• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • MammaMia91

Jag har en grupp som är hemlig, det syns inte någonstans att den finns. Bara skicka iväg ett meddelande här med din mejl adress så skickar jag en inbjudan.

Vill till lägga att det andra gruppen som finns va jag med i och som många andra blev jag utslängd, just saying. 

• Trolleri
    moja skrev 2015-12-04 08:23:55 följande:

Jo, jag äter kalk och magnesium tabletter, hoppas det hjälper :D

Tänk på att man behöver mer magnesium när man är gravid än i vanliga fall.
  • MålaMittHjärta
    lindathe skrev 2015-12-03 08:22:10 följande:
    Känner igen mig.

Jag har inget tålamod med varken barn eller djur. Vi har två 9åringar, en 15åring, två hundar och fyra katter.

Skäller på hundarna när dom drar i kopplet, skäller på katterna för att dom tigger om mat hela tiden, skäller på barnen som glömmer tallriken på bordet osv.

Jag får verkligen stanna upp och tänka till, skulle jag bli arg/ledsen/irriterad i vanliga fall eller är det bara nu.

Hoppas att det ger sig snart. :)
    Det börjar kännas lite bättre men sen slår illamåendet till och känner mig fruktansvärt hungrig men orkar äta lite sen mår jag sjukt illa.. 

Har haft praktik i fyra veckor på en småbarnsavdelning och det har bitvis varit väldigt tufft och krävande när man samtidigt har ett trotsbarn hemma och försöker plugga.. 

Men ja tur man har bra dagar med :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Har fått en ny craving pepparkaksyoghurt, funkar väldigt bra mot illamående :)

Är i v 9+5 och går in i v 11 på söndag tycker denna graviditeten går snabbare än förra :)

Tänkte avslöja vår graviditet på julafton till våra familjer, bara svärmor och sambons ena syster (min bästa vän ) som vet om. Vet inte riktigt hur vi ska göra om sonen ska ha en storebror tröja eller något kul packet eller så ? 
    Någon som har ett roligt tips?

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Theta
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-04 15:02:12 följande:

Har fått en ny craving pepparkaksyoghurt, funkar väldigt bra mot illamående :)

Är i v 9+5 och går in i v 11 på söndag tycker denna graviditeten går snabbare än förra :)

Tänkte avslöja vår graviditet på julafton till våra familjer, bara svärmor och sambons ena syster (min bästa vän ) som vet om. Vet inte riktigt hur vi ska göra om sonen ska ha en storebror tröja eller något kul packet eller så ? 

Någon som har ett roligt tips?

Vi ska gå ut med det på julafton med. Hade först tänkt köpa en storasystertröja, men jag hittade ingen fin på nätet. Så idag köpte jag en stor rosett på maxi som jag tänkte sätta på magen
  • Saltvatten

Vi ska också berätta på julafton Glad Hittade en länk till hur man kan göra en egen sån tröja som vi nog ska testa: emilysliv.se/diy-storasyster-troja/

Sen ger jag gärna ett tips för er som liksom jag lätt får kramper i vaderna, ät 1-2 matskedar med vanlig påläggskaviar och även gärna en bit banan. Det låter som fuffensknep men det hjälper faktiskt riktigt bra när man känner att kramperna snart kommer smygande. Det är rikligt med salter i kaviar som är toppen för att motverka kramp.

Och tänk på att hålla järnnivån uppe. Mycket järnrik mat och drick gärna apelsinjuice (tänk bara på att välja en med hög frukthalt) till maten + frossa i apelsiner. Apelsin hjälper kroppen att ta upp järnet bättre.

• Hallonen
    MammaMia91 skrev 2015-12-04 10:16:59 följande:

Jag har en grupp som är hemlig, det syns inte någonstans att den finns. Bara skicka iväg ett meddelande här med din mejl adress så skickar jag en inbjudan.

Vill till lägga att det andra gruppen som finns va jag med i och som många andra blev jag utslängd, just saying. 

Jag vet inte hur man skickar PM? Är inne på mobilen kanske är därför?
  • MammaMia91
    Hallonen skrev 2015-12-04 18:07:13 följande:
    Jag vet inte hur man skickar PM? Är inne på mobilen kanske är därför?
    Tryck på mitt nickname så borde det stå ganska tydlgt på sidan, "skicka meddelande"
  • Maka94

Kräkkalas igår eftermiddag, efter det tog alla krafter slut. Fick kämpa för att hålla ögonen öppna och då var klocka inte ens sju.. Somnade tidigt, vilket resulterade i att jag tadaaa.. Vaknade kl 5 imorse på min ledig dag. Och det går inte alls att somna om :(

Svar på tråden BF juli 2016