Inlägg från: primavolta |Visa alla inlägg
  • primavolta

Augustibebis 2016

Hej, går gärna med här. Plussade igår, 3e barnet om det går bra. Fick mf 1/11 så man är lite extra nervös..

Känner mig ändå väldigt gravid! Bf 6/8 :) Hur mår ni andra?

• primavolta
    Skroenan skrev 2015-12-03 19:33:37 följande:

Någon fler här som jobbar inom vården? Jag jobbar på ett äldreboende där det bor gamla med blandade problem (dement,stroke, alkomism mm). Det är fysiskt och psykiskt tungt även om jag just nu bara jobbar 50%.

Hur gör ni? Någon fler med tungt arbete? Vill ju kunna jobba mkt så min mammapenning blir bra

Jag är ssk på en vårdavd på Sös i Sthlm. Rätt stressigt och tungt i omgångar. Svårt att ta paus ibland.. Mitt tredje barn om det går vägen och har jobbat här med de andra graviditeterna också och man får verkligen kämpa. Positivt med gravidpeng sista två månaderns iaf! Pust :)
    Vilken vecka är du i?
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-04 21:47:02 följande:

Kommer någon finnas kvar här eller sticker alla till Facebook? Jag har inte Facebook så kanske behöver söka mig någon annanstans?

Jag ska inte till fb, så vi kan hänga kvar här :) hehe. Vilken vecka är du i ?
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-04 23:29:49 följande:
    Härligt! Jag är i vecka 6 tror jag. Bf 3 augusti. Du?
    Blir v 6 imorn, bf 6/8. Blir isf tredje barnet.. Har du barn sen innan?
  • primavolta
    GrukanGrace skrev 2015-12-04 23:25:57 följande:

Jag stannar här tillsågar veckor gått. Är tyvärr lite luttrad men självklart sjukt hoppfull!!

Jag förstår, jag fick missfall 1/11.. Så jag är lite nojig men hoppas hoppas hoppas! :)
  • primavolta
    Lillan090815 skrev 2015-12-05 05:40:10 följande:

Hej allihopa. Hänger gärna hör med er??. Är gravid med 3: barnet. Har två söner på 4 och 6 sen innan. Bf borde vara ungefär 9/8.

På måndag har jag tid för inskrivning hos barnmorskan.

Symtom...; jag mår väldigt illa på eftermiddagarna och är superkänslig för lukter.

Kul, grattis och välkommen :) åh redan inskrivning, jag skulle inte få komma förrän v 10. Men det är ju så olika..
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-05 12:40:03 följande:
    Ja jag har tre barn redan men ett fjärde skulle göra familjen komplett mår lite smått illa på morgnarna annars inga symptom direkt.
    Åh vad roligt med många barn :) jag mår illa ibland, brösten spänner och lite molvärk.. Så fort jag inte känner något kan jag inte låta bli att noja lite. Hur gamla är dina barn?
  • primavolta
    paron skrev 2015-12-05 17:39:07 följande:

Jag har två barn sedan innan och är 29 år. Fick mf i augusti och i oktober, så jag hoppas verkligen VERKLIGEN att det går vägen nu!!!

Vad vi kändes "lika". Är också 29, två barn och mf 1/11... Hoppas det går bra för oss nu!
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-05 21:58:00 följande:
    Ja, jag skulle kunna ha hur många som helst men min sambo tycker att efter detta så räcker det... Fick övertala honom om att vi faktiskt behövde en till nu de andra är 11, 8 och 5. Hur gamla är dina? Jag skulle gärna ha fler symptom. Fick missfall i september så skulle välkomna lite mer illamående... Känner som du, blir så nojjig! Missfallet blev i vecka 13 med så jag låter mig inte luras av att jag känner mig gravid nu, för det kan sluta när som helst. Känner mig så lurad av den där magiska vecka 12... Förlåt, nu blev det dystert, men skönt att skriva av sig lite hur man känner... Hoppas på att må skapligt i jul iallafall så man kan njuta av den goda maten och den goda stämningen
    Haha, typ samma här med "övertalningen", fast nu vill han också supermycket! :) jobbigt med mf i v 13 :(, trodde de att det stannat av tifmdigare? Det känns ju inte säkert att där är nåt förrän ultraljudet..naturlig oro ju! Ska du göra nåt tidigt ul eller kub?
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-06 20:14:09 följande:
    Kub ska jag absolut göra! Enbart för att få ett ul. Vet inte om jag Skulle få ett tidigt ul annars eftersom jag "bara" haft ETT missfall. Fast jag tror att ett tidigare ul inte skulle hjälpa mig med oron. Även om de skulle se ett hjärta den dagen så kan det lika gärna sluta slå dagen efter. Kub gör man ju i vecka 13, tror det känns lagom. Skulle inte kunna vänta till rul! Eftersom fostret kom ut hemma i toaletten så kunde de inte avgöra vilken vecka det dött i. Hade bara moderkaka kvar när jag kom in.
    Du hade med fått missfall va? Vilken vecka? Hur gamla är dina barn?
    Håller helt med om tidigt ul, skulle typ vilja göra ett varje vecka efter att jag sett lilla pyret! Men kub funderar jag på just av den anledningen den här gången, men vill egentligen inte göra kub för att jag inte vet vad jag ska göra med svaret.. Har du gjort kubtest förut?
    Åh fy, det lät inget vidare..vilken chock! Hade du börjat blöda innan det? Kan inte föreställa mig! Ja jag fick missfall 1/11 och det va supertidigt typ 6+0 så det kändes (och verkar) som att kroppen blev sig själv rätt fort. Vill gärna förbi den gränsen den här gången även om det inte är nån som helst garanti.
    Mina barn är 2 och 4 :)
Svar på tråden Augustibebis 2016