Junibebisar 2016
Det här med att få reda på kön på RUL. Säger alla BM det numera? När jag väntade nr 1 och 2 fick vi betala privat för att få reda på kön. Inte tal om att få reda på det på RUL.
Det här med att få reda på kön på RUL. Säger alla BM det numera? När jag väntade nr 1 och 2 fick vi betala privat för att få reda på kön. Inte tal om att få reda på det på RUL.
Jag är jätteglad över att vara gravid och jag längtar så efter att få träffa vår bebis... Men fy sjutton för att vara gravid ändå. Jag har inte mått bra nån gång sen jag blev gravid så nåt härligt "gravid-glow" kan vi knappast snacka om. Nån som känner likadant?
Var på RUL i fredags och då upptäcktes det att det endast är en artär i navelsträngen, kallas ör SUA. Det kan då hända att barnet får för lite näring och kan då dra på sig skador...Någon som har varit med om detta eller hört något om det?? Känns inte så lovande när man googlar runt. Ska tillbaka på ultraljud imorgon, är så orolig för att det ska bli något fel, än så länge så växer bebisen som den ska
17+1 idag och nu har dödens hunger slagit till. Jag vill bara trycka pasta ner i magen, gahhh! Någon annan med samma bekymmer? Ställde mig på vågen och såg härliga 8kg+ också, inte konstigt..
Idag fick jag både se och känna med handen lillen i magen!! :) första gången. Gick in i vecka 21 igår och har moderkakan i framvägg så trodde det skulle dröja.
Har en stark misstanke om att jag börjat boa. Var ute i rabatten en stund sen och drog upp några växter som jag inte vill ha till sommaren. Jag menar, januari är inte slut än...
Hittills har det inte varit så farligt att vara gravid, har ju haft mindre krämpor men det har varit ok. Den senaste veckan har dock en fruktansvärd trötthet slagit in. v 21 nu och jag funderar på allvar om jag orkar jobba hela vägen de 4 månader som är planerade nu.
Nu har halsbrännan kommit til mig.. sist dök den inte upp förrän långt senare i graviditeten, men nu orkar jag inte ligga ner.. någon som tycker någon speciellt receptfri medicin på apotek fungerar? :)
Så glad, en vän smsade precis och berättade att dem väntar en liten flicka.
Hon är beräknad 2 veckor efter mig och det roliga är när att vi bägge har 2 lite större barn och vi hade 2 veckor imellan sist också. Så nu får vi gå igenom detta ihop igen.
dem flesta andra vänner är redan klara så att säga, så jättekul att ha någon i samma stad att gå hemma med.
Jag som inte har Facebook undrar vad som är fördelen med att skriva där jämfört med här?