• Gweny

Junibebisar 2016

evaaki skrev 2016-05-03 20:49:32 följande:

Jag är omföderska i v 32+2 och min bebis var fixerad redan för två veckor sen. Det kanske är jättetidigt har ingen koll men visst sa typ "oj bebisen är redan startklar" jag reagerade inte så mkt på det då båda mina tidigare barn oxå varit fixerade rätt tidigt, imorgon ska jag till spec MVC för koll av livmodertapp

Är tidigt för omföderska ja, föddes dina andra innan BF?
  • Gweny
    evaaki skrev 2016-05-03 22:38:13 följande:

Ja jo jag har oxå hört om att de inte alltid fixerar sig innan de föds när man är omföderska. Bm ville för två veckor sen inte lova att bebis var fixerad men att den hade huvud djupt ned. Men sen förra veckan så sa hon "nej men bebisen är ju verkligen fixerat, den ligger helt startklar"

Så skönt den ligger startklar!! Hoppas min också gör det! Mina tidigare gjorde det, så nu med tvärläge är jag inte van med...
  • Gweny
    annanaa skrev 2016-05-04 13:47:49 följande:

är det vanligt att man såhär sent i graviditeten ( 33+4) inte känt några sammandragningar? Eller kan man "missa" dem? Jag har nog känt en krampande känsla för några veckor sedan och för några dagar sedan kände jag en ordentligt tryck neråt samtidigt som mensvärkliknande smärta...men det är allt?

Jag hade knappt några med mina 2. Denna gång är det mer, speciellt när jag går.
  • Gweny
    annanaa skrev 2016-05-04 14:45:54 följande:

Okej, tack för svaren!

Skönt att det inte är något fel på mig då...

Man blir ju orolig som förstagångsföderska & inte veta vad man "ska" känna. Sen är det naturligtvis väldigt individuellt.

Nervositeten inför förlossning börjar krypa upp ordentligt nu!!

Kan säga att jag också är nervös inför förlossningen, fast min 3e.

Just man inte vet hur det blir och många år sen sist.
  • Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-06 22:00:15 följande:

Var till BM idag som konstaterade att huvudet låg långt ner i bäckenet. Spännande! Det gjorde det aldrig med förra, som hade risk att fastna i navelsträngen. Nu fanns inte den risken. Det var ju härligt! Så fick ju nypningar och blixtrande ilningar en förklaring. Att lilla bebben borrat sig nedåt :) :) :)

Så bra den lagt sig tillrätta. Vilken vecka är du i?

Hoppas min vänder sig rätt snart med.
  • Gweny
    UK Jennie skrev 2016-05-09 15:49:17 följande:

Skont att hora att man inte ar ensam om att jobba fortfarande! 36+1 idag och jobbar i tre veckor till. Puh... Men sa lange halsan haller sa ar det lika bra att kora pa  

Oj ska du jobba såpass långt fram?

Det var inte dåligt.

Själv varit hemma i 5 v nu. Är i v.36.
  • Gweny

Jo mina fötter och händer svullnar upp lätt! Har dessutom fått en nerv i kläm i vänsterbenet, så jobbigt att gå överlag nu.

Var hos BM idag och h*n ligger nu långt ner med huvudet! Låg på tvären sist. Så kändes bra.

• Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-10 20:59:33 följande:

V. 35 idag! Sjukt att skriva det. Det är ju liksom, snart dags?! Fan va fort det har gått :) :)

Visst har det! Hänger ju inte med. Imorgon är det bara 1 månad kvar för mig till BF.
  • Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-10 22:18:50 följande:

Spännande! En månad?! Det är ju liksom ingenting! För en ny människa att dyka upp. En ny liten person ingen har träffat. Fantastiskt :)

Ja det är verkligen nedräkning nu! Hoppas slippa gå över. Vi vet inte kön heller, så kul få se vem som lurar där inne.
  • Gweny
    Bibi84 skrev 2016-05-11 11:20:36 följande:

Nä hurrni. Idag måste vara en tömningsdag. Varit på toa 4 gånger på ca 1,5 timma. Det är helt sjukt. Känns som om man har lätt mensvärk hela tiden. Men absolut inte sd eller förvärkar. Känns mer som om mensen är på g.

Ska till bm nu kl 12:30. Får se vad hon säger.

Låter ju som ett bra tecken. Hur långt gången är du?
Svar på tråden Junibebisar 2016