AnnaSaraJolene skrev 2016-06-27 00:26:24 följande:
hej tjejer, orkar inte läsa igenom allt då jag missat extremt mkt men jag har en fråga till er. Jag var beräknad till 19 juni men har nu gått över tiden en vecka. i torsdags hos bm då jag hade gått över 4 dagar så var min livmodertapp fortfarande bakåtlutad, ej öppen, hon hade inte dixerat huvudet och var så högt upp med huvudet (dock riktat nedåt> ) så hon ej kände huvudet med fingrarna utan dubbelkollade med ultraljud.
Det enda tecken jag hade var att livmodertappen var mjuk.
Jag har haft svag molande mensvärkliknande nån gång om dagen men mkt svagt och lort stund.
Min fråga till er hur snabbt kan det gå från att man är helt stängd och livmodern är bakåtlutad men bara mjuk till att man börjar öppna sig och förlossningen sätter igång med latensfas åtminstone? erfarenheter?
Jag hade liknande som dig när jag var på kontroll på bf+5, fast bebisen var fixerad och långt ner. Tappen hade börjat mjukna men var bakåtlutad. Var inte öppen något. Förlossningen satte igång av sig själv med värkar på bf+13. Jag märkte absolut ingenting, varken slempropp eller förvärkar mer än kortvarig enstaka molvärk (väldigt lätt) förrän jag vaknade av värkar mitt i natten.