frucgsvensson skrev 2015-12-15 12:28:12 följande:
Jag har inte argumenterat emot någonting här, utan jag vill få en klarhet i hur pass farligt det kan vara eftersom jag inte har erfarenhet alls, inga kunskaper öht om barnvagnar. Tycker att det är bra att sånt här kan diskuteras här?
Jag skrev vad jag har sett då jag själv varit på shoppingcenter, det betyder inte att jag ska göra så.
Jag förstår din och de andras poäng, men tycker ändå att det är konstigt att de inte upplyser om det då man står där och pratar vagn på ett sånt ställe.
(En kompis funderade på en sån vagn, jag har pratat med henne om det och dom fick ingen upplysning om det, hon hade inte heller någon aning om den infon).
Jag vill inte heller argumentera för eller emot. Jag kanske dock har ett rakt och lite hårt sätt att skriva på då jag ogillar lösa rykten som sprids så lätt på forum. Därför försöker jag hitta fakta istället. Jag har själv undrat över detta.
Att de som säljer och tillverkar barnvagnar kan jag på ett sätt förstå att de inte upplyser om det. De vill ju helt krasst sälja så mycket som möjligt. Om säljaren säger "använd den bara korta stunder" kanske föräldrarna väljer att låna eller hyra babyskydd istället.
Det finns ju "gamla vanliga" sittdelar och de lite nyare ergonomiska sittdelarna till barnvagnar. Där finns det lite olika åsikter huruvida de ergonomiska är bra eller inte. Kanske du vill läsa på lite om det oxå. Jag har läst en artikel om det som jag tyckte var bra, men tyvärr hittar jag den inte igen.