Hur mycket lyfter ni i marklyft?
Jag undrar vad ni kvinnor och män som tränar lyfter i marklyft?
Jag undrar vad ni kvinnor och män som tränar lyfter i marklyft?
Jag väger 67 kg men tar fan inte mer än 87 kg hittils.
Använder min som mp3 spelare eller pratar i hf, skönt att ha arbetsgivare som bryr dig om vad man presterar och inte en massa löjliga policys.Svetsar sällan i något under 10mm gods. Så då får du ett hum om vad jag menar med tungt jobb.
Använder min som mp3 spelare eller pratar i hf, skönt att ha arbetsgivare som bryr dig om vad man presterar och inte en massa löjliga policys.Svetsar sällan i något under 10mm gods. Så då får du ett hum om vad jag menar med tungt jobb.
www.exrx.net/Testing/WeightLifting/DeadliftStandardsKg.html
Vad man förväntas lyfta baserat på vikt och erfarenhet
www.exrx.net/Testing/WeightLifting/DeadliftStandardsKg.html
Vad man förväntas lyfta baserat på vikt och erfarenhet
Tror nog du klarar mer i marklyft förvisso.
Är gravid i fjärde månaden så det tror jag förvisso inte..
Du ska nog inte försöka då nej. Grattis
Vad tror du att du klarar?
Jag väger 44kg och har maxat 75kg. Det var ett tag sen dock, förhoppningsvis skulle jag klara lite mer nu.
Kvinna?
Du som har ett mansdominerat yrke. Har du behållt de kvinnliga särdragen tycker du. Kvinnlig klädsel osv?
Hm, jadu. Skulle nog lätt kunna köra 2-3 reps på 80-85 kg skulle jag tro.
Just nu är mitt problem att jag inte får bra grepp och det påverkar hur jag lyfter.
Problemet ligger i att när jag kommer upp till tyngre vikter så tar händerna stryk, det gör så sjukt ont att jag efter 3-4 reps måste släppa. Kör jag med handskar så fixar jag problemet, då gör det inte ont. Men stången glider ur händerna lättare om jag har handskar och jag måste ofta fixa om greppet 1-2 gånger under ett set och det förstör mitt "flow" känner jag.
Jag har provat med att krita händerna, men det hjälper endast mot glidet och jag måste fortfarande ha handskar för att det inte ska göra ont. Förra gången så körde jag med krita + handskar (dvs. jag kritade handskar och fingrarna) och det funkade relativt bra. Men jag måste antingen härda ut och bygga upp huden på händerna så jag kan köra med bara krita, då det är det som är mest optimalt.
Men vi får se. Jag ska köra marklyft idag och har tänkt att köra med att krita handskarna igen.
Hm, jadu. Skulle nog lätt kunna köra 2-3 reps på 80-85 kg skulle jag tro.
Just nu är mitt problem att jag inte får bra grepp och det påverkar hur jag lyfter.
Problemet ligger i att när jag kommer upp till tyngre vikter så tar händerna stryk, det gör så sjukt ont att jag efter 3-4 reps måste släppa. Kör jag med handskar så fixar jag problemet, då gör det inte ont. Men stången glider ur händerna lättare om jag har handskar och jag måste ofta fixa om greppet 1-2 gånger under ett set och det förstör mitt "flow" känner jag.
Jag har provat med att krita händerna, men det hjälper endast mot glidet och jag måste fortfarande ha handskar för att det inte ska göra ont. Förra gången så körde jag med krita + handskar (dvs. jag kritade handskar och fingrarna) och det funkade relativt bra. Men jag måste antingen härda ut och bygga upp huden på händerna så jag kan köra med bara krita, då det är det som är mest optimalt.
Men vi får se. Jag ska köra marklyft idag och har tänkt att köra med att krita handskarna igen.
Tack så mycket. Ska prova dessa :)
Nog ett bättre alternativ att försöka träna på greppstyrkan...
Nog ett bättre alternativ att försöka träna på greppstyrkan...
Har aldrig maxat, känns lite vanskligt att göra det. Tränar på 120kg och gör 3*10reps om det säger något..