• Mimmi93

Tidiga symtom tråden!

Detta är en positiv tråd där man kan spekulera och hålla hoppet uppe och peppa varandra! {#emotions_dlg.flower}Solig

Vad har ni för symtom? Hur lång efter äl kom dem? Om du har varit gravid innan vad för symtom hade du innan du plussade? 

Mina symptom började på äl +5 fick åtstramande hugg i nedre delen av magen. Sedan känner jag mig otroligt trött, hängig, ont i brösten illamående på kvällen, konstig i magen och uppblåst! Har även frossa! Har bim den 17!

• Svar på tråden Tidiga symtom tråden!
  • johannajw
    snusan02 skrev 2015-11-13 21:59:49 följande:

Om man tar ett gravtest före BIM ska man helst ta med morgonurinen eftersom hcg halten är högst på morgonen :)

Tack så mycket :) är lite nybörjare på det här så jag vet inte så mycket, haha!
  • Cissi2801

Tant röd ringde på dörren

• MadMe

Kollade igen och ser att jag e på cd 33. Testade alltså på cd 32. Vilket är bim +3. Så ett neg test då borde vara ett neg test inte sant? Känsligheten på testet är 25 miu/ml

Eller funkar de inte att hålla sig 2 timmar och inte dricka under dessa timmar?

• Mimmi93

Mått illa hela dagen till o från! I morse va det fruktansvärt... Bim-3 idag... Ska inte testa fören bim hade jag tänkt (om jag lyckas) utöver de så passar inte min bh längre och mina bröstvårtor gör sjukt ont! 

• du_är_en_saga
    johannajw skrev 2015-11-12 18:04:30 följande:

Hur länge har alla försökt? Och när slutade ni med era preventivmedel? :)

Jag slutade med preventivmedel våren 2013, så försökte passivt i två år tills vi blev gravida. Förlorade det i juni i år och har försökt sen dess.

Funkar det inte denna gång ska jag nog ta kontakt för utredning :/
  • du_är_en_saga
    snusan02 skrev 2015-11-12 19:40:40 följande:

Hej! Jag har BIM nu på måndag! Är illamående och yr. Brösten är sjuka och jag är så trött. Fick missfall i april och har försökt sen dess. Hoppas så på ett plus nu. Har inga barn sen tidigare.

Åh ännu en som kämpat länge!! Håller tummarna för dig !!
  • du_är_en_saga
    Mimmi93 skrev 2015-11-14 17:18:31 följande:

Mått illa hela dagen till o från! I morse va det fruktansvärt... Bim-3 idag... Ska inte testa fören bim hade jag tänkt (om jag lyckas) utöver de så passar inte min bh längre och mina bröstvårtor gör sjukt ont! 

OJ!! Låter väldigt positivt :) Jag skulle inte kunna hålla mig om jag var du!

Själv har jag tappat alla symptom så försöker förbereda mig på mens. Har köpt ett CB digital och tänkte testa imorgon bitt, BIM-2 ändå.
  • Anonym (Kanske nr 5)

Hoppar in i tråden. Hej alla.

Hade äl 12 november och väntar med spänning. Lite mer svullen i magen och inga ömma bröst som jag brukar få när ägget släppt vilket jag vet den gjort. Bim 27 november orka knappt vänta få se om det dyker upp några symtom. har 4 barn 8och sista grav fick jag sug på vuxen välling 1 vecka innan bim och hade de som craving till v 10.

• johannajw

Har fruktansvärt ont i nederdelen av magen, har ej ont i brösten.. känner mig lite mer svullen än normalt och höll på kräkas tidigare idag, och humöret har inte varit på topp idag heller, vågar man testa sig imorgonbitti? ;) bim 18/11 , så imorgon blir det bim -3 eller? :)

• Miniflicka93
    johannajw skrev 2015-11-14 23:14:19 följande:

Har fruktansvärt ont i nederdelen av magen, har ej ont i brösten.. känner mig lite mer svullen än normalt och höll på kräkas tidigare idag, och humöret har inte varit på topp idag heller, vågar man testa sig imorgonbitti? ;) bim 18/11 , så imorgon blir det bim -3 eller? :)

Jag ska testa i morgon!! Vi kör båda? :D
Svar på tråden Tidiga symtom tråden!