Junibebisar 2016
Åh suck! Är väl typiskt sånt.
Åh suck! Är väl typiskt sånt.
Nån som kan tipsa om en bra skötväska?
Ansökt om sjukpenning nu. Bara att vänta de berömda 30 dagarna ;) I bästa fall blir väl utbetalning till midsommar.
Jag ringde till dem precis, och papper som de enligt kundtjänst inte hade fått in 8 april när jag ringde, hade registrerats som inkomna 18 mars helt plötsligt. Nu har de fått mina uppgifter dubbelt, så de borde inte ha något att klaga på tycker jag! :D Lika bra att kolla med dem ifall det dröjer lite för länge.
Återstår att se vad de bedömer om min sjukskrivning då. De har till 18 maj att handlägga det och 20 maj är in sista arbetsdag innan jag går på semester i fyra veckor, fram till BF 20 juni.
Har också nytt läkarbesök imorgon för att se om jag börjat öppna mig eftersom jag har så mycket sammandragningar om dagarna. Peppar, peppar så har jag inte gjort det hittills.
Tiana
Vem ordnade läkarbesöket åt dig
Jag har konstanta sammandragningar och ibland rejäla värkar
En läkare kollade förra veckan och sa att livmodertappen var förkortad
Frågade min bm igår hur jag kunde få reda på om mina värkar påverkat livmodern ngt mer och hon är så blåst så hon ringer till förlossningen som säger "ja hon får väl komma när hon har värkar"
Det var ju absolut inte det jag var ute efter jag vill ha ett vanligt läkarbesök inte ta upp ett rum på BB
Men min bm fattar inget hon är helt värdelös och trög. Och minns absolut ingenting av vad man säger fast man säger det två minuter innan...
Jag var ju på kontroll och vet nu inte vad jag ska tro. Med halvtidssjukskrivning fungerar jag bra, har färre SD (även om de nu börjar kännas mer smärtsamma ibland) och tappen var inte påverkad. MEN det lät nästan på läkaren som att jag inte behövde mer sjukskrivning? Då lär ju allt börja på nytt igen?
Sjukskriven nästa vecka också och skulle ringa in då.
Kommer nog aldrig bli klok på läkare...
Föräldrapenning godkänd men inte sjukpenning än. Vill ju gärna veta om jag får pengar nu när en del till ska fixas de sista två månaderna...
Tog det lång tid för er andra att få besked om just sjukpenningen?
Ja! Har varit sjukskriven 75% i sex veckor. Sjukskrivningen går ut på onsdag och har fortfarande inte fått besked från FK. Försöker få tag på min handläggare men hon är på möte varenda gång jag ringer.
TUL om 1,5 timme. Gissa om jag är nervös! Liten har varit något lugnare ett par dagar nu men jag har känt rörelser iaf. 32+3 idag.