• Tiana

Junibebisar 2016

I morse låg jag i sängen och pratade med liten i magen om att h*n gärna får göra lite väsen av sig och ge sig till känna om h*n skulle känna för det. Till svar kommer ett "kurrmjauu?" och katten hoppar upp i sängen för liten pratstund.

Nåja, ja fick i alla fall svar Tungan ute

• Tiana

Hmm, jag brukar lyssna på min kropp och äta vad jag är sugen på. Idag går det ju bara inte, är sugen på vitt vin! Nån idé o vad det kan vara min kropp vill ha och vad jag kan äta istället? :)

• Tiana
    bryrmiginte skrev 2016-01-23 16:42:53 följande:

Alkoholfritt ?:D

Har tyvärr inte det hemma...
  • Tiana
    ebe91 skrev 2016-01-24 17:57:08 följande:

Jag vet att vi är några stycken som har RUL imorgon, gissar att ni är lika förväntansfull som jag! Lycka till imorgon :)

Yes! Äntligen är dagen här. Lycka till själv också!
  • Tiana

RUL gick finfint här med. En sprattlis som sparkade och viftade med armar så de hade svårt att mäta men lyckades till slut. Bf 20/6 och så mycket känslor att vi inte ens tänkte på att fråga om kön. Nåja, det får vi ta vid nästa ul. Inga avvikelser :)

• Tiana
    ebe91 skrev 2016-01-25 15:49:17 följande:

Skönt, grattis! :) varför ska ni göra fler ultraljud? :)

Jag har endometrios och vi har gått igenom misslyckade ivf innan. Det här tog sig naturligt, men de håller ändå extra koll på mig nu.
  • Tiana
    Elenius skrev 2016-01-27 09:38:42 följande:

Är i 18+1 idag och har känt några små svaga buffar för några dagar sedan, är det normalt att det går några dagar emellan gångerna och att det inträde varje dag? :)

Så är det för mig med nu i 19+1, känner lite då och då, inte alls frekvent. Tycker det ökar ju mer tiden går, men fortfarande rätt sällan. Och på RUL i måndags sparkades det också utan att jag kände men kunde se det på skärmen :)
  • Tiana
    gr0 skrev 2016-01-27 11:41:05 följande:
    Jag är i v 22+2 nu och tycker att bebin sparkar väldigt ofta och mycket och undrar lite när den sover. Känner inte av den när jag går och står så mycket men jag har ett ganska stillasittande jobb och den verkar aktiv både dagtid och kvällstid/nattetid. Skönt att känna av hen i alla fall!
    Här drog ett himla liv igång efter att jag skrev förra inlägget. Kände väl att det är dags att göra lite väsen av sig och lugna mamma ;) Det är riktigt skönt att känna som du skriver!
  • Tiana

Har en stark misstanke om att jag börjat boa. Var ute i rabatten en stund sen och drog upp några växter som jag inte vill ha till sommaren. Jag menar, januari är inte slut än...

• Tiana

Hittills har det inte varit så farligt att vara gravid, har ju haft mindre krämpor men det har varit ok. Den senaste veckan har dock en fruktansvärd trötthet slagit in. v 21 nu och jag funderar på allvar om jag orkar jobba hela vägen de 4 månader som är planerade nu.

Svar på tråden Junibebisar 2016