• Gweny

Junibebisar 2016

Bibi84 skrev 2016-05-11 13:38:39 följande:

Ja, kanske jag inte behöver gå til v. 40, men är just nu i v. 33+3, så om 4 dagar så är det ok för bebis att komma ut. :) Men såklart, ju längre dom är inne, desto bättre.

Bm besöket gick väldigt bra, nu är huvudet fixerad, trodde verkligen inte att hon skulle fixera sig alls innan fl. 

Det jag kan komma ihåg med mina tömningsdagar tidigare är att fl inte har startat så himla långt efter. Frågan är om det är samma mönster den här gången också. 

Oj redan fixerad alltså? Låter som du nog inte kommer gå över iallafall.

Min ligger långt ner nu iallafall. (v.36)
  • Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-11 17:27:02 följande:

Har inte heller kollat kön. Så sjuuukt nyfiken! Övertygad om att det är en pojke :) 41 dagar kvar till midsommarafton nu. Har en dotter som är 3. Då var man bara gravid och hade inget att jämföra med.

Men nu har jag nästan börjat fundera lite, vad har jag gett mig in på?! Ska jag ha en helt ny bebis om fyra veckor?! Känns liksom overkligt.

Ja väldigt nyfiken!!

Mina andra är såpass stora, så blir lite att börja om. Känns lite smågalet, men kul.

Sambons 1a dock.
  • Gweny
    annieh897 skrev 2016-05-11 19:50:35 följande:

Har ni redan bestämt namn eller väntar ni till barnet är fött? Vi har sagt hela tiden att vi ska vänta till hon är här. Vi diskuterar namn fram och tillbaka men har egentligen inte kommit någonstans på flera månader.

Vi har svårt med namn. Har en lista, men inget som är 100 %. Så får se vad det blir sen.
  • Gweny
    valpis85 skrev 2016-05-12 20:38:43 följande:

Här är en till om man får hänga på :) ska ha den 11 juni och går in i vecka 37 på söndag :)

Välkommen! Vi har samma BF. Nära nu.
  • Gweny
    valpis85 skrev 2016-05-13 06:41:51 följande:

visst är vi nära :) har haft förvärkar sedan vecka 35 och med första barnet kom den vecka 38 och hon på mödravården tror inte att jag går över denna heller. Hoppas det :)

Oj ja det låter ju som du säkert slipper det denna gången med då.

Jag gick över mycket med 1a och fick 5 dgr före med 2a.. Så vi får se nu.
  • Gweny
    Bibi84 skrev 2016-05-13 16:57:33 följande:

Såg i en gammal tråd att vi väntade nr 2 samtidigt. hur gamla var dina barn nu igen?

Mina är 6 (maj) , 5 (juni, skulle vara augusti)  och 2 (april).

Jaså?

Mina är lite äldre. 9 & 12 i år.

Var dock gravid -14, men fick MA.
  • Gweny
    tofslan skrev 2016-05-15 08:34:50 följande:

Och nu har vattnet gått så för mej var det ett förvarning!

Åh spännande!!
  • Gweny

Mina fötter & ben är också svullna & så spända. Tyvärr så hjälper inte stödstrumpor så jättebra för min del. Har dessutom jätteont i ena benet pga nerv i kläm, så inte lätt just nu. :-/

Bara kämpa på antar jag... V.37 nu.

• Gweny
    tofslan skrev 2016-05-16 09:36:29 följande:

Tack! Stämmer bra.

Vecka 36+0 kom mina fina små tvillingpojkar. De vägde 2,5kg vardera så en helt ok vikt ändå, och de mår fint!

Kämpa på alla! Snart snart är bebisarna här :)

Grattis till era killar!
  • Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-19 21:44:50 följande:

Menar du att du har en busunge hemma? Har en treårig dotter som är så lugn, enkel, glad. Så är inställd på att nästa blir raka motsatsen. Väl ingen som fått två enkla barn? :D

Jodå. Mina 2 har bägge varit/är lugna av sig.

Kille & tjej. Dem som varit barnvakter har förundrats.

Så får väl allt bus i den 3e som kommer nu.

Men då skyller jag på pappan(hans 1a)
Svar på tråden Junibebisar 2016