• Linda_

Junibebisar 2016

Tile skrev 2015-11-18 11:13:34 följande:

Oj va härligt det är att läsa här. Känns skönt att höra med flera som har det lite jobbig.

Jag då, 30 år andra graviditeten förra var för ett år sedan men det blev missfall i v10 :(

Denna gång hoppas vi på bättre lycka. Just nu mår jag illa hela förmiddagen och har ont i brösten som blivit 2 storlekar större. Jag är i vecka 8 (7+5). Har halsbränna för jämnan. Har ni några tips på hur jag ska få bukt med illamående och halsbränna?

Hej! Alltid när jag har halsbränna så dricker jag Verum hälsoyoghurt naturell, funkar jättebra :)
  • Linda_

Måste få skriva av mig lite.. Veckan som jag avskyr är här. Gick in i vecka 10 idag och sist jag var gravid så dog fostret i vecka 10 (9+3) och det upptäcktes i vecka 13. Jag drömmer att jag får missfall varje natt nu, det är hemskt. Mitt illamående har avtagit också. Trodde inte att jag skulle bli såhär orolig :( Har fått tid på tisdag för ett nytt VUL..

• Linda_
    Äppeljuicen skrev 2015-11-18 13:06:04 följande:

På ultraljudet idag kunde läkaren se två hjärtan som slog!! Jag som var så nervös för att inte ens se ett! Fått en ny tid igen om en vecka för att konstatera att det är tvillingar. Haha ååh vad jag inte kan smälta detta. :')

Grattis :) Vad roligt med tvillingar!
  • Linda_
    SSK13 skrev 2015-11-19 16:12:38 följande:

Hej.

Tyvärr har det inte gått så bra för oss. Vi gick till KK akut i tisdags då jag fått lite blödning med små små klumpar i. De tittade med VUL och såg en fin hinnsäck men inget embryo. Tror de menade att jag kunde blivit gravid två veckor senare. Ska dit nästa fredag för att kolla igen.

Blöder fortfarande vid varje toalettbesök och det kommer ibland små koagler, eller om det är lite av slemhinnan. Förstår att det är kört, skulle varit i vecka 7+5 i tisdags. Gråter om vartannat men är glad att det märktes så fort.

Var egentligen bara glad i två av fyra veckor som jag visste om graviditeten. För de sista två märkte jag inte av några som helst symtom och kände mig väldigt ogravid. Tog två CB digital som visade "2-3 veckor" fast det skulle varit "3+". Tog ett sista test i tisdags då jag var 7+5 och det visade fortfarande "2-3 veckor". Så det är ett MA, embryot slutade nog utvecklas i vecka fem.

Känns på ett sätt skönt. Alla dessa tecken som kunde bortförklaras var egentligen tecken på att något inte stod rätt till. Jag känner min kropp. På ett sätt hade jag kanske såklart önskat att jag inte alls kände min kropp och att jag var gravid trots blödningar, inga symtom och fel vecka på CB digital. Men nu vet vi att det inte står rätt till och nu hoppas jag att det blöder ut av sig själv. 

Vill börja om och känna att det känns "rätt" i nästa graviditet. 

Vet nu också att det är väldigt många med MF/MA. Ni som fått det, hur snabbt har ni blivit gravida efteråt?

Lycka till ni andra gravida! Snart hoppas jag att det är vår tur.

Jag beklagar <3 För oss gick det på femte försöket efter MA, men då hade vi väntat i tre månader först. Kram till dig!
  • Linda_
    En del av oss skrev 2015-11-19 15:31:23 följande:

[quote=76022040][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-19 13:32:57 följande:[/quote-nick]

Hur gick det? <3

[/

Läkaren var väldigt försenad, vid den tid jag hade gick en annan in så 40 min efter min tid var det min tur.

Vi fick se en liten på 13.6 mm med ett hjärta som slår framflyttad 2 dagar till v.8+5 så på lördag går jag in i v.10 (9+0) helt fantastiskt skönt. Han gratulerade och var verkligen glada för vår skull efter allt vi gått igenom. Fick 6 foton på vår lilla och fick reda på att nu har missfallsrisken sjunkit från 30% till 3% och det känns skönt att det nu ska mycket till för att något ska gå fel. Jag sken upp som en sol och tappade flera ton av oro där på britsen.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Åh vad glad jag är för din skull! Grattis :)
  • Linda_
    Jennyyyyy skrev 2015-11-18 13:46:17 följande:
    Blödde du inte? Är 10 (9+2) och ska på ul nästa vecka. Denna oro alltså:/ man blir knäpp efter missfall!!
    Jo, fick lite blod på pappret i vecka 13. Idag känns det bättre som tur är :)
  • Linda_
    Tile skrev 2015-11-18 17:19:10 följande:
    Känner med dig. Jag och min sambo är livrädd för ett till missfall. Det var hemsk att uppleva. Vi har haft svårt att bli med barn och har försökt länge utan att något hände. Så för ett år sedan blev jag gravid och lyckan var total. Dock blödde jag nästan varje dag. Lite sådär på pappret när jag var upp toa. Sedan i vecka 10 kom blodbad och vi fick åka in till akuten.

Denna gång blöder det inget alls så jag hoppas på bättre lycka men minnena finns kvar i kroppen. Läskiga tankar. Jag vill nästan bli sövd till vecka 13 eller 20 så jag slipper tänka på det.
    Ja, det är nog det värsta jag har vart med om. Som du skrev, minnena finns kvar i kroppen.. Vad skönt att du inte blöder den här gången. Den här graviditeten skiljer sig jättemycket från den förra så jag hoppas att det är positivt. Vi får hålla tummarna att vi får en varsin liten sommarbebis :)
  • Linda_
    Elenius skrev 2015-11-20 15:33:48 följande:

Var på vul förra veckan då var jag 7+1 så två dagar efter de vi trodde, nu är jag i 8+3 och tycker att symtomen har minskat, med ett MA i bagaget gör det mig ledsen! Är det någon som kan pigga upp mig lite? :) kram!

Mitt illamående avtog i några dagar och brösten kändes mindre ömma, såklart tror man det värsta, speciellt om man har gått igenom ett MA tidigare. Sen kom det tillbaka. Nu har jag legat på soffan i två dagar med extremt illamående och jätteömma bröst. Symtomen kommer och går som det verkar :) Kram!
  • Linda_
    frucgsvensson skrev 2015-11-23 16:03:11 följande:

Det här är inget inlägg som jag skriver för att oroa ANDRA. Så sluta läs här om du inte vill läsa om missfall/MA osv.

Jag känner mig så jäkla orolig. Jag går in i vecka 13 imorgon. Var på VUL i vecka 9 där vi såg ett hjärta slå. (Gick inte att höra hjärtat, läkaren fick inte till det).

Jag har inte mått illa, jag har inte sprungit på tips och kissat mer än en gång tidigt på morgonen.

Nu tycker jag att det här med kisseriet har avtagit.

Jag är inte lika öm över magen. Känner ingenting där ännu heller (livmodern ska väl komma upp ur bäckenet i denna vecka tror jag).

Dessutom visade det sig att jag hade ett myom på vulet sist. Har ingen aning om hur stort eller var den satt riktigt, sjukt dålig läkare!

Hur kan jag lugna min oro!? Känner att det enda som kommer att hjälpa är ett ultraljud eller höra hjärtat. Och det går inte än. Ska inte göra KUB (är för ung) och hjärtat går väl inte att höra än med sån där apparat hos BM? Vad gör jag!?

Om jag var du så skulle jag boka in ett nytt VUL, privat eller på sjukhuset. Jag kände mig också orolig förut eftersom att alla symtom bara försvann. Jag ringde till ett annat sjukhus i en annan stad (för här i stan får man ingen hjälp alls) och berättade precis som det var. Dem var hur trevliga som helst och förstående så jag fick en tid fast jag gjorde VUL för tre veckor sedan.
  • Linda_

Idag ska jag på VUL igen och imorgon går jag in i vecka 11. Äntligen är den värsta veckan över. Mina mardrömmar har slutat också, tack och lov. Hoppas att allt ser bra ut idag, så himla nervös..

Svar på tråden Junibebisar 2016