• Tiana

Junibebisar 2016

frucgsvensson skrev 2016-02-02 10:46:41 följande:
    Kan du inte ansöka om graviditetspenning? Då får man ju gå 60 dagar innan BF.

Det ska jag söka iallafall och de brukar alltid bli beviljat (vad min barnmorska säger iallafall) om man jobbar som jag, inom vården.
    Tror tyvärr inte jag har någon chans där. Sitter på kontor hela dagarna och lättare jobb finns knappt enligt fk...
  • Tiana
    gr0 skrev 2016-02-02 12:30:17 följande:
    Hur har du det med järnvärdet? Jag hade jättebra järnvärde men rasade ner till ett ganska lågt kring v 21 och var konstant dödstrött. Har börjat äta järntabletter och jag tror att det har lättat lite, fast nu är jag iofs sjuk och trött pga det.
    Jag funderade själv på det med, om jag får i mig tillräckligt. Har nästa möte med bm 1 mars, men kanske kan de klämma in mig nån dag tidigare för att kolla upp järnet? Men samtidigt drar jag mig lite för det, måste vara borta från jobbet då och det är inte poppis för tillfället
  • Tiana
    frucgsvensson skrev 2016-02-02 14:50:38 följande:
    Ajdå..ja, isåfall är det ju sjukskrivning om du inte orkar med. Jag har nyligen varit sjukskriven (är fortfarande 25%) och min läkare sa att man ju ska vara pigg då bebisen kommit, då får man vara noga med att lyssna på kroppen och knoppen.
    Jag har lagt in om semester de tre sista veckorna, och får väl plocka ut andra sparade dagar om det behövs i värsta fall. Efter v 25 får man ju springa på kontroller med jämna mellanrum så det blir bara februari som blir "komplett" att jobba ändå ;) Får se hur måendet utvecklas framöver
  • Tiana
    tofslan skrev 2016-02-03 13:11:48 följande:

Grattis till alla fina RUL-besked!

Usch, jag sprang för att hinna med bussen imorse... Det borde jag inte ha gjort. Känner mej fortfarande helt ledbruten nu fyra timmar senare. Hela höftpartiet värker. Suck.

Ajajaj. Lider med dig...
  • Tiana