• Rosafluffiga

Letrozol

Finns det någon mer än jag som har eller ska börja äta Letrozol för att få ägglossning ? :)

• Svar på tråden Letrozol
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-10-28 10:38:58 följande:

Jag ska bara ta en ägglossning spruta antar att det är den för har inte hämtat ut den. Om jag inte fick postivt på lh igår eller idag :). Men var en aningen nyfiken på om man skulle fortsätta ta ägglossningstest efter sprutan för det glömde jag fråga. Men då kanske man bara ska anta att ägglossningen sker :)

Ja, jag har för mig man ska få en utsatt dag att ta sprutan på men om man får positivt utslag en dag som är tidigare än utsatta datumet ska man ta sprutan då. Har för mig det stod så i foldern, men inte hundra. Kolla med läkaren eller sköterska på kliniken för säkerhets skull =)
  • Rosafluffiga

Ja nej jag ska bara ta sprutan om jag inte får postivit på ägglossnings test idag.

Isåfall ska jag ta sprutan ikväll men då ska ju ägglossning ske ca 40 timmar efter. Så jag går på det :). Finns ju de som ska ta sprutan när de fått postivit på ägglossningstickan. Men inte jag, antar att det hela grundar sig i att enligt min äggstorlek så ska det vara postivit idag och en egen ägglossning ska ske men om det inte så får jag ta sprutan så ägget för lite hjälp :)

• chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-10-28 12:07:10 följande:

Ja nej jag ska bara ta sprutan om jag inte får postivit på ägglossnings test idag.

Isåfall ska jag ta sprutan ikväll men då ska ju ägglossning ske ca 40 timmar efter. Så jag går på det :). Finns ju de som ska ta sprutan när de fått postivit på ägglossningstickan. Men inte jag, antar att det hela grundar sig i att enligt min äggstorlek så ska det vara postivit idag och en egen ägglossning ska ske men om det inte så får jag ta sprutan så ägget för lite hjälp :)

Ah okej =)
  • Rosafluffiga

Blev inte postivt ägglossningstest idag heller så i kväll ska jag ta ovitrelle håll tummarna :)

• Rosafluffiga
    chbw skrev 2015-10-19 14:44:34 följande:

Fortfarande inga äggblåsor som vuxit :(

Ska ta provera nu för o få mens och sen köra letrozol dubbel dos..

Har det gått bra med proveran?

:)
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-10-28 15:59:31 följande:

Blev inte postivt ägglossningstest idag heller så i kväll ska jag ta ovitrelle håll tummarna :)

Rosafluffiga skrev 2015-10-30 14:07:30 följande:

Har det gått bra med proveran?

:)

Oh spännande! Håller tummarna =)

Jo. Tog sista tabletten idag så nu bara vänta in mensen. Tog provera förut mot endometriosen o fick fruktansvärda biverkningar. Den här gången fick jag bara mardrömmar som tur e, så slapp de jobbiga biverkningarna. Skönt! Men nu vill jag börja blöda så jag kan börja med letrozol igen !
  • Rosafluffiga
    chbw skrev 2015-10-30 15:21:46 följande:

Oh spännande! Håller tummarna =)

Jo. Tog sista tabletten idag så nu bara vänta in mensen. Tog provera förut mot endometriosen o fick fruktansvärda biverkningar. Den här gången fick jag bara mardrömmar som tur e, så slapp de jobbiga biverkningarna. Skönt! Men nu vill jag börja blöda så jag kan börja med letrozol igen !

Då hoppas vi att den kommer snart så du får börja om med letrozol så snart som möjligt :). Proveran var hemsk! Mådde illa varje dag och ont i brösten och sjukligt ont i huvudet. Så hoppas innerligt att ägget lossar så jag åtminstone får egen mens nästa gång.
  • chbw

ja! =) 
    men usch! jag fick svår migrän när jag åt provera senast. gav upp efter 7 dagar :p så väldigt nöjd jag slapp den här gången. haft ont i äggstockarna, men det har jag nästan alltid så var nog inte proveran... :o 
    men om du tar ovitrelle ska väl ägget lossa? =)

• Rosafluffiga

Jo precis det ska, men jag läste ju såklart att det inte alltid gör det trots ovitrelle! Så man blir ju nojig :p

• chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-10-30 18:39:09 följande:

Jo precis det ska, men jag läste ju såklart att det inte alltid gör det trots ovitrelle! Så man blir ju nojig :p

okej :o jo det blir man ju.. håller tummarna att det går bra! har du tagit sprutan nu? =) 
Svar på tråden Letrozol