Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

annanaa skrev 2016-06-21 16:29:44 följande:

Har legat på förlossningen sen 13.00 & ännu har inget hänt, tappen är ca 2cm och öppen ca 3,5cm. Barnmorskorna springer in lite då&då och undrar hur det går då jag tydligen har ganska kraftiga regelbundna värkar enligt ctg men jag känner absolut ingenting. Tänk om bebisen bara trillar ut ;)

Väntar på läkaren för snart blir det igångsättning. Troligtvis "staven/snöret" så att de kan avbryta ifall det blir för intensivt.

Vad avundsjuk jag blir att du inte känner nåt! Blir värre och värre här, vill gråta och mår illa när värkarna kommer.
  • annieh897

Vår lilla tjej kom ut inatt 03:32! Fy fan vilken pärs, återkommer med detaljer. Måste sova först!

• annieh897

Grattis till er som fått era små! Och håll ut, snart är det er tur, till er som fortfarande väntar!

Idag är vår tjej fyra dagar och har med 99% säkerhet fått sitt namn bestämt - det blev en Freja.

• annieh897
    AnnaSaraJolene skrev 2016-06-27 00:26:24 följande:

hej tjejer, orkar inte läsa igenom allt då jag missat extremt mkt men jag har en fråga till er. Jag var beräknad till 19 juni men har nu gått över tiden en vecka. i torsdags hos bm då jag hade gått över 4 dagar så var min livmodertapp fortfarande bakåtlutad, ej öppen, hon hade inte dixerat huvudet och var så högt upp med huvudet (dock riktat nedåt> ) så hon ej kände huvudet med fingrarna utan dubbelkollade med ultraljud.

Det enda tecken jag hade var att livmodertappen var mjuk.

Jag har haft svag molande mensvärkliknande nån gång om dagen men mkt svagt och lort stund.

Min fråga till er hur snabbt kan det gå från att man är helt stängd och livmodern är bakåtlutad men bara mjuk till att man börjar öppna sig och förlossningen sätter igång med latensfas åtminstone? erfarenheter?

Jag hade liknande som dig när jag var på kontroll på bf+5, fast bebisen var fixerad och långt ner. Tappen hade börjat mjukna men var bakåtlutad. Var inte öppen något. Förlossningen satte igång av sig själv med värkar på bf+13. Jag märkte absolut ingenting, varken slempropp eller förvärkar mer än kortvarig enstaka molvärk (väldigt lätt)  förrän jag vaknade av värkar mitt i natten.
  • annieh897

Det gör så jädra ont första ca 30 sekunderna när jag ammar! Fattat som att det är utdrivningsreflexen. Flämtar av smärta varje gång. Inte så skönt att amma sen heller, det liksom sticker i bröstvårtorna. Undrar om det kommer gå över snart, känner nån igen sig?

• annieh897
    UK Jennie skrev 2016-06-28 11:50:22 följande:
    Ja utdrivningsreflexen kan gora riktigt ont, jag uppfattar det som att det branner i brosten. Men det brukar reglera sig efter nagra dagar och inte gora lika ont - for mig kanns det ordentligt fortfarande (Thora ar 4 v nu), men gor inte alls ont. Ont i brostvartorna ar ocksa vanligt i borjan, men det ar viktigt att kolla att bebisen har ett bra tag. Om hen suger pa bara vartan sa kommer det bli varre och varre, sa se till att hen har en stor mun och far tag i stor del av brostet och inte bara vartan. Ett bra satt att kolla ar aven att vartan ska se ut som vanligt nar den kommer ut - inte vara platt/vit tex. Jag hade ont i ena brostvartan lange, och var noga med att se till att Thora tog rejalt tag om det brostet - nu efter 4 veckor har smartan avtagit och snart ar det nog helt bra. Lycka till! 
    Tack för bra tips! :)
  • annieh897

Idag blir vår Freja en vecka. Det är så mysigt att pussa och gosa med henne men amningen är jättebesvärlig. Vet inte om det är mjölkstas eller på väg att bli mjölkstockning. Brösten är som stenar och ena bröstet är ömt ut i armhålan. Jag väntar på att BVC ska ringa och boka in hembesök, får fråga då.

Nån mer som tycker att amningen är jobbig?

• annieh897

Jaha, har visst 38.5 i feber. Jag som aldrig får feber högre än 38.0 ens när jag är jättesjuk. Vore ju himla bra om BVC ringde snart...

Svar på tråden Junibebisar 2016