• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Diso
    Anonym (Mia) skrev 2015-12-03 14:03:15 följande:

När är det vanligast att första ul görs? Här verkar det som att man fint får vänta till v 21-22..

Mellan Vecka 8-13 är det här i gbg.. Du kanske kan gå till privat mottagning i så fall!
  • moja

Kunde inte sova inatt, vi hade så varmt i rummet, mina ben kliade och jag hade myrkryp i benen....slutade med att jag sov i soffan där det var svalare. Pratade med min mamma om det, hon har också haft myrkryp i benen när hon varit gravid...kul om det håller på så hela graviditeten :(

Någon som varit med om liknande? :)

• Saltvatten
    moja skrev 2015-12-03 21:34:07 följande:

Kunde inte sova inatt, vi hade så varmt i rummet, mina ben kliade och jag hade myrkryp i benen....slutade med att jag sov i soffan där det var svalare. Pratade med min mamma om det, hon har också haft myrkryp i benen när hon varit gravid...kul om det håller på så hela graviditeten :(

Det hade jag under förra graviditeten från ca halva sista tiden. Fick främst på kvällarna och låg och vred mig i soffan, visste inte hur jag skulle ha benen, kunde helt enkelt inte ligga still!

Mitt satt i tror jag i stort sett resten av graviditeten. Sa det t min bm men hon sa bara att det är att gilla läget.
  • Saltvatten

Vad har ni för cravings så här långt?

Jag är i v 7 (6+1) och har just inget som jag verkligen måste ha. Dricker dock gärna Apelsinjuice (helst Brämhults) och småäter en del under dagarna.

• JaQ

Hej! Här kommer lilla jag som väntar vårat andra barn som är beräknat 7/7 just nu. Idag, fredag, går jag in i 9+0 ????

• Trolleri
    moja skrev 2015-12-03 21:34:07 följande:

Jag har för mig att magnesium ska kunna lindra kramper i vaderna och eventuellt även myrkryp. värt att prova kanske
  • moja
    Trolleri skrev 2015-12-04 07:35:47 följande:

Jag har för mig att magnesium ska kunna lindra kramper i vaderna och eventuellt även myrkryp. värt att prova kanske

Jo, jag äter kalk och magnesium tabletter, hoppas det hjälper :D
  • Anonym (Loppan)

Till er som har "myrkryp" i benen har jag lite tips. Det ni upplever är förmodligen Restless Legs Syndrome (RLS) som är vanligt att man får under graviditet. Jag har det dock annars också (går i släkten) så jag har lite knep som kan lindra. Det stämmer att magnesium är bra. Järnbrist påverkar också till det sämre. När det kommer krypandes så brukar det hjälpa om man har benen högt. Typ lägg upp dem på soffryggen om du ligger i soffan. Annars så är det utmattning som gäster. Gör benböjningar så musklerna blir trötta. Då blir det genast bättre. :)

• EmmelieHSTD
    hangonasec skrev 2015-12-04 09:47:38 följande:
    puff! Välkommna till vår härliga grupp :)
    Är den hemlig så att ingen av ens vänner ser att man gått med i den? Vi har inte berättat för någon än och vill inte förstöra det genom Facebook
Svar på tråden BF juli 2016