• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • HenryIronstead
    enånittitre skrev 2015-10-28 13:46:44 följande:

www.svt.se/nyheter/regionalt/dalarna/flera-asylsokande-vill-inte-kliva-av-i-trangslet
    Ännu mer "flyktingar" som inte fått den centrala lägenhet i Stockholm de förväntat sig.

-Skall bli intressant att se reaktionerna om några veckor när resenärerna kommer fram till sina tältläger!

Kanske bryter inbördeskriget ut då?
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Nerfherder
    HenryIronstead skrev 2015-10-28 13:54:47 följande:

Kanske bryter inbördeskriget ut då?

Troligtvis, det har ju vart på G sen nittiotalet.
  • Anonym (Trötter)
    todo nada skrev 2015-10-28 12:17:15 följande:
    Ja, kommer man från Syrien bör man ju rimligtvis veta att det inte finns farliga djur i det skandinaviska landet Sverige.
    Nej det är nog helt normalt att vara rädd för tomtar och troll och massa andra saker som man inte sett.

• nordanvind

Jag föreslår att vi tar emot så många vi klarar sen bombar vi sliten ur is o sen skickar vi tillbaka allihop. Optimalt inom ett år.

asar och runor står mig bi
  • Nerfherder
    Anonym (Trötter) skrev 2015-10-28 20:14:44 följande:

Nej det är nog helt normalt att vara rädd för tomtar och troll och massa andra saker som man inte sett.

Saker som inte finns behöver man ju inte vara rädd för
  • HenryIronstead
    nordanvind skrev 2015-10-28 20:18:47 följande:

Jag föreslår att vi tar emot så många vi klarar sen bombar vi sliten ur is o sen skickar vi tillbaka allihop. Optimalt inom ett år.

Med vilket försvar då? Gillar idén dock. Dessa unga starka män kan säkert åter bygga upp landet!
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (Trötter)
    Nerfherder skrev 2015-10-28 20:19:11 följande:

Saker som inte finns behöver man ju inte vara rädd för
    Vänligen berätta då för mig vad man behöver vara rädd för i de svenska skogarna.
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar