• Anonym (Varför?)

varför föder ni barn på detta vis?

Skulle ni anse att era kroppar är internationella? Är ni exempelvis en internationell mage? Internationella bröst?

Hur kommer det sig att NI ALLA väljer att föda internationellt och inte på nationell standard enligt vårdens kriterium för hälsorekonebolation i takt med stigande influenser avseende förhöjda risker? Varför väljer ni inte standarsvägen?

• Svar på tråden varför föder ni barn på detta vis?
  • Anonym (Vilket?)
    Anonym (Varför?) skrev 2015-11-23 12:33:06 följande:

Skulle ni anse att era kroppar är internationella? Är ni exempelvis en internationell mage? Internationella bröst?

Hur kommer det sig att NI ALLA väljer att föda internationellt och inte på nationell standard enligt vårdens kriterium för hälsorekonebolation i takt med stigande influenser avseende förhöjda risker? Varför väljer ni inte standarsvägen?

Och en till fråga, har redan googlat ordet, men fick inget svar, så vad är en hälsorekonebolation???
  • Anonym (Varför?)

Hej, förlåt ifall jag var otydlig. Det jag menar med internationell födsel är att ni alla väljer just den. Ingen väljer nationell standard i födseln utan väljer internationell födsel på så sätt att födseln internaliseras i nordiska, europeiska och världsliga aspekter. Ingen väljer just den nationella födseln. Hälsoriskerna är det ingen som tar hänsyn till. Jag undrar hur ni ställer er till detta i kombination till huruvida era kroppar är internationella eller ej?

• Anonym (Öhhh...?)

Ja,nu blev det ju mycket tydligare!

• LaLola
    Anonym (Varför?) skrev 2015-11-23 15:22:04 följande:

Hej, förlåt ifall jag var otydlig. Det jag menar med internationell födsel är att ni alla väljer just den. Ingen väljer nationell standard i födseln utan väljer internationell födsel på så sätt att födseln internaliseras i nordiska, europeiska och världsliga aspekter. Ingen väljer just den nationella födseln. Hälsoriskerna är det ingen som tar hänsyn till. Jag undrar hur ni ställer er till detta i kombination till huruvida era kroppar är internationella eller ej?

Återanvänder mitt tidigare inlägg:
    LaLola skrev 2015-11-23 12:51:07 följande:

Que? Foten i munnen

• sextiotalist
    Anonym (Varför?) skrev 2015-11-23 15:22:04 följande:

Nu måste jag fråga vad innebär internationell födelse. Mig veterligen finns det två sätt att föda barn, vaginalt, som har funnits sedan människan kom till.
    Sedan finns det kejsarsnitt, som funnits sedan 1600-talet någon gång (men man gjorde ingreppet på döda långt innan dess).

Så eftersom vi kvinnor har likadan anatomi i hela världen (med lite små avvikelse från individ till individ) så föder kvinnor på liknande sätt över hela världen.
    Vad är det nationella sättet att föda barn på?
  • Anonym (Sara)

Syftar du på ks? Valde det för att slippa riskera förlossningsskador på barnet, en traumatisk förlossning och underlivsskador på mig. Väldigt nöjd med det. Ser ingen anledning alls att välja det osäkra före det säkra. Tack för mig!

• Anonym (Vilket?)
    Anonym (Öhhh...?) skrev 2015-11-23 15:25:18 följande:

Ja,nu blev det ju mycket tydligare!

• Anonym (Varför?)

Nationell födsel är mer portabel än internationella födslar. Vad jag menar är att internationella födslar medför att barnet blir mindre portabla. Samtidigt beror allt på hälsorekonebolationen. Har ni internationella kroppar bör ni välja den nationella födseln eftersom det ska skapas en balans. Har ni inte internationella kroppar bör ni så klart välja den internationella födseln. Det jag menar är att majoriteten har internationella kroppar. Således bör den nationella födseln vara för handen.

• LaLola
    Anonym (Varför?) skrev 2015-11-23 15:48:20 följande:

Nationell födsel är mer portabel än internationella födslar. Vad jag menar är att internationella födslar medför att barnet blir mindre portabla. Samtidigt beror allt på hälsorekonebolationen. Har ni internationella kroppar bör ni välja den nationella födseln eftersom det ska skapas en balans. Har ni inte internationella kroppar bör ni så klart välja den internationella födseln. Det jag menar är att majoriteten har internationella kroppar. Således bör den nationella födseln vara för handen.

Och igen:
    LaLola skrev 2015-11-23 12:51:07 följande:

Que? Foten i munnen

Svar på tråden varför föder ni barn på detta vis?