• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Tiana
    Akire-84 skrev 2015-11-16 21:22:36 följande:
    Du är inte ensam :) om varken det ena eller det andra. Mitt humör är en berg och dal bana, börjar vänja mig vid att vara arg..
    Skönt att man inte är ensam! :) 
  • Ramiz

Alltså denna trötthet å foglossning from Hell kan ju bara ta å försvinna just nu... Ska ut å flyga imån å e rätt nervös på hur jag kommer att reagera.. Annars älskar jag att flyga å har inga problem med det :) Hinner oftast somna innan planet har lyft å vaknar upp strax innan landningen :)

• Wildlings
    Ramiz skrev 2015-11-17 13:18:36 följande:

Alltså denna trötthet å foglossning from Hell kan ju bara ta å försvinna just nu... Ska ut å flyga imån å e rätt nervös på hur jag kommer att reagera.. Annars älskar jag att flyga å har inga problem med det :) Hinner oftast somna innan planet har lyft å vaknar upp strax innan landningen :)

Jag har för så väl. Tröttheten är ju omänsklig. Jag har inget minne av att jag var så trött med dom andra barnen. Det här med flygande har jag funderat på oxå. Jag ska också iväg och flyga snart och funderar över hur det kommer kännas.
  • ostpaj

Hej tjejor! Inne här och läser lite då och då men skriver sällan ngt.

Går in i v. 10 idag! Helt fantastiskt! Så fort det gått hittills. Börjar sjunka in nu att jag är gravid. Förut kom jag på mig själv 3 ggr om dagen, "justja! Jag är gravid!" :D

Tänk att det redan gått 25% av tiden. Ska komma ihåg det de sista veckorna som brukar snigla fram, att oooooj va fort det går. :D

Längtar till vara hemma hela sommaren, mysa med lilla bebisen medan jäntan badar i sin lilla pool på våran soliga uteplats!

• Tiana

Sovit 6 timmar i sträck i natt. Helt underbart! Var ju nån vecka sedan det hände. Vaknade dock med världens förkylning, så det är väl anledningen till sömnen...

• mariechen

igår var jag på nytt vul. Det verkar äntligen som att blödningen som började i v. 7 slutat. Det finns ingen ny blödning bara rester kvar i livmodern från den gamla. Halleluja.

Skulle få ny medicin mot mitt illamående, zofran, läkaren skrev ordinationen men glömde skriva e-receptet. Hon är inte i tjänst idag och ingen annan läkare på gynmottagningen verkar villiga att skriva receptet trots att ordination och bedömning finns i journalen. Avdelningschefen har tagit på sig att hitta en lösning. Jag hade behövt medicinen igår.. blir så less....

Annars är det inskrivning på mvc idag för oss. Har inte velat göra det innan iom blödningarna.

• Äppeljuicen
    mariechen skrev 2015-11-18 09:04:17 följande:

igår var jag på nytt vul. Det verkar äntligen som att blödningen som började i v. 7 slutat. Det finns ingen ny blödning bara rester kvar i livmodern från den gamla. Halleluja.

Skulle få ny medicin mot mitt illamående, zofran, läkaren skrev ordinationen men glömde skriva e-receptet. Hon är inte i tjänst idag och ingen annan läkare på gynmottagningen verkar villiga att skriva receptet trots att ordination och bedömning finns i journalen. Avdelningschefen har tagit på sig att hitta en lösning. Jag hade behövt medicinen igår.. blir så less....

Annars är det inskrivning på mvc idag för oss. Har inte velat göra det innan iom blödningarna.

Åh vad skönt! Hoppas det håller sig. :)
  • odie

Idag var vi på VUL, 7+5 och först skrämde han ihjäl oss, han hittade inget foster och började prata om missfall. Panik, tankar om ännu en IVF hann komma upp i huvudet. Men sedan hittade han fostret med ett starkt tickande hjärta! Lyckan och kärleken vi kände då var obeskrivlig! 

• Ramiz
    Wildlings skrev 2015-11-17 13:37:43 följande:

Jag har för så väl. Tröttheten är ju omänsklig. Jag har inget minne av att jag var så trött med dom andra barnen. Det här med flygande har jag funderat på oxå. Jag ska också iväg och flyga snart och funderar över hur det kommer kännas.

När ska tröttheten avta? Kan inte minnas att nån jag känner var såhär trött...

Ja, ikväll vet jag.. Jag kommer å förbereda med seabands, åksjuketabletter å ingefära.. Sen får det bära el brista!
  • TriciaN

Ska göra kub på tisdag är då i v 12+6 kan man se kön redan då? Någon som vet

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016