Junibebisar 2016
Ska också söka grav.peng, borde inte bli några problem, då jag är inom vården. Men hört dem blivit hårdare att bevilja, sån lite nervös. Så bökigt fylla i papperna med. Så det blir tillräckligt för dem.
Ska också söka grav.peng, borde inte bli några problem, då jag är inom vården. Men hört dem blivit hårdare att bevilja, sån lite nervös. Så bökigt fylla i papperna med. Så det blir tillräckligt för dem.
Jag tror inte att vi inom vården blir nekad. Har en kollega som fick sitt barn i december och hon blev beviljad. Även en timvikarie blev beviljad.
Håller med, skitbökigt att fylla i papperen tycker jag!
Jag har gått upp 5 kg sedan jag påbörjade min IVF. Själva hormonbehandlingen går jag alltid upp 1,5 kg av. Jag tycker det är okej. Vissa dar ser folk inte att jag är gravid, andra dagar tror de att jag är i 7:e månaden! Beror helt på vad jag har på mig! Gravidbyxor gör att jag ser mycket större ut... Jag äter relativt nyttig vegetarisk mat men äter även något onyttigt varje dag som glass, godis, bullar etc. Har inga restriktioner, försöker inte hålla igen. Gick upp 10 kg med min förra graviditet och åt så då med.
I måndags var vi på RUL, jag var hemskt nervös.
Vi fick reda på att vi väntar en flicka :)
Hon låg som en boll med knäna vid ansiktet, och viftade bara lite på armarna och benen, antagligen sov hon!
Så jag fick gå upp och hoppa/dansa runt ett tag men hon låg ändå kvar likadant! Hahaha lilla bönan.
Tillslut fick barnmorskan allt hon behövde och allt såg så fint ut på lillan :D såååå skönt!
Nu väntar jag bara på att hon ska börja sparka och göra lite mer rörelser ifrån sig lite oftare!
Så glad, en vän smsade precis och berättade att dem väntar en liten flicka.
Hon är beräknad 2 veckor efter mig och det roliga är när att vi bägge har 2 lite större barn och vi hade 2 veckor imellan sist också. Så nu får vi gå igenom detta ihop igen.
dem flesta andra vänner är redan klara så att säga, så jättekul att ha någon i samma stad att gå hemma med.
Härligt att ha en vän som väntar samtidigt!
Mina vänner är färdiga med barn. Så ingen finns just nu. Förra graviditeten fick jag en ny vän och vi träffas fortfarande ibland. Jag hoppas jag hittar en till vän. Men det är inte lätt att hitta nya vänner i vuxen ålder.
Hur långt har ni andra kommit med förberedelser inför bebis ankomst? Vi har som sagt beställt barnvagn, skaffat babyskydd och en hel del kläder.
Gick in i v.24 idag och magen har formats fint nu och det är full fart i magen. Till veckan är det dags för MVC-besök, inte haft på flera veckor nu, då jag är omföderska.
Idag kom arbetskompisen förbi med sina 3 mån tvillingdöttrar, så söta.
Jag kommer också gå av på grav. Peng. I början av april. Har BF 11/6.
Jag får graviditetspenning från 1 mars pga mitt jobb, BF 11 juni. Känns bra att få ta det lugnt ett tag innan bebisen kommer :)