Junibebisar 2016
Känner också av sammandragningar, gjort det sen v 12-13 ngt. Inga onda eller så, bara att magen drar ihop sig.
Känner också av sammandragningar, gjort det sen v 12-13 ngt. Inga onda eller så, bara att magen drar ihop sig.
Jag funderar på om jag känner sammandragningar eller om det bara är tarmarna som jobbar. Det känns ungefär som att nån trycker magen utåt inifrån med stora knytnävar. Gör inte ont, bara lite obehagligt.
Nån mer som fått hög puls och hjärtklappning? Jag kan knappt ställa mig upp nu pga pulse n, går upp till 160 direkt, inge kul alls.
Vad bra, då slipper du de bekymren! Hur länge har du känt rörelser? Gör mig långsamt galen att inte känna nåt än, man vill ju veta att lilla kotten har det bra där inne
Idag fick jag både se och känna med handen lillen i magen!! :) första gången. Gick in i vecka 21 igår och har moderkakan i framvägg så trodde det skulle dröja.
Åh vad roligt!
Jag känner ingenting än så länge, i alla fall inget som jag kan skilja från tarmrörelser. Har också moderkakan i framvägg, v 21 (20+0) idag.
För mig kändes det också sent att ha RUL i v.20(eller nästan 18+6) det finns ju vissa som får i v.18..men i vår kommun är det så fullbokat så man får vara glad att man ens får RUL typ, Hahaha ????
Någon som känner igen detta :
Smärta i högra ljumsken (långt ner) som strålar lite ner mot låret, känns som knivhugg några sekunder och däremellan lite molande eller ingenting. Förvärras när jag rör mig, gick över efter varmt bad och vila.
Hade denna smärtan hela kvällen igår och det var riktigt obehagligt. Hade haft en ganska tuff jobbdag och åkt pulka med barnen. känner av foglossning runt bäckenet vid ryggslutet /höfterna och funderar på om denna smärtan i ljumsken också kan vara foglossning. Eller nerv i kläm kanske, bebisen som tryckte på nåt?
Är i v 21.
Okej, då låter det verkligen som karpal... Men det brukar ju gå över, alltså att man bara har det tillfälligt vid graviditet så op blir det nog bara om du har besvär efteråt :) Finns ju skenor man kan få om det blir riktigt illa.
var hos bm idag och hon tipsade om att man kan massera vid hanleden, på undersidan så drar man liksom uppåt hand med tummarna och utåt sidorna (någon annan måste göra detta på en). Sedan kan man också trycka på "tumloven".
Jaa som jag har läst har bebisen så mycket plats nu att den kan lägga sig och sparka inåt så man inte känner.
-------------
Vi hade RUL i måndags, så otroligt coolt att få se! Vi hade också en liten sprattelgubbe, skulle INTE ligga still. Dock visade UL på att ena njurbäckenet är något förstorat, så vi ska tillbaka om 4 veckor och kolla igen. Det verkar bli en liten pojke här :) Har varit livligt i magen sedan UL och trots att jag har moderkakan i framkant så känns det som han dansar can-can därinne. Tror han blev sne att vi kom och kollade ;)