Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 13:33:10 följande:
Hur menar du?
 Menar du att jag har fel i att de sitter kvar i bussarna och vägrar gå av för att asylboendet ligger för ocentralt?
 Isåfall har du rätt för jag har helt gått på nyheterna i radio och tv samt tidningarna.
 Men du säger med andra ord att det är lögner som sägs och skrivs? Att de itne har belägrat bussar och vägrat kliva av?
Jag menar att om det är detta du bygger allt på så är du mer än lovligt naiv. Eller så är det jag som har en övertro på att människor av idag är medvetna om att media kan vinkla precis hur de vill - något som OFTA tas upp av främlingsfientliga grupper. Hur ofta har man inte hört hittepåbegrepp som "PK-media" samt att aaaaaaalllllll media i Sverige är vänstervriden dvs vägrar skriva positivt om partier som är blåare än sossarna - däribland SD förstås, som är så blå att de tonar i brunt...
Du säger på fullt allvar att du tror att varenda artikel som skrivs är till för att upplysa om en Objektiv Sanning (något som f.ö. inte ens existerar)? Du tror inte att rubriker som "Flyktingar belägrade buss - vägrar bo i XXX-byn" kan vara ett sätt att locka läsare, snarare än att förklara komplexa sammanhang? 
Om du flytt från ett land där du inte kunde vara säker på om myndigheterna ville dig väl eller tänkte fängsla dig och din familj eller råna er eller kanske helt enkelt köra iväg er ut ur det land ni satsat alla era besparingar på att fly till, skulle du då glatt följa med några random människor som du aldrig förut träffat? Informationen om var ni ska någonstans är oklar och du vet inget alls om vad som kommer att hända där? Du hamnar på en buss och fraktas likt boskap i 12 timmar, sedan kommer människor och visar dig på att du ska av bussen - men du vet inte var, varför, om du får mat igen, om du får träffa den tolk du pratat med tidigare osv osv osv. Någon på bussen börjar prata om fångläger, eller utvisning, och du är inte säker på om detta är något du kan avfärda eller faktiskt ska vara rädd för. Det säkraste kanske är att sitta kvar på bussen med de andra, resonerar du MEN folket i detta nya land har aldrig någonsin stött på en regim som din och kan inte förstå hur du kan vara så ohövlig. 
Det finns alltid flera versioner av en story.