Junibebisar 2016
Jag går på grav.peng, jobbar inom vården. Gör sista dagen 1/4 med BF 11/6. Lagt några sem-dgr med.
Ska bli skönt för kroppen.
Jag går på grav.peng, jobbar inom vården. Gör sista dagen 1/4 med BF 11/6. Lagt några sem-dgr med.
Ska bli skönt för kroppen.
Jag har dock bara två veckor kvar att jobba ungefär innan jag får gå på gravpenning. Dagarna känns såååå långa och dryga nu. Räknar ner!
Ja, eller hur. Jag har dock en arbetshelg kvar, påskhelgen. Fredagen efter går jag :)
Skriver ni på faderskapet innan barnet är fött? Det gjorde vi efter några veckor på socialkontoret med första barnet minns jag. Däremot var det inga problem för pappan att ta ut tillfällig fp då barnet låg inskrivet på neo sina första veckor och därefter ta ut sina 10 "pappadagar".
Uch jobbigt för er med så mycket sammandragningar! Jag kan få korta stunder bara...än så länge.
Nu är det min sista arb.vecka, sen går jag på gravpeng & sem i följd. Blir skönt, börjar bli lite svårt på jobbet.
Man ligger oftast mer still automatiskt med bebisen i sängen. Jag var också lite orolig, men var som en instink. Nu finns ju babynest med.
Man är väldigt lättväckt med, kanske inte lika mycket hos pappan.
Hur ska man egentligen bädda spjälsängen? Plastad frotté är ju bra vid tex läckande blöjor, men har läst att det kan bli svettigt. Ser massa bilder på bäddade spjälsängar, då verkar alla köra hela setet med täcke, kudde etc. Har läst att det är bättre med filtar eller inget alls i början, så jag undrar vad som är bäst?
Nu är det bara 70 dagar kvar tills vårt lilla mirakel är beräknat att titta ut :) Jag går ju o hoppas på att hon vill komma några dagar tidigare, så jag har lagt in en beställning till den 6 eller 7 juni istället för den 15. För sånt kan ju blivande mamman bestämma, eller hur? ;)
Jaha, nu har försäkringskassan tappat bort mitt arbetsgivarintyg också, så vi får börja från början med den biten igen. Det har aldrig scannats in på inläsningen. Kul kul kul! Jag är redan sjukskriven så det här lär dra ut på tiden.
Hatar myndigheter!!!
Vad händer om försäkringskassan nekar sjukskrivning? Kan jag vara hemma ändå (utan pengar förstås) eller sabbar jag min SGI då?