Junibebisar 2016
Vilken app använder ni?
Vilken app använder ni?
Så trött att jag mår illa. Jobbar tre timmar/dag och det är för mycket. Jag vill jobba! Men när jag sitter här och lider är jag rädd att jag gör illa bebis genom att kämpa ändå, och sjukanmäler jag mig har jag dåligt samvete för att jag inte sköter jobbet. Det finns ingen annan som kan göra mina arbetsuppgifter, allt står och faller med mig. Jävla skit!
Jag ska få järninjektion, äntligen!!! Nu kanske jag kan orka röra mig utan att det känns som att jag ska svimma. Dessutom gjorde barnmorskan ett tillväxtultraljud eftersom jag har svårt att få i mig ordentligt med nyttig mat, och bebis verkade må bra :) Hon var under genomsnittet men inte så liten att det är nåt fel. Skönt!
Ska ni som väntar första barnet gå på föräldrarkurs? Ni som varit på de innan får gärna berätta vad ni tyckte om de :)
www.svt.se/nyheter/inrikes/stor-brist-pa-barnmorskor-i-sommar
va ju de sista man ville höra när man är nervös förstföderska :o
Vad har ni i blodtryck? Jag ligger runt 90/60 (ibland precis över, ibland under) och jag funderar på hur stor del av mina extrema orkeslöshet som beror på det. Jag hade järnbrist och fick järndropp i torsdags men är inte ett dugg piggare.
Vet inte om ni diskuterat detta men är det någon mer än jag som fått bristningar? Är i vecka 27 och såg precision en liten vid höften. Ni som fått vilken vecka fick ni?
Hur tänker ni ang att färga håret som gravid? Det är ju inget som man avråds från så vitt jag vet men har läst att bl a i Danmark så avråds gravida från det. Frågade min frisör som sa att om det var farligt skulle frisörer inte få jobba med att färga hår när de är gravida. Känner mig ändå tveksam... Men börjar se risig ut i håret :p
Hur länge planerar ni att jobba? Jag tänkte jobba till 15/5 och har bf 9/6. Jobbar som personlig assistent och på en fritidsgård och har rätt mycket foglossning så det känns hyfsat tungt, dock jobbar jag inte heltid längre så det underlättar ju :)
Hur funkar det med föräldrapenning för pappan när man inte är gifta? Vi ska skriva på faderskapsbekräftelse om ett par veckor. Kan min sambo meddela f-kassan om det så att han kan söka föräldrapenning redan då eller hur funkar det?