• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • SSK13
    En del av oss skrev 2015-11-08 17:55:22 följande:

[quote=75976523][quote-nick]SSK13 skrev 2015-11-08 17:43:58 följande:[/quote-nick]

Det är väl själva befruktingen som måste ha skett samtidigt för att vara beräknad samma dag, iaf efter RUL då man mätt och så. Och innan man vet det är det sista mensens första dag som avgör.

[/

Ja skrev jag inte det? BM beräknar graviditeten från SM men i hela veckor fram till RUL är gjort om man nu inte gör FVP för då måste man veta vecka exakt.

Inte exakt. Man kan ju ha ägglossning samtidigt men bli befruktat olika. Tar ju olika tid :)
  • SSK13
    En del av oss skrev 2015-11-08 17:55:22 följande:

[quote=75976523][quote-nick]SSK13 skrev 2015-11-08 17:43:58 följande:[/quote-nick]

Det är väl själva befruktingen som måste ha skett samtidigt för att vara beräknad samma dag, iaf efter RUL då man mätt och så. Och innan man vet det är det sista mensens första dag som avgör.

[/

Ja skrev jag inte det? BM beräknar graviditeten från SM men i hela veckor fram till RUL är gjort om man nu inte gör FVP för då måste man veta vecka exakt.

Inte exakt. Man kan ju ha ägglossning samtidigt men bli befruktat olika. Tar ju olika tid :)
  • Y o L o

Åh va jag önskar att jag hade skrivit dagbok första graviditeten, skulle vara så kul att ha nu. Skrev i en app men den raderade jag sen.

DLR skrev 2015-11-08 17:44:38 följande:

En del av oss,

Tog fram boken och jag var i vecka 5+5, och enligt mina anteckningar hade mina symptom försvunnit då.

• sasaj
    SaraIdun skrev 2015-11-08 11:57:25 följande:

Hej! Jag är 25 år och väntar första barnet :) Är nog i v 6 eller 7, har NaturalCycles som säger v 6. Så det blir nog BF i juli. Är någon här från Göteborg?

Grattis! Här har du en från Göteborg :)
  • DLR
    Y o L o skrev 2015-11-08 18:08:24 följande:

Åh va jag önskar att jag hade skrivit dagbok första graviditeten, skulle vara så kul att ha nu. Skrev i en app men den raderade jag sen.

Jag skrev bara till V 10. Sen var jag i så illa skick, att jag oftast antingen låg ner utan energi, var inlagd på sjukhus eller med stor sannolikhet bara spydde. Tänkte dock använda samma bok och anteckna bredvid under titeln "lill'syskonet". Sen har jag faktiskt skaffat någon app som jag lägger upp bilder och anteckningar på :)
  • SSK13

Jag har köpt en bok som heter "Gravid, en fyll-i-nok om nio månaders väntan".  Började fylla i den nu :) Även om det känns läskigt att göra det i ett sådant tidigt skede så är det kul att veta vad man tänkte på i den och den veckan liksom :)

• En del av oss

[quote=75976626][quote-nick]DLR skrev 2015-11-08 18:02:31 följande:[/quote-nick]

Har du någonsin funderat på adoption?

[

Nej det är inte aktuellt.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75976631][quote-nick]SSK13 skrev 2015-11-08 18:03:15 följande:[/quote-nick]

[/

Okej mitt äl test var positivt fredag kväll 9 okt och neg lördag morgon 10 okt och Fertility friend satte ut att ÄL skedde 9 okt så inget spelrum.

• En del av oss

Gråter, orkar inte denna terror av oro

Svar på tråden BF juni/juli