Inlägg från: Flickanx2 |Visa alla inlägg
  • Flickanx2

    Länka din bloggadress här

    Fem saker du inte visste om mig:
     
    1. Jag slickar av mina chips när jag äter dem och lägger dem i en skål jämte mig. Mina övriga familjemedlemmar löper därför stor risk att råka få chips som smakar väldigt lite sen (sorry.. jag vet men.. ;) )
     
    2. Jag lägger alltid toalettpapper på köpepizzan för jag tycker det är så hiskeligt mycket fett när man köper den på pizzerian. Här löper mina familjemedlemmar stor risk att skämmas för sin gamla mor och det resulterar oftast i att jag inte blir bjuden på pizza längre.
     
    3. Varannan dag så hänger jag ut täcken och kuddar för vädring men eftersom jag är så glömsk brukar jag glömma bort att de hänger där i ur och skur. Vilket får till följd att mina familjemedlemmar ofta får sova i blöta och kalla sängkläder.
     
    4. Ett av det roligaste jag vet är att måla och jag kan få riktig abstinens om jag ser en pensel. Då brukar jag gå runt och leta efter saker jag kan kladda ned och är helt livsfarlig om man sätter en sådan i min hand. Det kan få till följd att till och med stenarna i min trädgård blir både vita, rosa eller blå. Om jag inte hittar något annat att kladda på, passa dig för mig då ;) 
     
    5. Tycker är roligt är att pyssla med barnen. Då brukar jag göra fina inbjudningskort som jag är så stolt över och sänder glatt iväg för att visa dem. Det är först när jag sänt dem som jag inser att jag måste ha kalaset också. Brukar dessutom glömma att skriva vilken tid och dag som inbjudan gäller. Folk brukar svara att de gärna kommer men när är det?

    ekdungen.blogspot.se/

  • Flickanx2

    Den här lilla påska-gumman kommer inte med godis i sina ägg utan hon försöker att förgifta folk, så det gäller att passa sig ????
    Vi har som årlig tradition att klä ut oss och göra bus. Brukar ha Påskäggsletarkalas med skattkarta och allt som hör Påsken till. Varje år så bygger jag dessutom upp Gunnel, som är en påska-kärring i människostorlek som får sitta mitt ute i åker för allmän beskådning. Hon är jätteful men ett roligt inslag som gör att alla som ser henne blir glada. Hon brukar vara uppbyggd av allt möjlig bråte som jag hittar och ett år ?råkade? jag ta barnens skolväskor. Tänkte att det kan väl inte göra så mycket, det är ju ändå Påsklov nu? Till saken hör att jag är så himla glömsk så när det var dags för skolan att börja igen så hittade vi inte väskorna. Vi letade som tokar precis överallt! Skolväskorna ?gömde? Gunnel så fint i sin mage ända tills jag fick för mig att montera ned henne igen. DÅ dök de där förgjordade väskorna upp. Japp, så kan det gå när jag är i farten.



    Tjingling och kram n


  • Flickanx2

    finest.se/nillawalletteSöndagar är härliga tycker jag fast det har inte alltid varit så. När jag var liten tyckte jag att hela dagen var en enda förberedelse inför skoldagen som komma skulle. Inte för att jag inte trivdes i skolan för det gjorde jag visst. Hade en underbar fröken och var rätt så populär bland kompisarna men jag har alltid varit en lite orolig själ. Vet egentligen inte varför? Tror bara att  jag helt enkelt är en sån där person som oroar mig för allt och inget. Ja, det kan till och med gå så långt att:



    Om jag inte har något att oroa mig för så oroar jag mig för att det inte finns något att oroa sig för! . Hahaa, ja du fattar hur jag menar den långa och konstiga meningen till trots.



    Hur som haver? idag oroar jag mig i alla fall inte för någonting. Det har jag bestämt? även om jag både ätit för mycket påskgodis, inte joggat som jag borde, har hur mycket som helst att fixa med..



    För när solen skiner utanför mitt köksfönster, barnen är lyckliga och harmoniska då har jag inte inte något att klaga på. Jag sitter lugnt kvar med min kaffekopp i solskenet och njuter av Maltes nynnande när han sitter jämte mig och ritar med fåglarna som sjunger i kapp i bakgrunden.



    Söndagarna har bytts ut från hemska och långa till härliga och korta?. Ja, det är väl det som oroar mig då, att de härliga söndagarna verkar ta slut så fort nu för tiden men jag viftar bara bort den tanken lika lätt som om den vore ett dammkorn i vinden:



    Vift, vift sådär ja, enkelt som en plätt!. Känner du igen dig i denna situation ibland? Försök då njuta i alla fall. Om det så ska ta hela långa dagen så bara vifta på, det gör jag och det verkar fungera.



    Kram n


  • Flickanx2
    Notorisk kaffedrickande och fikande person ? det är jag det! Genast när någon kommer på besök hem till mig kan jag själv höra mig säga till verebörande:
    "Vill du ha en kopp? Jag har precis satt på pannan!", och det oavsett om det är sant eller inte. Vad är det då som är så himla viktigt med att få en kaffekopp i handen? Det är den gemytliga kontakten som blir i och med att vi gör något tillsammans. Egentligen har det ingen betydelse om det är kaffe, te eller saft, huvudsaken är att vi gör det ihop. Ett skönt lugn infinner sig vid fikabordet och en mycket mer avslappnad atmosfär blir det, bara av att höra klirret ifrån kaffekopparna när vi sitter ute i solskenet i min trädgård. Ja, det finns inget bättre. Inte om du frågar mig i alla fall. Faktum är att det gäller djur också, locka med en godbit i handen och vips, så har en härlig kontakt skapats er emellan. Samtidigt som jag sitter här och skriver ringer telefonen och en kompis ska komma på besök och jag säger:
    "Härligt. Jag sätter på pannan direkt!". ???? 

    finest.se/nillawallette/

  • Flickanx2

    finest.se/nillawallette/


    Är nog en av de få som faktiskt aldrig har tatuerat mig, annars verkar det som om var och varannan människa gör det nu för tiden. Inte för att jag inte tycker det är fint eller så. Nä, det kan vara jättesnyggt på rätt person och med rätt tatuering, men? det finns två stora anledningar till varför jag inte gjort det:


    1. för att jag tänker att det gör ont.
    2. för att jag är rädd för att jag ska ångra mig efteråt.


    Ja, det är ju så permanent. En gång tatuerad, alltid tatuerad liksom. Därför blev jag faktiskt positivt överraskad när jag hörde talas om att det nu för tiden finns en sorts ?ånger-rätt? inom detta område. Äntligen säger jag, inte en dag för tidigt! För visst borde det väl finnas personer som ångrat sig? Nu vill jag veta, med handen på hjärtat, är du en av dem? Vad ångar du, och vad gjorde du då?


    En klinik som jag besöker regelbundet och där jag gör olika behandlingar, som exempelvis hudföryngring, är Växjö Medical Center i Växjö. Dr Tore Nilsen som driver kliniken har mångårig erfarenhet av estetisk medicin och är en av de högst uppsatta hudläkarna i Sverige då han håller i utbildningar och föreläser för läkare och sköterskor runtom i landet samt utomlands.
    Snart är det dags för mig att gå och göra en hudföryngring med 4D laser. Det ska du få läsa om framöver. Innan dess vill jag hinta om att dr Tore har en av Sveriges bästa lasrar för tatueringsborttagning på kliniken, Picolaser. Tatueringsborttagning med Picolaser gör mindre ont, kräver färre behandlingar och ger bättre resultat än när man tar bort tatueringar med traditionella lasrar. Den är så bra att folk åker långväga för att få behandling. Det gäller både de som vill få bort sin tatuering och de som bara vill göra en cover up så de kan göra sig en ny tatuering. Om du är en av dem som ångrat en tatuering så kan du nu i alla fall få svar och hjälp med att ordna till ditt misstag. Beskriv gärna och kommentera, alltid roligt med lite diskussion kring detta ämne. För övrigt är det min duktiga man, Micke, som har gjort denna film som ni kan se här: 
    ">


  • Flickanx2
    KLYSCHA. Konstigt ord, går knappt att förklara ens! Är det skillnad på klyscha o ordspråk? Finns både dåliga o bra såna. "Bollen är rund"-sant som det är sagt. "Delad glädje, dubbel glädje"-oxå bra. ?Smaken är som baken, delad?-superbra. Vilken träffsäkerhet! Kan du några? Läs mer på min blogg:http://finest.se/nillawallette/

Svar på tråden Länka din bloggadress här