Junibebisar 2016
Grattis, grattis, grattis! Va roligt! :D
Grattis till alla!
Imorgon är det förhoppningsvis min tur, har tid kl 09.00. Känns läskigt nu att veta (nästan 100) att imorgon ska hon ut.
Någon som tagit hål på hinnorna som kan dela med sig lite? För det är väl första steget vid en igångsättning? Hur funkar allt? :)
Bf idag!! :D fast på fredag enligt rul, men strunt i det :p
Idag kl 11:11 kom lillebror på bf + 5. Blev till slut akut snitt efter 5 dygn av värkar. Först förvärkar, sen pinvärkar, sen igångsättning. När de satte droppen efter de tog hål på hinnorna svarade jag för bra på droppen och hade värkstormar i över 6 timmar innan de kunde sätta Eda då jag inte öppnade mig mycket. Fick vilat lite innan edan slutade funka i morse. Visade sig efter 4 timmar av ny värkstorm att edan åkt ut så jag inte fick i mig något.
När de fick ordning på den fick jag hög feber som påverkade bebis. Eftersom jag är smittad innan ville de inte utsätta bebisen för för stor press så när jag var öppen 10 cm och börjat krysta blev bebis sämre om man beslutade för snitt. Så kan det gå.
Min prins är iaf helt magisk och underbar och värd varje värk ????.
Grattis till er som precis fått och lycka till till er som kämpar.
Jag har sen några timmar (tre, kanske?) haft molvärk i vänster ljumske, som vanligt. Inget som kommer och går, utan liten irriterande grej som håller i sig. Nån sammandragning tror jag också. Magen blir hård osv. Kass på att känna igen dem eftersom jag är så nybörjare på dem ;) lite kul att man känner ngt tycker jag iaf. :)
Okej, sitter i badrummet, min dotter badar. Så läser jag och skriver på fl. Och vet ni? Tror precis mitt vatten gick...
Spännande! Ska du åka in på kontroll? Hoppas det kommer igång!
Hahah, men vad spännande :D !!! Väntar med spänning på uppdatering!
Ringde fl efter en timme och sa att bindan var torr. Från det att jag la på har det sipprat vatten. Så typiskt! För 35 min. sen började jag få sammandragningar och lyckades slumra till för ca 15-20 min. sen. Vaknade nu av att MASSOR av vatten kom! Tur att jag hann ur sängen!
Spännande, äntligen osv i all ära. Men jäkla kladd det här med vattnet alltså. Jaja... Blir nog inte mkt sömn inatt. Ligger ju förväntansfull till tusen. Minst sagt!
Mina förvärkar har definitivt blivit värre sedan igår kväll. Kan inte sova. Klockar dem nu och det är ca 8 minuters mellanrum. Önskar man kunde somna så det avtog men icke så fort jag börjar slappna av kommer en ny våg. Har letat åt några alvedon som jag ska ta nu och så får vi se om det avtar :)