• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Loujo

Det gick jättebra, vi fick också se en livlig liten krabat. Lättnaden och känslan när man såg det lilla hjärtat slå går inte att beskriva, det blev så mycket mer verkligt. Blev tillbakaflyttad till 10+3 så det var för tidigt för kub (ungefär som jag själv trott, har så lång menscykel), så nu har vi ett till ultraljud bokat 7/12, inte mig emot :)

Lycka till imorgon wildlings, det kommer säkert gå strålande! :)

• zasu
    UK Jennie skrev 2015-11-23 12:15:26 följande:

Hur gick det idag?? Vi fick se en liten livlig krabat! Jag grat jattemycket

Underbart! Längtar tills jag får se min igen. Jobbigt med oron över symptom, brist på symtom. Ska träffa bm imorgon, mitt andra besök. Vet ej exakt vad besöket innebär men lite prover blir det säkert.

Gör NIPT ons morgon så då får jag ett ul.
  • zasu
    Loujo skrev 2015-11-23 17:49:46 följande:

Det gick jättebra, vi fick också se en livlig liten krabat. Lättnaden och känslan när man såg det lilla hjärtat slå går inte att beskriva, det blev så mycket mer verkligt. Blev tillbakaflyttad till 10+3 så det var för tidigt för kub (ungefär som jag själv trott, har så lång menscykel), så nu har vi ett till ultraljud bokat 7/12, inte mig emot :)

Ja den känslan är härlig!
  • UK Jennie

Sa roligt! Grattis!! Sjalv har jag gatt omkring med ett leende pa lapparna hela dagen
  • Maräng87

Grattis till er som varit på ul!

Jag börjar tröttna på illamåendet nu, det borde ju gå över nu tycker jag. Det gick över tidigare sist, håller tummarna att det snart ger med sig!!

• Pyretsmamma82

KUB-ul imorgon. Är så nervös!

Härligt för er som sett era små idag. Längtar massor!

• Wildlings

Åh så härligt att höra. Det är klart ett ultraljud till hade jag inte heller tackat nej till. Förutsatt att det finns en bebis och ett hjärta som slår så tror jag samma kommer hända för oss. Jag tror att jag också kommer vara för tidigt för KUB men vi får se. phuu jag är så nervös. Kommer sova dåligt i natt. Det ger lite kraft att höra hur bra det gått för er. Jag hoppas turen smittar av sig
  • Wildlings
    Maräng87 skrev 2015-11-23 18:38:22 följande:

Grattis till er som varit på ul!

Jag börjar tröttna på illamåendet nu, det borde ju gå över nu tycker jag. Det gick över tidigare sist, håller tummarna att det snart ger med sig!!

Hoppas det ger sig snart. Det tar på krafterna att må illa.
  • emuya

Hej!

Har följt denna tråd ett tag och även en tidigare tråd för kommande bebisar i juni nästa år.
    Jag är i v. 11 (10+4) och ska berätta för föräldrarna i morgon. Är SÅ exalterad!

Har haft flera symptom som trötthet, ömma bröst, illamående, svullen mage, kissnödig ofta osv... Men de senaste 4-5 dagarna har alla dessa börjat avta. 
    Är medveten om att man känner mindre under vissa veckor, men bli ändå lite orolig för att det är ett MA på gång...
    Detta är min första graviditet, så vet inte riktigt hur man "ska" känna kring dessa veckor. Någon som varit med om detta och har några lugnande ord att dela med sig av? 
    Har inte gjort något tidigt ultraljud och ska snart boka in tid för mitt RUL, som kommer bli i mitten av januari. Tycker ni jag borde försöka boka in ett tidigt ultraljud innan? Här i stan finns endast landstinget och jag misstänker att de inte tar emot tidiga ultraljud om man inte har någon medicinsk grund för det... Bor i en väldigt avlägsen stad som inte har någon privat klinik och det är 35 mil till den närmsta.

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016