• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • DLR

Jag hänger verkligen inte med när det kommer till det här med tempen många pratar om. Försöker inte läsa in mig för mycket då jag vet att det med stor förmodan kommer öka oro känslorna.

En del av oss,

Sättet du skriver låter som att du fått en massa negativa tecken, och som jag förstått det så har du haft det tufft att komma hit och har därav rätt stora "kontroll behov". Försök, för din egen skull att inte ta fler tester, temps eller vad det nu än är som hjälper dessa oro känslorna att öka.
    Det hjälper inte dig oavsett vad. Är det så att ett MF/MA är på G så kan du inte hindra det. Låter kallt, jag vet. Menar inget illa. MEN är det kroppen som "spökar" bara så är inte denna stress bra för lilla pyret.

Försök, försök att slappna av och släpp de negativa tankarna. Ge inte upp. It aint over until its over <3

• Enamorada

[quote=75974591][quote-nick]En del av oss skrev 2015-11-08 08:46:25 följande:[/quote-nick][quote=75973060][quote-nick]Enamorada skrev 2015-11-07 19:29:59 följande:[/quote-nick]

Vi har faktiskt ökat på oddsen för en flicka denna gång då vi har två pojkar (men blir självklart oerhört tacksam vad det än blir). Pojkspermier sägs ju vara snabbare än flickspermier medans flickspermier ska vara mer seglivade. Så vi satsade på att ha sex några dagar innan äl och sen undvika sex under själva ägglossningen. Jag har inte tempat men tror mig ha hyfsad koll på när jag har äl och jag tror vi fick till det fyra dagar innan äl. Blev därför förvånad att jag plussade Ska bli spännande att se om teorin stämmer på oss Har även tagit tranbär och magnesium/kalciumtillskott för det skulle också gynna för flickspermier.

Haha jag kan tänka mig att lägga upp en magbild om fler gör det? Har inte lagt på mig några kilon än men det ser ut som det

[/

Men även om du tar olika tillskott så påverkar det väl inte då det är spermien från mannen som avgör könet.

[/

Det påverkar miljön i slidan, tranbär t ex gör miljön sur vilket de lite klenare pojkspermierna inte gillar

• DLR

En del av oss,

Vilken vecka är du beräknad att vara?

• gäddan87

Hejsan:) 
    Här är en som nyligen blivit gravid, första graviditeten. Någon från västerbotten kring skellefteå området som hänger här?=)
    Hoppas alla får en bra dag:)

• En del av oss

[quote=75975975][quote-nick]DLR skrev 2015-11-08 15:26:54 följande:[/quote-nick]

Jag hänger verkligen inte med när det kommer till det här med tempen många pratar om. Försöker inte läsa in mig för mycket då jag vet att det med stor förmodan kommer öka oro känslorna.

En del av oss,

Sättet du skriver låter som att du fått en massa negativa tecken, och som jag förstått det så har du haft det tufft att komma hit och har därav rätt stora "kontroll behov". Försök, för din egen skull att inte ta fler tester, temps eller vad det nu än är som hjälper dessa oro känslorna att öka.

Det hjälper inte dig oavsett vad. Är det så att ett MF/MA är på G så kan du inte hindra det. Låter kallt, jag vet. Menar inget illa. MEN är det kroppen som "spökar" bara så är inte denna stress bra för lilla pyret.

Försök, försök att slappna av och släpp de negativa tankarna. Ge inte upp. It aint over until its over <3

[/

Tempen går upp när man är gravid och även när man haft ägglossning, se natural cycles eller Fertility Friend. Jag började tempa för flera år sedan för att se att ÄL verkligen sker då ÄLmtest inte är någon garanti även om det är positivt. Efter ÄL och vid graviditet ökar mängden progesteron som gör att tempen ökar och när den går ner under coverline eller droppar så är det dåliga tecken så därför har jag fortsatt tempa för att ha lite koll att graviditeten fortlöper som den ska samt ta test då och då eftersom jag genomgått så många MF/MA så har det varit mitt sätt att lugna mig själv när tempeb håller sig hög och testen blir starka/starkare.

Nu har även symtomen avtagit. Känns inte alls kul att gå på inskrivningen på torsdag när man inte vet om allt är bra eller inte.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75975976][quote-nick]Enamorada skrev 2015-11-08 15:27:09 följande:[/quote-nick]

[quote=75974591][quote-nick]En del av oss skrev 2015-11-08 08:46:25 följande:[/quote-nick][quote=75973060][quote-nick]Enamorada skrev 2015-11-07 19:29:59 följande:[/quote-nick]

Vi har faktiskt ökat på oddsen för en flicka denna gång då vi har två pojkar (men blir självklart oerhört tacksam vad det än blir). Pojkspermier sägs ju vara snabbare än flickspermier medans flickspermier ska vara mer seglivade. Så vi satsade på att ha sex några dagar innan äl och sen undvika sex under själva ägglossningen. Jag har inte tempat men tror mig ha hyfsad koll på när jag har äl och jag tror vi fick till det fyra dagar innan äl. Blev därför förvånad att jag plussade Ska bli spännande att se om teorin stämmer på oss Har även tagit tranbär och magnesium/kalciumtillskott för det skulle också gynna för flickspermier.

Haha jag kan tänka mig att lägga upp en magbild om fler gör det? Har inte lagt på mig några kilon än men det ser ut som det

[/

Men även om du tar olika tillskott så påverkar det väl inte då det är spermien från mannen som avgör könet.

[/

Det påverkar miljön i slidan, tranbär t ex gör miljön sur vilket de lite klenare pojkspermierna inte gillar

[/

Ok detta vet jag inget om då jag inte vågar mig på att mixtra med pH där.

• En del av oss

[quote=75975981][quote-nick]DLR skrev 2015-11-08 15:27:52 följande:[/quote-nick]

En del av oss,

[/

V.5+6 idag, så imorgon 6+0

• mammsen79
    En del av oss skrev 2015-11-08 16:21:31 följande:

[quote=75975981][quote-nick]DLR skrev 2015-11-08 15:27:52 följande:[/quote-nick]

En del av oss,

[/

Samma här ???? vet du ungefär när du blev gravid eller när du hade ägglossning, jag tror jag hade min runt den 17,18
  • DLR
    En del av oss skrev 2015-11-08 16:21:31 följande:

En del av oss,

[/

Har för mig att jag på min förra grav, genom VUL kunde se graviditeten (gulesäck). Sen kände hon även på livmoder och livmodertappen för att se att allt var okej. Jag hade nämligen panik och gick till en privat gyn och bekostade mig det. Du kanske ska göra det för att få fri och slippa oroa samt stressa dig?

Jag hoppas iaf på det bästa och håller tummarna! <3
  • En del av oss

[quote=75975177][quote-nick]lllycka skrev 2015-11-08 11:35:49 följande:[/quote-nick]

Är det någon mer än jag som knappt har några symtom? :((

[/

Här är en. Tror det är totalkört mår skitdåligt!

Svar på tråden BF juni/juli