Junibebisar 2016
17+3 idag och nu känner jag lite rörelser varje dag :)
Har RUL den 19e, tycker det känns så sent :O
17+3 idag och nu känner jag lite rörelser varje dag :)
Har RUL den 19e, tycker det känns så sent :O
Tänk på att om du inte har betalvarianten före RUL så täcker den inte det som ev upptäcks då. Har du betalat försäkringen före RUL så täcks även dessa.
Vi har NOLL förslag på namn. Jag vill gärna ha ett lite annorlunda namn som inte alla andra heter redan. Men det ska inte vara jätteknepigt och att folk måste fråga två gånger vad ungen heter :)
VI har en Emmaljunga Edge från 2006. Underbar vagn! Både nackdel och fördel att den är stor och stabil. Stora härliga lufthjul (haft punka en gång när tredje barnet använde den och hade jag tagit hand om pyspunkan direkt istället för att dra på det så hade jag sluppit stå där på stan med punka) som tar sig fram överallt. Det stod att det var terränghjul så min man körde den lite överallt. "Har jag betalat för det så".
Jag vet dock inte om jag kommer använda den denna gång. Är tveksam till om den går in i bilen om hela familjen ska med. Funderar dock på att använda bärsjal om alla ska med och barnvagn om bara jag och barnet ska iväg.
Det här med vagn!
Det är en djungel tycker jag!
Min man vill ha bärsjäl och en vandringsbär-ryggsäck.
Jag vet inte vad jag vill! Vagn ska vi ha i vilket fall som helst. Jag vill nog helst ha en Emmaljunga från 2005/2007 någonstans. Dom tycker jag är fina och har stora normala hjul. Vi bor på landet och är mycket i sommarstugan, skidbacken och efter grusvägar/bättre stigar ned till vår strand och badplats.
Jag har hittat en vacker vagn men jag tror inte den är lika hållbar som de andra äldre vagnarna.
Jupp, fasta hjul! Så var det på den tiden! Jag rattade runt den med en hand på ett kick, visst lite tungt och bökigt ibland, men jag var (är) nöjd.
Beror ju helt på vart en ska gå. Vill en springa runt på stan, in och ut ur små butiker eller få in vagnen på ett trångt fik alla dagar i veckan att jag hade valt en vagn med små rörliga hjul. Vill en gå långpromenader på grusvägar och stigar alla dagar i veckan att jag tar min pansarvagn! Den går stabilt över stock och sten.
Någon mer som fått otroligt känslig hy? Idag fick jag smörja in ansiktet med lugnande after sun. Precis allt annat sved som attan, även min vanliga kräm.
Det kan ju vara så. Har bara inte haft det så här innan så slängde ut frågan
RUL idag och vi ska få en pojke! :)
Är i slutet på vecka 20 och har de senaste dagarna börjat få vad jag tror, sammandragningar. Det som knyter ihop sig ordentligt i magen och så blir jag stenhård. Är det fler än jag som får så? Märker att de gärna kommer om jag ändrar läge snabbt i sängen t.ex.
I pappret jag fick från kub-testet stod det att min moderkaka låg långt ner i framvägg. Har RUL på tisdag (är i vecka 19). Har inte märkt av blödningar men har heller inte märkt några rörelser. Är omföderska. Ska fråga om det då. Det enda jag läst mig till att om moderkakan inte flyttar sig så kan det bli aktuellt med kejsarsnitt, men det är tydligen väldigt ovanligt.