Junibebisar 2016
Har ni redan bestämt namn eller väntar ni till barnet är fött? Vi har sagt hela tiden att vi ska vänta till hon är här. Vi diskuterar namn fram och tillbaka men har egentligen inte kommit någonstans på flera månader.
Har ni redan bestämt namn eller väntar ni till barnet är fött? Vi har sagt hela tiden att vi ska vänta till hon är här. Vi diskuterar namn fram och tillbaka men har egentligen inte kommit någonstans på flera månader.
Herregud, sömn... Det är inte lätt att sova med foglossning och uppvak för att kissa varannan timme men det blir fasen inte bättre av grannar som inte kan hålla klaffen på nätterna! Igår klampade och stampade och smällde det i flera timmar. Inatt har tjejen under ylat/gnällt/skrikit av och till från kl 23 och det har inte slutat än utan bara tilltagit. Jag blir tokig! Skickade mejl till vicevärden igår så hoppas att han kan göra nåt. Känner mig absolut inte bekväm att själv gå ner och prata med henne/dom, inte efter alla gånger jag hört hur han skriker åt henne. Det har varit jättelugnt att bo här fram tills nyligen, känns inte alls bra med bebis på ingång och allt :/
Har du ringt störningsjouren? Det var det svaret jag fick av kvartersvärden när jag undrade vad man skulle göra åt grannar som stör. Bästa är att ringa då det är som värst, så dom kan åka dit och kolla vad som händer. Självklart ska du inte gå ner själv! Hade inte jag heller vågat, och man vet aldrig vad man hamnar mitt upp i.
Kan man kolla livmodertappen med ultraljud eller måste man göra en gynundersökning?
Ska oxå på TUL imorgon. Mitt andra TUL denna graviditeten. Kan man även kolla om bebisen är fixerad via ul ?
Ok jag tänkte mest om om man kunde kolla det via ul på magen.
Grattis Cherryay!
Har känt lite "mensvärk" inatt och under dagen. Inte så starkt men känner i alla fall nånting till skillnad från förut. Min kropp är tyngre än nånsin och foglossningen är jättebesvärlig, så kroppsligt är jag sååå redo att föda. Men mentalt, jag vet inte... Längtar efter bebisen, samtidigt känns det så läskigt! Både förlossning men mest att bli mamma. Herregud, är jag redo? Lite jobbig känsla, jag har trots allt längtat efter barn i många år. Nån mer som känner så?
Känner exakt samma! Galet redo fysiskt, men inte riktigt mentalt. Är du också förstföderska? Kan vara det kanske, man har ju ingen aning om hur det är att ha ett barn. Alla rutiner och allting ändras ju och det blir nya som ska anpassas till.
10 dagar till bf. Känner fortfarande ingenting. Har bäddat med plastad frotté i sängen om vattnet skulle gå så inte madrassen blir förstörd. Men vattnet kan ju gå var som helst helt utan förvaring - ska man behöva gå omkring med en sittdyna för att skydda soffa, bilsäte etc? Mitt stora bekymmer just nu, haha. Hur tänker ni?
Grattis till er som har fått era små!!