• ostpaj

Junibebisar 2016

Elenius skrev 2016-06-18 00:47:18 följande:
    Den 16/6 kom våran underbara flicka till världen, 11 dagar tidig kom hon ut med racer fart. Kände stark mensvärk vid 07 och 13.15 föddes hon hann inte med någon annan bedövning än lustgas, hon var ute på 45 min och utan komplikationer på varken henne eller mig. Helt otroligt!

Grattis! Det är en liknande såndär förlossning man vill ha ;)
  • ostpaj
    odie skrev 2016-06-18 03:20:06 följande:
    Tack! 26 timmar, var öppen 10 cm i 9 timmar utan att hon ville rotera neråt! Envis liten tjej, men till slut fick mamma som hon ville! ;)

Wow! Men hade du vanliga värkar hela 9 timmar också? Eller var det bara stiljte, att ingenting hände?
  • ostpaj

Tror ngt i slempropp-väg kan ha kommit. Läste kommentarerna här ovanför och var inte alls som jag trodde. De är inte alltid blodiga, va? Hade förstått det så. Googlade på det och såg ut som ngn annan bild. Satt på golvet och kände att jag måste på toa för nu kommer en våg flytningar. Hade inget trosskydd, hade precis duschat. Hann fånga "flytningen" med en våtservett och det var som en geleklump. Ljus, genomskinlig. Hade fått plats i en tesked. Reagerade ändå på den fasta konsistensen jämfört med flytningar. Wow. så noggrant har jag nog aldrig beskrivit ngt i mitt liv. Jaja, har man vart med om en förlossning så kan man nog inte bli mer utlämnad. Känner mig trygg med er kvinnor här ;)

• ostpaj
    Millemupp skrev 2016-06-19 21:50:22 följande:
    Nu såg jag nåt liknande själv. Typ som använt tuggummi!? Har inte sett den konsistensen tidigare. Har du märkt nåt mer?

Nope, inte hänt ngt mer. Förutom att jag fått tassa på tå större delen av dagen för sätter jag ned hälen ilar det till i hugget :p går som det ser ut som att jag har bajsat på mig. själv då? Jag hade tippat bebis på 20e. Så får se vad morgondagen har att erbjuda ;)
  • ostpaj
    Carror skrev 2016-06-19 22:19:44 följande:
    Bf idag o lill killen kom!! Kom till förlossningen runt 4 efter att ha haft värkar i 2dygn. Öppen 6cm, fick eda o 18.32 tog dom hål på hinnan. 18.39 var han ute. 3110g o 50cm kärlek

Men va?! Kan man föda på 7 minuter? Förutom två dagars värkar :p stort grattis!!
  • ostpaj
    lillmysan skrev 2016-06-20 08:49:10 följande:
    Vilka är det som är kvar i väntan på bebis? Jag har bf 22/6 och väntar fortfarande med spänning på lillebror :)

Jag har bf imorgon enligt diverse appar och på fredag, 24e enligt rul. Så, i veckan hoppas vi då :)
  • ostpaj
    Familjen N skrev 2016-06-20 00:14:11 följande:
    I min förlossningsjournal står det: kl 02.52 - vattenavgång, 02.56 - föder fram en fin gosse på två krystvärkar ;) så 4 min efter vattnet gick så va han ute :P trodde inte heller det kunde gå så snabbt! Tog längre tid med 1:an. Då krystade jag i nästan 1h och de fick ta hål på hinnan.

Wow... med första krystade jag ca 50 minuter. Min bm så att just det kan gå snabbare med andra barnet. Ååh, blir så peppad av att läsa alla som får sina och där det börjat hos andra. Snart är jag också där!
  • ostpaj

Vad många som gått över tiden! Jag har inte så mkt planerat på mina dagar. Leker med dottern, äter, handlar och sover. Tycker dagarna går jättefort! Äter några ggr sen är det dags att sova igen. :p det är väl vad sommaren går ut på :)

• ostpaj
    Wielkip skrev 2015-10-04 20:48:55 följande:
    Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016! BF/infolista nedan; 6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
    Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13

Det bara slog mig, vart tog självaste ts vägen? Hur har det gått för dig? :)
Svar på tråden Junibebisar 2016