• Tiana

Junibebisar 2016

frucgsvensson skrev 2016-02-02 10:46:41 följande:
    Kan du inte ansöka om graviditetspenning? Då får man ju gå 60 dagar innan BF.

Det ska jag söka iallafall och de brukar alltid bli beviljat (vad min barnmorska säger iallafall) om man jobbar som jag, inom vården.
    Tror tyvärr inte jag har någon chans där. Sitter på kontor hela dagarna och lättare jobb finns knappt enligt fk...
  • Tiana
    gr0 skrev 2016-02-02 12:30:17 följande:
    Hur har du det med järnvärdet? Jag hade jättebra järnvärde men rasade ner till ett ganska lågt kring v 21 och var konstant dödstrött. Har börjat äta järntabletter och jag tror att det har lättat lite, fast nu är jag iofs sjuk och trött pga det.
    Jag funderade själv på det med, om jag får i mig tillräckligt. Har nästa möte med bm 1 mars, men kanske kan de klämma in mig nån dag tidigare för att kolla upp järnet? Men samtidigt drar jag mig lite för det, måste vara borta från jobbet då och det är inte poppis för tillfället
  • Tiana
    frucgsvensson skrev 2016-02-02 14:50:38 följande:
    Ajdå..ja, isåfall är det ju sjukskrivning om du inte orkar med. Jag har nyligen varit sjukskriven (är fortfarande 25%) och min läkare sa att man ju ska vara pigg då bebisen kommit, då får man vara noga med att lyssna på kroppen och knoppen.
    Jag har lagt in om semester de tre sista veckorna, och får väl plocka ut andra sparade dagar om det behövs i värsta fall. Efter v 25 får man ju springa på kontroller med jämna mellanrum så det blir bara februari som blir "komplett" att jobba ändå ;) Får se hur måendet utvecklas framöver
  • Tiana
    tofslan skrev 2016-02-03 13:11:48 följande:

Grattis till alla fina RUL-besked!

Usch, jag sprang för att hinna med bussen imorse... Det borde jag inte ha gjort. Känner mej fortfarande helt ledbruten nu fyra timmar senare. Hela höftpartiet värker. Suck.

Ajajaj. Lider med dig...
  • Tiana

Hämtade ut första babyboxen idag. Lite smått och gott som väntat, men skrattade gott när det fanns med tre par öronproppar! Det kan ju kanske behövas med men inte det första man tänker på.

• Tiana
    Kawinna skrev 2016-02-03 22:38:06 följande:
    Åh, babyboxarna! Vilka finns det nu igen? :) har glömt bort de flesta känns det som
    Jag har siktat in mig på de olika apotekens boxar som det är nu. Finns säkert flera men har inte orkat kolla upp vilka som är intressanta. Gårdagens var från Lloyds apotek
  • Tiana
    caroline1986 skrev 2016-02-04 17:20:52 följande:

Till er som inte är med i gruppen på fb finns en ny sök på juni mammor 2016

M

Hittade inte? Är gruppen hemlig så går det inte att söka efter den.
  • Tiana

Tur man kan skratta åt sig själv. Jag har alltid varit smal och nu de senaste dagarna har jag helt plötsligt blivit ledsen om kvällarna för att min midja är borta. Inte för att det är någon överraskning direkt, jag vet ju vad son händer när man är gravid, men att jag skulle reagera så här var jag inte det minsta beredd på. Antar att det lägger sig snart som alla andra konstigheter gjort under graviditeten :D

• Tiana

Här är en till som satt och räknade på pengar, dagar och semesterdagar igår kväll. Om allt går som det ska så har jag min sista arbetsdag 20 maj, med bf 20 juni. Sitter på kontor så tidigare än så lär jag inte kunna gå av hur jag än vrider och vänder på det. Är inte det minsta motiverad att jobba så länge men så länge jag inte blir sjukskriven har jag inte något val.

Svar på tråden Junibebisar 2016