• Linda_

Junibebisar 2016

Jennyyyyy skrev 2015-11-24 08:28:03 följande:

Usch nervös inför imorgon då det är ultraljud. Hoppas så allt ser bra ut!!

Det kommer gå jättebra, ska tänka på dig imorgon :)
  • Linda_

Vi är så lyckliga och glada idag! Starka hjärtslag och 30 mm, blev flyttad en dag bakåt till 9+5 <3

• Linda_

Sjunde veckan med illamående, är i vecka 13 nu. När blev det bättre för er?

• Linda_

Jag ska på ultraljud imorgon, tänkte börja handla lite efter det :)

• Linda_
    Micajin skrev 2015-12-15 11:45:26 följande:
    Åh vad kul! Vilken vecka är du i? :)
    Ja, jag längtar jättemycket. Jag går in i vecka 14 imorgon :)
  • Linda_
    corona skrev 2015-12-22 13:51:35 följande:

Tänkte bara meddela att jag tyvärr fick missfall i vecka 12 (11+5),  men önskar er all lycka till!  

Beklagar <3
  • Linda_
    Jennyyyyy skrev 2015-12-23 17:06:47 följande:

Känner ni er gravida, ni som är v13+ ca? Är det nu spökveckorna kommer? Fortf trött och ibland molvärk annars mår jag bra.

Hur mår ni?:)

Jag önskar att jag fick känna av "spökveckorna". Vecka 15 idag och jag mår fortfarande illa morgon och eftermiddag/kväll Var på UL härom dagen och fick se en bebis som rörde sig för fullt där inne. God jul till er alla!
  • Linda_

Idag fick jag reda på att jag föreliggande moderkaka, visst var det någon mer här inne som hade det?

• Linda_

Provar att fråga igen, någon här inne som har moderkakan långt ner?

• Linda_
    odie skrev 2016-01-15 15:33:13 följande:
    Jag har det och fick en blödning troligen på grund av det! Men enligt läkaren skulle det inte vara någon fara!
    Samma här, fick Cyklonova utskrivet om jag skulle få det igen. Vilken vecka är du i?
  • Linda_
    odie skrev 2016-01-15 15:54:17 följande:
    Jag är i v. 16+0, vilken vecka är du i?
    Vecka 18
  • Linda_
    bryrmiginte skrev 2016-01-15 16:04:07 följande:

Råkade svara på mig själv...

men ni som har låg moderkaka, vad har era barnmorskor sagt om risker och så? Min säger att jag inte ska oroa mig, och den flyttar sig för de flesta. Men läser jag på internet blir jag orolig, inte för kejsarsnitt men för att nåt kan hända med barnet eller så.

Samma här, jag ska vila så mycket som möjligt och inte bära tungt. Man ska inte googla, man skrämmer bara upp sig i onödan då :)
  • Linda_
    bryrmiginte skrev 2016-01-15 17:04:58 följande:
    Min sa inget om att vila och sånna saker, men tänker göra så ändå för säkerhets skull tills nästa ultraljud iaf, så om dem inte flyttat sig då så borde hon ju säga om man ska ta de lugnt och så. Vet du hur det är med sex? Känns som att man borde va försiktig eftersom moderkakan ligger så nära?
    Läkaren sa att vi skulle avstå helt från sex.
  • Linda_
    bryrmiginte skrev 2016-01-15 20:35:45 följande:
    Konstigt att dom inte sagt nåt till mig, tur att jag får tid till nytt ul i v 24 ungefär. Vilken vecka är du i? Har du haft några blödningar?
    Ja det var konstigt, barnmorskan sa också att vi skulle avstå helt. Jag är i vecka 18, ska på nytt ul nästa vecka. Ja jag fick en förra veckan och en idag. Du då?
Svar på tråden Junibebisar 2016