Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Junibebisar 2016

Kristalii skrev 2015-12-18 16:35:34 följande:

Samma här! Ska på RUL på förmiddagen första jobbdagen.

Tycker magen växt bara under dagen idag. Visserligen blev det lite mer till lunch än vanligt och konsulterna har ställt ut julgodis, men ändå. 

Jag är i 16+2. Har inte berättat för blivande syskon eller familjer än... Känns lite knasigt, men jag känner mig inte mig redo att berätta. Har alla ni andra berättat?

Jag har berättat för familj, några enstaka vänner och enstaka kollegor.

Vill ändå vänta till efter RUL innan vi går ut med det på Facebook eller så (om vi ens gör det).

Är i vecka 16, snart 17 och berättade nog i vecka 14 om jag inte missminner mig. Det är en lättnad kan jag säga!
  • frucgsvensson
    Divander skrev 2015-12-19 20:49:53 följande:

Jag läcker med.. Gjort det sen vecka 12

Oj, så tidigt! Vad ör det för mängd för dig?
  • frucgsvensson

Vecka 18 idag! :) vi har varit och klämt och känt lite på barnvagn och fått mycket förklarat för oss. Har som sagt haft noll koll då det gäller sånt där. Det lutar åt en brio smile sittvagn med liggdel samt bilbarnstol som passar chassit.

• frucgsvensson
    Familjen N skrev 2015-12-29 20:22:18 följande:

Mycket bra vagn :) vi har haft den vagnen till dottern men har bara använt sittdelen till henne så ska bli väldigt spännande att ha den till ett spädbarn :) vi har bestämt oss för mjukliften istället för den fasta liggdelen då suffletten till sittdelen är helt enastående! Sen hade jag så ont av fogarna efter förlossningen med dottern så kunde aldrig själv lyfta av liggdelen som vi hade då, och jag har redan nu ont av fogarna så blir nog samma denna gången. Så det blir också något nytt med detta barnet :) gick in i v 18 igår :)

Vad bra att du ger den bra betyg! :) vi gillade den jättemycket! Vi funderade också på mjukliften, men jag gillade utseendet bättre med liggdelen. Jag hoppas att jag slipper få någon foglossning eller inte orkar bära av någon annan anledning!

Jag frågade personalen där också om hur länge bebisen kunde ligga i babyskyddet då det var lite diskussion om det förut. Hon sa samma som någon här sa, korta stunder, men vill man gå i affärer osv under en längre tid (shopping) så kan man ta upp bebisen och liksom ändra läge då och då. Hon menade på att man ju åker bil ibland i längre sträckor också, då går det ju inte att undvika tiden i babyskyddet, men även att man få får pausa fler gånger och ta ut bebisen och sträcka/ändra läge.
  • frucgsvensson
    tofslan skrev 2016-01-01 09:27:28 följande:

Tillägg. Kaffe har smakat blä så jag har inte kunnat dricka minsta klunk men nu smakar det nästan som vanligt igen.

Tänk på att det är i dom här veckorna man börjar må BRA igen. Det kan betyda att bra = kaffe funkar igen! Det behöver inte betyda något negativt. Skönt att få må bra igen! Jag är i vecka 18 (slutet) och känner mig inte heller ett dugg gravid. Men jag har en doppler hemma som jag lyssnade med häromdagen och hörde hjärtslagen så jag är lugn :)
  • frucgsvensson
    tofslan skrev 2016-01-01 15:16:39 följande:

Tack, vad snälla ni är som lugnar mej! Tror jag blir nojig just för att jag kände rätt mycket rörelser förra veckan men är osäker på om jag har känt något de senaste dagarna. Har å andra sidan haft väldigt fullt upp. I vilket fall, inte värt att grubbla på. Tack för pepp!

Jag får också sånna där attacker av oro och negativt tänkande, men man får försöka att vänta det negativa mot det positiva. Och det viktigaste av allt för min del, INTE jämföra symptom och gravidmagar med andra! Det sätter verkligen snurr på mina tankar!
  • frucgsvensson
    Mrs.Lynch skrev 2016-01-03 01:46:13 följande:

Är i vecka 17,snart dags för ultraljud! Någon mer som längtar?

Går in i vecka 19 imorgon och har ultraljud den 14/1. Längtar såååå mycket!
  • frucgsvensson
    AnnaSaraJolene skrev 2016-01-04 08:19:56 följande:

Hej jag har också bf i juni men har inte fått datum än. Har haft två ultraljud ett för jag var orolig i början och så kub de flyttade nån dag fram å tillbaks. Men sista mensens första dag var ungefär den 18 september.

Om jag går på det de sa på Kub så borde jag va 15+4 nu alltså håller på med v 16. Jag undrar om man kalalr det graviditetsvecka 15 eller 16 då? Hur barnmorskor å ultraljud räknar där de säger bara en vecka. Om rul ska va v 18-20 t.ex är det då 17+4 t.ex eller 18+4 som de räknar?

När de räknar med att barnet från v 22 kan överleva är det då 19+3 t.ex eller 20+3. Förstår ni hur jag menar?

Har ni fått mkt mage än? För mig går det rakt ut där nere me för övrigt känns det mjukt och lite som jag har fläskt kvar bara haha. tycker den syns mer ibland så vet inte om jag mest är svullen. Är det konstigt om man inte ser magen än tydligt?

Man räknar t.ex om du är i vecka 15+3 enligt en app eller sp, sp har du alltså gått 15 HELA veckor och 3 dagar. Du har alltså gått 3 dagar in i vecka 16. Så du säger då att du är i vecka 16.

Om barnet överlever i vecka 22 så är det nog ingen speciell dag egentligen, utan rätt och slätt i vecka 21+någonting. Eller 22+någonting. Det du har skrivit som t.ex 19+3 då är man 19 hela veckor gången plus 3 dagar in i vecka 20, så alltså kan man säga att man är i vecka 20. Hoppas du förstår.
  • frucgsvensson
    Mrs.Lynch skrev 2016-01-04 21:13:36 följande:

Någon mera än jag som lätt blir deppig och är lite känsligare än vanligt?

Kommer inte i håg att min förra graviditet var så här men man glömmer ju typ allt mer under åren när man har barn.

Jag har varit väldigt deppig. Särskilt i början. Har kortare stubin helt klart men det går över lika snabbt.
Svar på tråden Junibebisar 2016