Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Junibebisar 2016

Sister Morphine skrev 2016-01-05 14:16:47 följande:

17+3 idag och nu känner jag lite rörelser varje dag :)

Har RUL den 19e, tycker det känns så sent :O

Jag är i vecka 19 idag och jag RUL den 14/1 så jag har ju ännu senare än dig. Tycker också att det är sent, men jag ser det som att ju längre man går desto mer kanske man ser på bebisen med organen och det ;) tröstar mig med det.
  • frucgsvensson
    Tiana skrev 2016-01-07 08:21:08 följande:

Tänk på att om du inte har betalvarianten före RUL så täcker den inte det som ev upptäcks då. Har du betalat försäkringen före RUL så täcks även dessa.

Vad menar du ska täckas om man upptäcker något fel på RUL? förstår inte riktigt vad skillnaden är. Man får väl ändå inte ut något ersättning förrän bebisen är född?
  • frucgsvensson

Vi har NOLL förslag på namn. Jag vill gärna ha ett lite annorlunda namn som inte alla andra heter redan. Men det ska inte vara jätteknepigt och att folk måste fråga två gånger vad ungen heter :)

• frucgsvensson
    Kristalii skrev 2016-01-12 07:33:57 följande:

VI har en Emmaljunga Edge från 2006. Underbar vagn! Både nackdel och fördel att den är stor och stabil. Stora härliga lufthjul (haft punka en gång när tredje barnet använde den och hade jag tagit hand om pyspunkan direkt istället för att dra på det så hade jag sluppit stå där på stan med punka) som tar sig fram överallt. Det stod att det var terränghjul så min man körde den lite överallt. "Har jag betalat för det så".

Jag vet dock inte om jag kommer använda den denna gång. Är tveksam till om den går in i bilen om hela familjen ska med. Funderar dock på att använda bärsjal om alla ska med och barnvagn om bara jag och barnet ska iväg.

Mamma till prinsessor skrev 2016-01-12 06:45:18 följande:

Det här med vagn!

Det är en djungel tycker jag!

Min man vill ha bärsjäl och en vandringsbär-ryggsäck.

Jag vet inte vad jag vill! Vagn ska vi ha i vilket fall som helst. Jag vill nog helst ha en Emmaljunga från 2005/2007 någonstans. Dom tycker jag är fina och har stora normala hjul. Vi bor på landet och är mycket i sommarstugan, skidbacken och efter grusvägar/bättre stigar ned till vår strand och badplats.

Jag har hittat en vacker vagn men jag tror inte den är lika hållbar som de andra äldre vagnarna.

Det första jag bestämde mig för då jag började kika lite var att INTE ha fasta hjul! Fy så bökigt att man liksom måste trycka ner vagnen och svänga så fort man ska göra en tvär vändning.

Är det inte fasta hjul på de där vagnarna?

Vi ska iallafall köra på en som inte har fasta hjul, men som man kan spärra så att det blir det på vintern t.ex. Det var det första en personal på babybutik rekommenderade oss då vi sa vad vi ville och inte ville ha.
  • frucgsvensson
    Kristalii skrev 2016-01-12 11:36:58 följande:

Jupp, fasta hjul! Så var det på den tiden!  Jag rattade runt den med en hand på ett kick, visst lite tungt och bökigt ibland, men jag var (är) nöjd.

Beror ju helt på vart en ska gå. Vill en springa runt på stan, in och ut ur små butiker eller få in vagnen på ett trångt fik alla dagar i veckan att jag hade valt en vagn med små rörliga hjul. Vill en gå långpromenader på grusvägar och stigar alla dagar i veckan att jag tar min pansarvagn! Den går stabilt över stock och sten.

Jo jag förstår att det var så förr, men för min egna del så väljer jag inte en sån. Jag bor lite på landet så inte blir det spring på stan för min del heller mer än någon gång ibland :) när vi provade vagnar så tyckte jag det tog väldigt mycket på armar och axlar, därav valet. Att man sen kunde spärra framhjulen tyckte jag var ett plus ändå :)
  • frucgsvensson
    Tiana skrev 2016-01-13 21:04:52 följande:

Någon mer som fått otroligt känslig hy? Idag fick jag smörja in ansiktet med lugnande after sun. Precis allt annat sved som attan, även min vanliga kräm.

Känner inte igen. Jag har fått mycket bättre hy dock. Men är torr, har väl med vintern att göra. Kan det inte vara det torra som svider då du smörjer dig? Det kan det göra runt näsan på mig, det bränner som bara den men det går över då salvan åkt in i huden.
  • frucgsvensson
    Tiana skrev 2016-01-13 21:24:29 följande:

Det kan ju vara så. Har bara inte haft det så här innan så slängde ut frågan

Förstår. Hoppas att det går över snart!
  • frucgsvensson

Är i slutet på vecka 20 och har de senaste dagarna börjat få vad jag tror, sammandragningar. Det som knyter ihop sig ordentligt i magen och så blir jag stenhård. Är det fler än jag som får så? Märker att de gärna kommer om jag ändrar läge snabbt i sängen t.ex.

• frucgsvensson
    Millemupp skrev 2016-01-16 19:43:26 följande:

I pappret jag fick från kub-testet stod det att min moderkaka låg långt ner i framvägg. Har RUL på tisdag (är i vecka 19). Har inte märkt av blödningar men har heller inte märkt några rörelser. Är omföderska. Ska fråga om det då. Det enda jag läst mig till att om moderkakan inte flyttar sig så kan det bli aktuellt med kejsarsnitt, men det är tydligen väldigt ovanligt.

Jag har moderkakan i framvägg, dock inte långt ner. Jag är förstföderska och är i slutet på vecka 20, känner honom varje dag. Inte utanpå än dock.
Svar på tråden Junibebisar 2016