• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

[quote=75972951][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-07 19:03:20 följande:[/quote-nick]

Bra fråga :) Jag tror mer på slumpen oavsett mängd sex. Bara man får ett barn så är jag nöjd :)

[/

beror på vilken spermie som kom först om det var y eller x.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • tesselessan
    DLR skrev 2015-11-07 16:45:54 följande:

Förstår oron. Den kickar alltid in vid någon skillnad. Själv hade jag extremt ont i magen igår. Och det från att inte ha några tecken alls. Tankarna började försöka svepa över mig.

Men jag måste försöka tänka positivt ändå. Får svar vid nästa VUL hur det är. Så ska inte ta ut något i förskott och dagdrömma hela dagen. När jag inte vilar. Varit sååååå slööö idag. Sovit och mått illa mer än halva dagen.

Tänkte höra med er om kläder. Jag har bara kunnat ha på mig mina leggings och extremt stora tröjor. Mina jeans trycker åt så det känns på dagarna, och är omöjliga att ens knäppa på kvällarna. Fick gräva fram gamla preggo leggings från förra graviditeten t.om (oh yes I did! haha).

Min barndomsvän sedan 20 år tillbaka var här igår. Hon ligger 10 veckor före mig. Och hennes mage är lika stor som min blir på kvällarna. Är det ens möjligt?

Vem är på lite magbilder för att jämföra?

Slipper jag kanske känna mig löjligt stor då det omöjligt kan vars bebisens verk utan snarare hormoner, tarmar och gaser haha!

Lite omväxling från att vara orolig på köpet. Vad sägs? ??

Jag har likadant på kvällarna - ser jättegrattis ut. Jeans får knappt att ha, men tror att det blir bättre sen. Jag har använt knepet att ha en hårtofs att stänga med och det funkade rätt bra. Jeansen sitter bra annars utan det är att det för ont över magen.

Jag ÄLSKAR långklänningar så jag kommer ha dem varje dag i vår sen när magen börjar synas, så slipper jag köpa massa nya byxor. Äger runt 35 långklänningar så jag har lite att välja på.v
  • Enamorada

Vi har faktiskt ökat på oddsen för en flicka denna gång då vi har två pojkar (men blir självklart oerhört tacksam vad det än blir). Pojkspermier sägs ju vara snabbare än flickspermier medans flickspermier ska vara mer seglivade. Så vi satsade på att ha sex några dagar innan äl och sen undvika sex under själva ägglossningen. Jag har inte tempat men tror mig ha hyfsad koll på när jag har äl och jag tror vi fick till det fyra dagar innan äl. Blev därför förvånad att jag plussade Ska bli spännande att se om teorin stämmer på oss Har även tagit tranbär och magnesium/kalciumtillskott för det skulle också gynna för flickspermier.

Haha jag kan tänka mig att lägga upp en magbild om fler gör det? Har inte lagt på mig några kilon än men det ser ut som det

• ebe91
    En del av oss skrev 2015-11-07 17:49:29 följande:

[quote=75972233][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-07 15:55:52 följande:[/quote-nick]

Pojke eller flicka skulle jag tro! ;) ne, men det är väl mest myter det där.. Beror ju på om spermien som når fram har en y- eller c-kromosom :) hälften av spermierna rent teoratiskt ska ju vara det ena eller det andra.

[/

Inte c kromosom utan x eller y. Du som kvinna har xx och mannen xy. Före sädesuttömning delas satsen upp i 50/50 så beroende på om ditt ägg befruktas med x spermie får du dn flicka och befruktas ägget med en y spermie en pojke. Det föds ju några fler pojkar än flickor. Vet inte om man ska tro på myter som shettles som säger att befruktning innan ÄL ger upphov till flickor och befruktning vid ÄL pojkar. Eftersom jag bara verkar ha ett befruktningsdugligt ägg i några timmar så ska jag bara kunna få söner då. Ska bli intressant att få veta kön även om det kvittar för vår del, bara det är friskt och välskapt men liten del inom mig önskar nog en liten flicka.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Jo, jag rättade mig ju i inlägget efter... C ligger bredvid x på tangentbordet så gick lite snabbt när jag skrev.

En förklaring till att det typ föds 51% killar o 49% tjejer är ju att y-kromosomen är något kortare än x-kromosomen och spermien då är lättare = snabbare.
  • Luttiis

Sambon har två pojkar sedan tidigare så vi hoppas på en liten flicka men självklart blir vi glada för vad vi än får, så länge vi för ett friskt barn så spelar inte könet någon roll egentligen :)

• DLR

Jag har fått höra att som alla vet, så grundar det sig på kromosomerna i männens spermier. Men att man även att kan se vilka som "regerar" genom att titta bak i släkten.

Min far t.ex har 3 flickor och 3 pojkar. Alltså 50-50.

Min svärfar har 1 pojke och 1 flicka, alltså 50-50 även där.

Tittar man ännu längre bak (för min del) så är det samma där.

Min svärfars far har 1 son och 1 dotter.

Min sons biologiska far har 2 söner (varav vår som är den ena). Hans far har 3 söner, hans fars far har 1 son.

Förstod någon vad/hur jag menar. För idag känns mitt huvud som en enda stor potatismosröra haha!

Osv osv Så tittar/resonerar man så, är det 50-50 för vår del :)

• Y o L o

Aha intressant. Ska genast fundera på hur det ser ut bakåt i leden :)

DLR skrev 2015-11-07 20:08:17 följande:

Jag har fått höra att som alla vet, så grundar det sig på kromosomerna i männens spermier. Men att man även att kan se vilka som "regerar" genom att titta bak i släkten.

Min far t.ex har 3 flickor och 3 pojkar. Alltså 50-50.

Min svärfar har 1 pojke och 1 flicka, alltså 50-50 även där.

Tittar man ännu längre bak (för min del) så är det samma där.

Min svärfars far har 1 son och 1 dotter.

Min sons biologiska far har 2 söner (varav vår som är den ena). Hans far har 3 söner, hans fars far har 1 son.

Förstod någon vad/hur jag menar. För idag känns mitt huvud som en enda stor potatismosröra haha!

Osv osv Så tittar/resonerar man så, är det 50-50 för vår del :)

• Rosen5824

Å ni underbara! Att läsa detta forum gör att jag kännr sån lättnad med alla funderingar. Ni har så rätt om att vi ska vara glad och se fram emot en bebis i sommar! Idag har jag varit och tagit sötvattens prover i en insjö för min utbildning, läser 1 år biologi så vi skulle ta lite vattenprover. Kände det var skönt med frisk luft och lite motion.

Längtar så tills mån så jag kan få skriva in mig!

mb222da skrev 2015-11-07 11:49:40 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med i tråden. Jag plussade i morse och känner mig lite skakis. Trodde aldrig att dagen skulle komma, vi har försökt i ca ett år. Men äntligen hände det. Nu känner jag en oro för ifall det kommer hålla sig eller ej. Men så känner väl alla. Enligt mina beräkningar är jag i vecka 3+5 och är beräknad den 18 juli. Det är vårat första barn och vi är så lyckliga av att blivit gravida. Ska bli skönt att följa fler som är gravida ungefär samtidigt :)

Vad kul för dig! Grattis! Blev lika skakis jag när jag såg mitt +

Har också mitt första i magen, en så underbar känsla!
  • lllycka

Är det okej att man hoppar in? :)
    Är en tjej från Göteborg på 22år, första barnet är i vecka 4+6 bf 7 juli ???? mår prima (nästan alldeles för bra) vilket gör mig dock jätte rädd för missfall...

• Rosen5824
    lllycka skrev 2015-11-07 20:58:06 följande:

Är det okej att man hoppar in? :)

Är en tjej från Göteborg på 22år, första barnet är i vecka 4+6 bf 7 juli ???? mår prima (nästan alldeles för bra) vilket gör mig dock jätte rädd för missfall...

Vad roligt för dig! Grattis!

Det är mitt första också, har lite symtomer men inte alls så att det är besvärligt. Mina första gravid symtomer började först när jag var i slutet av v.6 så det kanske kommer snart. Man vill ju ha lite magont och illmående så man vet att det händer något i magen. Men var inte för orolig, som sagt det kanske kommer snart.
Svar på tråden BF juni/juli