• Gweny

Junibebisar 2016

Jag går på grav.peng, jobbar inom vården. Gör sista dagen 1/4 med BF 11/6. Lagt några sem-dgr med.

Ska bli skönt för kroppen.

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-03-17 10:28:37 följande:

Jag har dock bara två veckor kvar att jobba ungefär innan jag får gå på gravpenning. Dagarna känns såååå långa och dryga nu. Räknar ner!

Räknar också ner nu! Inte många arb.dagar kvar. Hjärnan har liksom stängt av sig på jobb.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-03-17 22:50:18 följande:

Ja, eller hur. Jag har dock en arbetshelg kvar, påskhelgen. Fredagen efter går jag :)

Exakt samma här!
  • Gweny
    vindruvan skrev 2016-03-20 13:46:14 följande:

Skriver ni på faderskapet innan barnet är fött? Det gjorde vi efter några veckor på socialkontoret med första barnet minns jag. Däremot var det inga problem för pappan att ta ut tillfällig fp då barnet låg inskrivet på neo sina första veckor och därefter ta ut sina 10 "pappadagar".

Med mina första gjorde vi det efteråt på socialen. Men denna gång kunde vi göra det innan hos en man på familjecentralen i stan.
  • Gweny

Uch jobbigt för er med så mycket sammandragningar! Jag kan få korta stunder bara...än så länge.

Nu är det min sista arb.vecka, sen går jag på gravpeng & sem i följd. Blir skönt, börjar bli lite svårt på jobbet.

• Gweny

Man ligger oftast mer still automatiskt med bebisen i sängen. Jag var också lite orolig, men var som en instink. Nu finns ju babynest med.

Man är väldigt lättväckt med, kanske inte lika mycket hos pappan.

• Gweny
    annieh897 skrev 2016-03-31 16:42:17 följande:

Hur ska man egentligen bädda spjälsängen? Plastad frotté är ju bra vid tex läckande blöjor, men har läst att det kan bli svettigt. Ser massa bilder på bäddade spjälsängar, då verkar alla köra hela setet med täcke, kudde etc. Har läst att det är bättre med filtar eller inget alls i början, så jag undrar vad som är bäst?

Har aldrig haft täcke till mina. Utan haft pyjamas och en tunn virkad bebisfilt bara. Känns bättre, kan dem sparka av det och ha små lufthål.
  • Gweny
    Amanda811 skrev 2016-04-06 12:51:22 följande:

Nu är det bara 70 dagar kvar tills vårt lilla mirakel är beräknat att titta ut :) Jag går ju o hoppas på att hon vill komma några dagar tidigare, så jag har lagt in en beställning till den 6 eller 7 juni istället för den 15. För sånt kan ju blivande mamman bestämma, eller hur? ;)

Går fort nu! Har 66 dgr kvar själv och hoppas också på några dgr tidigare.
  • Gweny
    Tiana skrev 2016-04-08 10:49:16 följande:

Jaha, nu har försäkringskassan tappat bort mitt arbetsgivarintyg också, så vi får börja från början med den biten igen. Det har aldrig scannats in på inläsningen. Kul kul kul! Jag är redan sjukskriven så det här lär dra ut på tiden.

Hatar myndigheter!!!

Åh suck! Är väl typiskt sånt.
  • Gweny
    annieh897 skrev 2016-04-13 09:22:37 följande:

Vad händer om försäkringskassan nekar sjukskrivning? Kan jag vara hemma ändå (utan pengar förstås) eller sabbar jag min SGI då?

Vet inte hur det påverkar din SGI, men jag var sjukskriven några veckor för några år sen men FK nekade mig utbetalning, fast läkaren skickade in flera ggr. Var så arg, överklagade men hjälpte inte, fast kollegor fått för samma sak.

Min chef tyckte det var helgalet, men sa aldrig nåt om förlora jobbet.
Svar på tråden Junibebisar 2016