• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Anonym (Loppan)
    Pafor22 skrev 2015-12-01 14:40:10 följande:

Hej. Plussade förra måndagen och är enligt gravidappen i v. 6 (5+2).
    Är otroligt glad och mår ok. Ömma bröst och bröstvårtor. Lite svullen och gasig och huvudvärk och halsbränna stundom.
    Ska till mvc på hälsosamtal nu på torsdag och sedan UL den 17/12. Längtar och är nervös.
    Det är sån melankoli, lyckan är ju så stor efter flera års försök men oron är också stor. Är det någon mer än jag som liksom dödsglor på toapappret när man varit på toa och tror att man inte är gravid längre. Jag ska försöka med hela min själ att släppa oron och bara vara glad! :) Bf: slutet av Juli.

Förstår hur du känner. Är gravid för första gången efter flera års försök och flera ivf så vågar knappt tro det. Kommer nog sluta titta på toapappret den dagen bebisen är ute ;)
  • Pafor22

Anonym Loppan. Vet inte tigit hur man citerar.
    Vad jag är glad för din/er skull :)
    Man vågar ju knappt tro det, hur långt gången är du?
    Oxå gjort ivf!

• Moorii
    Pafor22 skrev 2015-12-01 14:40:10 följande:

Hej. Plussade förra måndagen och är enligt gravidappen i v. 6 (5+2).

Är otroligt glad och mår ok. Ömma bröst och bröstvårtor. Lite svullen och gasig och huvudvärk och halsbränna stundom.

Ska till mvc på hälsosamtal nu på torsdag och sedan UL den 17/12. Längtar och är nervös.

Det är sån melankoli, lyckan är ju så stor efter flera års försök men oron är också stor. Är det någon mer än jag som liksom dödsglor på toapappret när man varit på toa och tror att man inte är gravid längre. Jag ska försöka med hela min själ att släppa oron och bara vara glad! :) Bf: slutet av Juli.

Stirrar alltid på toalettpapperet :P ibland har jag sån mensvärk att jag tror att det kommit nåt, men icke. Alla är nog oroliga, mer eller mindre :) hoppas det går bra på ultraljudet! Vi har vårat på måndag, vill bara att tiden ska gå superfort nu!
  • Pafor22
    Moorii skrev 2015-12-01 14:56:45 följande:
    Stirrar alltid på toalettpapperet :P ibland har jag sån mensvärk att jag tror att det kommit nåt, men icke. Alla är nog oroliga, mer eller mindre :) hoppas det går bra på ultraljudet! Vi har vårat på måndag, vill bara att tiden ska gå superfort nu!
    Det känns iaf bra att inte vara ensam och att känna sig helt tokig ;)
    Jag vet med mensvärken, jag har nästan hela tiden att det sticker eller ömmar.
    Åå va roligt, på måndag.
    Hur långt gången är du:ni?
  • Anonym (Loppan)
    Pafor22 skrev 2015-12-01 14:54:29 följande:

Anonym Loppan. Vet inte tigit hur man citerar.
    Vad jag är glad för din/er skull :)
    Man vågar ju knappt tro det, hur långt gången är du?
    Oxå gjort ivf!

Det finns en liten länk ovanför inlägget där det står "citera" ;)

Jag är i v7+2 idag. Var på vul i fredags och såg ett tickande hjärta så nu vågar man hoppas lite mer :)
  • Anonym (Carro)

Hat oxå gjort ivf och tok nervös tittar konstant på pappret och springer på toa ofta bara för att kolla

• Pafor22
    Anonym (Loppan) skrev 2015-12-01 15:03:43 följande:
    Det finns en liten länk ovanför inlägget där det står "citera" ;)

Jag är i v7+2 idag. Var på vul i fredags och såg ett tickande hjärta så nu vågar man hoppas lite mer :)
    Hittat citera :)
    Då är du 1 vecka innan mig!
    Fick du tidigt vul för att du ville eller är det standard? :)
    Längtar också efter det, tror som du säger att det känns "mer" då :)
  • Moorii
    Pafor22 skrev 2015-12-01 15:00:38 följande:

Det känns iaf bra att inte vara ensam och att känna sig helt tokig ;)

Jag vet med mensvärken, jag har nästan hela tiden att det sticker eller ömmar.

Åå va roligt, på måndag.

Hur långt gången är du:ni?

Det är du absolut inte ;)

Ja, vi kan liksom inte riktigt vara glada förrän vi vet att det finns något om lever där inne, lite mer försiktiga denna gång. Jag är i vecka 8 (7+0), så det borde definitivt synas något på ul. Sjukt nervös!

Hoppas verkligen ultraljuden blir en positiv upplevelse för oss båda :)
  • Pafor22
    Moorii skrev 2015-12-01 15:10:36 följande:
    Det är du absolut inte ;)

Ja, vi kan liksom inte riktigt vara glada förrän vi vet att det finns något om lever där inne, lite mer försiktiga denna gång. Jag är i vecka 8 (7+0), så det borde definitivt synas något på ul. Sjukt nervös!

Hoppas verkligen ultraljuden blir en positiv upplevelse för oss båda :)
    Ja verkligen :)
  • Pafor22
    Anonym (Carro) skrev 2015-12-01 15:06:04 följande:

Hat oxå gjort ivf och tok nervös tittar konstant på pappret och springer på toa ofta bara för att kolla

Hur långt gången är du? :)
Svar på tråden BF juli 2016