Inlägg från: UK Jennie |Visa alla inlägg
  • UK Jennie

Junibebisar 2016

Har i England anvander typ alla moses basket - finns det i Sverige? Som en korg pa ben, som man staller brevid sin sang. Anvande det med dottern, det funkade jattebra sa det kor vi pa igen. Men det beror ju pa bebisen saklart; dottern ammade flera ggr per natt men valdigt kort.

• UK Jennie
    Sookie85 skrev 2016-04-01 19:13:36 följande:

Är i v 30+2 och idag har jag jätteont i övre delen av magen. Har tränat idag och gick en långpromenad igår vilket gjorde att det stramade i magen.

Bebis kickar för fullt men det blir som kramper i magen när jag rör mig, kan det vara sammandragningar?

Bör nog sluta med träningen och lyssna på kroppen... Hoppas ni andra mår bra :)

Sluta inte trana - det ar ju anda 10 v kvar! Kanske du kan anpassa traningen? Jag kan oxa fa kramp/hall nar jag gar eller joggar, men spinning gar bra. I slutet av forra graviditeten simmade jag mycket. Bra for bade mamma o bebis att halla igang!
  • UK Jennie

Var dotter ar ocksa tre och vi har ocksa kort pa arlighetsprincipen. Hon var med pa var 12-w scan och fick se att det var ett foster darinne. Efter det har vi pratat jattemycket om vad som hander i magen, och tittat pa bilder pa google sa att hon ska forsta anatomin. Hon har fragat valdigt sota fragor som: 'om du hoppar, kan bebisen hoppa upp till halsen och komma ut genom munnen?' vilket tyder pa att hon anda fattat att bebisen ar i min kropp och paverkas av mina rorelser. Precis som din dotter har hon fragat om sig sjalv, och vi har sagt att hon ocksa kan ha en bebis i sin mage nar hon blir stor, men att man inte kan det nar man ar liten, vilket hon gick med pa. Jag tror pa att beratta sa mycket som mojligt for ditt barn, och aven lata henne titta mycket pa din vaxande mage och kanna med handen nar det sparkar. Jag brukar aven be min prata med magen, hon vet att lillasyster kan hora henne darinne.

• UK Jennie
    Tiana skrev 2016-05-09 10:19:07 följande:

Klagmajan här Flört Glad över att det inte är vinter längre, men den här andra extremen är inte bra i 34+6 för mig, är yr konstant i stort sett just nu. Beställer alltså lite lagom värme resterande 6 veckor Cool

I övrigt är allt som vanligt. Inga kontroller den här veckan utan ska bara hålla ut och se glad ut på jobbet. Längtar tills semestern börjar om två veckor.

Skont att hora att man inte ar ensam om att jobba fortfarande! 36+1 idag och jobbar i tre veckor till. Puh... Men sa lange halsan haller sa ar det lika bra att kora pa  
  • UK Jennie
    Gweny skrev 2016-05-09 16:36:54 följande:

Oj ska du jobba såpass långt fram?

Det var inte dåligt.

Själv varit hemma i 5 v nu. Är i v.36.

Later harligt

Jag gjorde likadant med forsta barnet, jobbade fram till forlossningen. Jag gillar mitt jobb och har haft valdigt bra graviditeter. Och sa far man mer tid efterat med bebisen. Fast helt arligt sa langtar jag massor till ledighet nu!

Jag vet inte hur det ar i Sverige, jag bor i UK och har far man jobba hur lange man vill. Later lite frustrerande att masta sluta v 37 i Norge, men det ar val for att skydda mammans valbefinnande.
  • UK Jennie
    rpl skrev 2016-05-10 22:13:48 följande:

Här är en till som kör in i kaklet. Har Ng 16 juni och jobbar sista dagen 15 juni med skolavslutningen. Vill följa klassen hela vägen så hoppas inte jag missar avslutningen. Än sålägne har jag mått såpass bra nu i slutet att jag tom orkat cykla till och från jobbet. Det kunde jag inte med första. Då gick jag hem redan i v 32 och kunde knappt röra mig. So far so good.

Heja heja! Cykla ar bra for da ar magen inte i vagen! Jag kor fortfarande spinning 2-3 ggr/v, vill vara i god form for den stora dagen...Sarskilt som jag idag fatt hora att bebisens huvud ar fixerat!! Haller tummarna for vaginal forlossning denna gangen - forra gangen blev det planerat snitt pga satesbjudning. Snittet var en jattebra upplevelse, men jag vill garna foda naturligt om det gar  
  • UK Jennie
    rpl skrev 2016-05-12 21:08:38 följande:
    Haha va komiskt. Samma sak för mig, snitt med förra pga säte. Fick också en jättebra upplevelse av snittet men hade varit skönt att slippa nu när man kommer ha två. Får veta på tisdag hur han ligger men hittills har han legat rätt.

När har du BF och hur gammal är din första?
    Wow - samma upplevelse! Hoppas vi bada far foda vaginalt nu da. Min Mathilda blir 4 strax innan bebisen kommer - hur gammal ar din? BF 5 juni har, du da?
  • UK Jennie

Jag gjorde vandningsforsok med min forsta. Det gjorde inte ont eller var plagsamt! Kandes lite konstigt och obehagligt bara och varade bara under tiden det pagick. Jag hade tva lakare som forsokte utan resultant, men om du har mycket fostervatten gar det saker lattare! Jag hade valdigt liten mage sa inte sa mkt plats att vanda sig pa, och bebisen hade legat i sate sedan v28. Lycka till!

• UK Jennie

Jag gjorde vandningsforsok med min forsta. Det gjorde inte ont eller var plagsamt! Kandes lite konstigt och obehagligt bara och varade bara under tiden det pagick. Jag hade tva lakare som forsokte utan resultant, men om du har mycket fostervatten gar det saker lattare! Jag hade valdigt liten mage sa inte sa mkt plats att vanda sig pa, och bebisen hade legat i sate sedan v28. Lycka till!

Svar på tråden Junibebisar 2016