• ostpaj

Junibebisar 2016

Idag var min första föräldrarlediga dag. Har bara njutit! Hur härligt som helst. Är hos mammans särbo som bor ute i skogen. Vi har städat altanen, suttit i hammocken och gjort korsord, sparkat boll med dottern och blåst bubblor. Grillat och nu står en rabarberpaj i ugnen. Så fördjävla härligt att bara vara! Ska hem imorgon. Då blir det nog lite städ och hitta en plats till bebisens kläder! Bor i en liten tvåa, så måste planera noga :) Har bm på torsdag. Tycker det är ganska kul. Ser att allting är bra och så. Mysigt, mer verkligt på ngt sätt. Sen har jag bara en till hos henne, den 14e :(

• ostpaj
    Gweny skrev 2016-05-23 19:28:29 följande:
    Lutezia>> du kan skriva vad du vill... Nu var det längesen för mig, men skrev bla att jag var öppen för förslag med smärtlindring, men inte sterila kvaddlar, vill ha dämpad belysning, orolig för att spricka, vi vill kolla könet själva... Skrev även ingen elev, men dem frågade om en go BM-elev.. Så sa ja, glad för efteråt, jättefint stöd. Lite sånt... Bibi84>> låter ju lovande! Så har mina 2 börjat. Tiana>> skönt få gå hemma nu! Städa/boa är nog många som har dille på.

Skrev aldrig ngt brev förra gången och inte gjort nu heller. Det där med dämpad belysning var jätteskönt på förra fl. Hon föddes en februarikväll straxt före 21, kontra nu, bf på midsommarafton, årets ljusaste dag. Svårt att få det lika :D
  • ostpaj

27 dagar kvar idag och v. 37! Roligt när babyappen peppar en med att den i princip kan komma närsomhelst :D hihihiiiiii, så kul! Följer "bf i maj"-tråden också, bara för så kul när de skriver en efter en när det börjar sätta igång.

• ostpaj

Så gulligt i väntrummet hos bm idag. Sätt en kvinna där med en 2-månaders i en bilbarnstol. Min 3-åring ville gå fram och titta och jag sa visst, gör det. Hon var så snäll, så försiktig. Stod på avstånd och fnittrade lite "hon är ganska söt". Alla i väntrummet skrattade. Sen satte hon sig på huk och killade försiktigt på den lilla, lilla foten och kände försiktigt på hennes lilla hand och hjälpte till att gunga stolen (hade mest en hand på) kvinnan tittade på henne och sa "du kommer bli en bra storasyster". Åååh, mitt mammahjärta svämmar över av lycka! Min lilla, lilla tjej. Alltid så go och innerligt snäll :))) Hon satt där på golvet närmare femton minuter och bara log och tittade på den där lilla. Så söt.

• ostpaj

Justja,skulle fråga er tjejor här inne, känner alla av sammandragningar? Läser överallt att det är vanligt, men ofarligt. Att magen drar ihop sig och blir hård ca 30 sekunder och sen släpper det? För jag har aldrig känt av ngt liknande...

• ostpaj

Jag har en till fundering, lite konstig kanske, men jag har aldrig haft två barn förut ;) ni som har fler än ett barn, har ni plockat bort alla småsaker innan bebisens ankomst? Min treåring just nu leker liksom med små magnetpinnar och kulor, små som ett större blåbär. Inget man vill att bebisen äter sig mätt på. Likadant med magnetiska bokstäver som sitter på perfekt nivå på frysen för en nyfiken liten. Jag vet att den sover och är i princip orörlig första tiden, men hur har ni gjort med små leksaker?

• ostpaj
    UK Jennie skrev 2016-05-27 14:30:32 följande:

Jag har ocksa bara en hittills, men har inte tankt oroa mig for detta den forsta tiden da bebisen som sagt ar ororlig. Kanns onodigt att plocka bort nu - om 6 manader nar det ar dax kanske din 3/4-aring leker med helt andra saker

Ja, precis. Ingen brådska ännu. Fast alla dotterns leksaker ligger ganska öppet i lådor i vardagsrummet. Lätt tillgängliga, liksom. Får väl plocka bort sånt allt eftersom beroende på hur nya bebisen blir. Min dotter började ta sig fram på dagen före sin 1-års dag. Satt där man satte henne.

Blir nästa så har jag inga bekymmer än på läääänge! :D
  • ostpaj

Djävulen vad det trycker på nedåt! Känns som att huvudet sitter precis bakom blygdbenet. Varje steg jag tar så hugger det till. Stod nyss och borstade tänderna när det slog mig, att den skulle kunna komma inatt. Ingenting är ju omöjligt! Är ju ändå i v 37. Man är så psykiskt inställd på ett visst datum och tror att iiiingenting kan hända före :p Fast inatt får den inte komma. Tackade ja till extrajobb i helgen och har jobbat idag och klockan ringer 7 imorgon igen :)) Ändå sjukt nära ju. Känns mer verkligt nu när det börjar hända saker. typiskt att man börjar fatta att man är gravid när det snart är slut på det hela...

• ostpaj
    Millemupp skrev 2016-05-29 00:14:01 följande:
    Spännande! Känner samma tryck neråt, att bebisen ligger låååångt ner och mycket ilande. Försöker ändå ställa in mig på att t o m gå över tiden, vågar inte hoppas på annat.

Vet inte om det är för att jag stod upp mkt igår och sen på kvällen gick jag hem. I lugnt tempo ca 20-25 minuter. Kanske gjorde ngt. Nu är allt som vanligt igen. Jag är så inställd på att den här ska komma tidigare. Första kom på bf, men som du ser på inlägget här ovanför kan det gå hur som. Vågar inte tänka att det kan vara 6 veckor kvar! Enligt appen är det ju bara drygt 24 dagar kvar :p
  • ostpaj
    HonanHöna skrev 2016-05-29 06:14:43 följande:
    Då tar väl jag o säger hej här istället.. Hade bf igår, men ingen bebis ännu, så kommer säkert att bli en juni bebis.. Väntar min andra :) Hatar verkligen att vara gravid, så självklart ska ja gå över tiden också.. (börjar bli riktigt bitter)

Kan komma inatt. eller imorgon natt. ;) Men du är välkommen! Dina flicknamn-trådar jag följt överallt nu eftersom jag har lite samma problem. så svårt att komma på ngt bra! Fast som sagt, "vet" ju att det är en pojke ;)
Svar på tråden Junibebisar 2016