• Ankissen

Junibebisar 2016

Wielkip skrev 2015-10-11 14:28:21 följande:

Verkar bli svårt att dölja magen denna gången, tre täta graviditeter krävdes det för att ge mig annat än minimage, kul ändå! :D

Jag har samma "problem" som du, även om mina graviditeter inte är så täta. Kommer kanske måste börja med preggobyxor snart.
  • Ankissen

Jag är också så sjukt trött. Sovit middag två gånger men kan knappt hålla ögonen öppna. Går in i v. 6 i morgon.

• Ankissen
    emuya skrev 2015-10-12 06:15:40 följande:

Är et någon mer än jag som drömmer otroligt mycket? Vaknar på morgonen och undrar vad som egentligen hände. Helt sjukt! Haha  Kanske inte alls har med graviditeten att göra, men brukar hursomhelst inte drömma SÅHÄR mycket som nu...

Jag drömmer med massor. I natt gick jag vilse i ett parkeringshus i Norrköping och tappade bort mina skinnstövlar som jag älskar! ;) Vet inte hur jag ska orka jobba idag. Får väl utgå från att det kommer gå och sen vara good enough ett antal veckor.
  • Ankissen

Grattis till er nya! Jag ringde bm idag och fick tid för inskrivning den 9:e november. Inte helt lätt att få till en tid när man jobbar och vill ha med sin likaledes jobbande man. Två gånger får vi gravida gå på arbetstid har nån klok typ bestämt och de tillfällena vill man ju spara till typ kubb och ultrat v. 18. Dessutom hämtar jag barnen varje dag och dem vill jag ju inte släpa med till bm. Hur fixar ni det?

• Ankissen

Stackars, stackars er som blöder. Jag har oxå fått missfall två gånger som börjat med bruna flytningar men jag har oxå en levande tioåring här som jag hade bruna flytningar med. Det kan gå bra men det är inte lätt att tänka så, jag vet. Kram på er!

• Ankissen
    Catten skrev 2015-10-12 16:52:03 följande:

Jag vill verkligen träna för att må bra nu under graviditeten. Men jag orkar verkligen inte, är så trött och frusen, kroppen säger nej. Är i vecka 6, (5+2). Är jag ensam eller känner ngn mer som jag? Kommer min ork till träning komma?

Frusen och trött är jag med. Vill bara ligga under en filt i soffan och vila mig. Sover middag varje chans jag har. Att orka träna är inte att tänka på!
  • Ankissen
    Tudelu skrev 2015-10-12 18:54:20 följande:

Tror det skiter sig här. Har inte alls lika ont i brösten längre som jag hade igår/imorse. Nästan helt borta. :(

:( Usch så sorgligt! Det är så ledsamt men samtidigt så vanligt med mf. Upp till 60% av alla graviditeter sa min gynläkare som tog hand om mig andra gången. Det törs jag nästan inte skriva här bland alla gravida och oroliga men många av dem är så klart så tidiga att man inte märker att mensen är sen. Håller fortfarande en tumme för dig! Kram!
  • Ankissen
    catzu skrev 2015-10-12 19:44:35 följande:

Hej alla gravida!

Är det ngn mer än jag som har molvärk? Som kommer och går och flyttar sig från en sida till den andra? Väldigt olika från dag till dag.

Sen har jag speciellt idag men även de andra dagarna känt en brännande känsla över de nedre delen av magen. Det känns verkligen som att det brinner över livmoder och äggstockar/ledare.. Superlustigt. Har varit gravid tre ggr innan men aldrig känt så här. Kan det vara ligamenten.

Ngn annan som känner igen sig?

Gjorde vul i förra veckan och allt såg bra ut

Molvärk är superviktigt och bra! Det är ju livmodern som växer och drar ihop sig. Det är ju en muskel. Det har jag lite nu och så och har haft med de andra två kidsen med.
  • Ankissen
    catzu skrev 2015-10-12 19:44:35 följande:

Hej alla gravida!

Är det ngn mer än jag som har molvärk? Som kommer och går och flyttar sig från en sida till den andra? Väldigt olika från dag till dag.

Sen har jag speciellt idag men även de andra dagarna känt en brännande känsla över de nedre delen av magen. Det känns verkligen som att det brinner över livmoder och äggstockar/ledare.. Superlustigt. Har varit gravid tre ggr innan men aldrig känt så här. Kan det vara ligamenten.

Ngn annan som känner igen sig?

Gjorde vul i förra veckan och allt såg bra ut

Molvärk är superviktigt och bra! Det är ju livmodern som växer och drar ihop sig. Det är ju en muskel. Det har jag lite nu och så och har haft med de andra två kidsen med.
Svar på tråden Junibebisar 2016