Inlägg från: primavolta |Visa alla inlägg
  • primavolta

Augustibebis 2016

happylife skrev 2015-12-15 15:29:28 följande:
    Hej! Varit på inskrivning nu, de gick bra. Remiss skickade för vul, får komma om ca 1,5 v så jag är nöjd! Då är jag typ i v 7. Nu ska jag försöka slappna av!! Läs försöka ;) hur går det för dig?
    Men vad bra med vul!! Ja, ena stunden tänker man "jo, men lägg sv du ÄR gravid" och andra "nää jag känner ingenting..det går nog inte vägen". Snacka om att det växlar, knäpp man är :)
    Jag ska på inskrivning 23/12 och hoppas verkligen på ultraljud. Hade ju mf 1/11 och hoppas att de vill göra det för att veta exakt vecka..
    Annars har jag mina sytom jag haft hela tiden. Illamående till och från hela dagarna, molvärk, känsliga bröst och blir glad så fort jag känner nåt. Ska ta nytt digitalt på fre (försöka hålla mig iaf) och visar det inte 3+ vet jag inte vad jag ska tro..

Är det ditt första barn? Får man fråga hur gammal du är?
  • primavolta
    annacnummertre skrev 2015-12-15 18:03:50 följande:
    Jag känner exakt sådär! Typ min man måste säga till mig att jag är gravid, annars kopplar jag inte. Har inte vågat ta digitalt än...

Försökte ringa och boka VUL på ett ställe i Sthlm jag varit till innan, men de hade helt slut på tider! Nästa tid de hade var 9:nde januari... 
    Får testa någon annan klinik.

Så avis på alla er som får VUL i samband med inskrivning, det gör man inte i mitt landsting :/
    Jag har ingen aning om jag får göra vul eller inte. Det går inte på automatik här heller..måste finnas en väldigt bra anledning. Så konstigt att det inte är samma i hwla landet!
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-15 18:05:30 följande:
    Exakt man pendlar!! Just nu är jag gravid har inte kommit nå mer å jag har mått illa idag osv. Vi verkar ha samma symtom :) ska också försöka få ett 3+ på fre!

Ja första, min man har två barn på 6 o 8 år sen innan så blir mysigt med ett gemensamt! Å du? Vart bor du? Jag bor typ 30 min norr om Sthlm!
    Ja verkligen mysigt! Vi har två barn som är 4 och 2 år.. Vi bor söder om Sthlm och jag blir 30 år nästa år.
    Hur går det för dig?
  • primavolta
    annacnummertre skrev 2015-12-16 20:51:43 följande:

Jag tog ett digitalt idag, tror jag är vecka 4+2. Fick bara 1-2, nu är jag livrädd :((

När slog era om?

Jag testade i måndags då jag tror (!!) att jag var nånstans mellan 5+5-6+1 och det visade 2-3 på digitalt... Hoppas verkligen på 3+ på fre annars vet jag inte vad man skall tro! Men man får tro på det tills det visar sig nåt annat..
  • primavolta
    Emmi0306 skrev 2015-12-17 17:58:24 följande:

Mitt största symtom just nu är illamående och kräkningar. Man känner sig riktigt unken. >< annars har jag molvärk, är konstant trött och förstoppad (ursäkta infon XD) till och från. Idag var vi på infoträff på mvc och i tisdags gjorde jag ett ul där vi fick se ett pickande! ^^

Jag ser att det är många som är oroliga över bruna/rosa flytningar. Min bm sa att det var helt normalt för att slemhinnorna blir känsligare när man är gravid. jag blöder ex lite i halsen när jag kräks och det är också helt normalt. Så det ska inte vara någon fara.

Jag och min man har ännu inte bestämt oss för om vi vill göra ett kub test då vi är osäkra på vad vi skulle göra med resultatet... hur tänker ni andra?

Åh vilken underbar känsla att få lille filuren och ett <3 !!
    Jag tycker det är skitsvårt med kub, vet inte heller hur jag ska känna med ett svar. Även ett "bra" svar ger ju inga garantier och det kan ju hända vad som helst. Känns lite som att man får räkna med allt sånt när man väljer att skaffa barn.. men kan inte bestämma mig!!! :/ ska prata med bm. Känns mest som att jag skulle göra det för att få ett ultraljud..
  • primavolta

Nähä 2-3 på digitalt igen! :( kan det vara utspädd urin? Hållt mig i nästan 3 timmar men det går inte längre. Blåsan skriker att den vill tömmas och det är inte bättre på dan... Bläääää! Känner mig verkligen gravid ju...

• primavolta
    happylife skrev 2015-12-18 06:00:39 följande:
    Hej! Kan "lugna" dig med att jag tog ett test nyss, 2-3 här med.

Måste fråga igen vilken v är du i?

Jag är ju 5+2 så tänkte att den borde slagit om i onsdags, men man kan nog inte räkna med att den är så exakt på dagar! När den slog om från 1-2 till 2-3 gjorde den det "5 dagar för sent" tyckte jag men tror som sagt att man ej ska hänga upp sig på det där. Men man vill definitivt ha 3+ närmsta veckan!
    Enl app är jag i 6+4 idag men det tror jag inte själv för jag har längre menscykel än 28 dagar.. Enl mig kanske 6+1 MEN i mina andra graviditeter har jag blivit flyttad till och med två veckor en gång.. Så man får väl hoppas på det att ägget fäst sent! Men 4/12 fick jag 1-2, 11/12 och 14/12 2-3 och nu fortfarande 2-3... Lite väl segdraget för att kännas hoppfullt.
    Blev lite arg på mig själv att jag testade inatt men trodde att det ändå skulle bli likadant nu på morgonen, men urinen inatt var helt genomskinlig och därför tänkte jag att det kanske var lite för utspätt?!
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-18 07:19:49 följande:
    Usch det är så jobbigt det här :( att inte veta.

Tänkte samma med morgonurin el ej, tog EM urin i söndags fick då 1-2, sen måndag morgon då fick jag 2-3, så kanske att det spelar roll? Vet inte.

Jag tänkte vänta några dagar med test, blir så jödrans dyrt å oroande!
    Ja jääkligt dyrt, fy fasiken. Men även OM det skulle slå om kan det betyda att något går för långsamt i graviditeten ändå...?!
  • primavolta

Nu har jag plågat mig igenom hela morgonens kissnödighet bara för att hålla mig i minst 6 timmar. Det blev till slut drygt 7 timmar och fick då det här resultatet. SÅ SKÖNT!!! Kissar ju annars minst var tredje timme så hoppades att det skulle bero på det.. så värt att hålla sig när det här dyker upp. Tack för fina svar och tålamod med mina nojor! Nu kan jag slappna av lite grann iaf :)

• primavolta

AUGUSTIMAMMOR:

1 augusti

lenaerik86

ninawest

NiHa
    melissa8601
    IcenLeia

2 augusti
    Nessling
    HJohannesson
    Asofieh
    Yennie88
    PD1984
    Paulas mamma
    Emmi0306

4 augusti
    grodan26
    MDKE

5 augusti
    Fröjd
    Lia87
    Sommarblomma1
    Emmibjn
    Mliizz

6 augusti
    Drömmer om tre
    Fjonkis
    Primavolta

7 augusti
    Girl 25
    Anojj

8 augusti
    förstabarnet
    GrukanGrace

9 augusti
    Mellanstadieläraren
    sowe81

10 augusti
    Lajkie
    I am Annahoj

11 augusti

12 augusti

13 augusti

14 augusti

15 augusti

16 augusti

17 augusti

E87

• primavolta
    Fidelisen skrev 2015-12-18 10:49:11 följande:
    Hur långt gången är du?
    Enl appen 6+5 men tror typ 3-4 dagar mindre än det. Bf har blivit framflyttat vid rul mina tidigare graviditeter..
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-18 11:50:13 följande:
    Vad skönt! <3

Då kan du få hejja på mig nu då ist som fick 2-3 v imorse.

Får se hur länge jag kan hålla mig med nästa test, dyrt å påfrestande att testa ofta ju :(
    Ja självklart ska jag heja på dig!!! Nu har jag iaf testat varje fre sen 4/12 och fått en ökning av veckor varje fredag :)

Hur länge sen ditt första 2-3? Ingen panik för dig än tycker jag, visst sa du att du var 4+6 idag?
  • primavolta
    Blivandetvåbarnsmamma91 skrev 2015-12-18 10:52:43 följande:

Hej! Jag har varit så osäker på att jag faktiskt är gravid, då mitt test jag gjorde var jättesvårt, och testet bm gjorde visade hon inte, idag vart jag nere på Apoteket och köpte ett cb digitalt och det visade 3+

Så nu är jag så mycket lugnare än vad jag någonsin varit och på söndag går jag in i v7 :)

Och till er som undrar vilken vecka man är i när man gör cb digitalt så har jag tagit en bild men den lägger jag i ett annat inlägg slipper ni leta :)

Var det svårt att tyda menar du?

Stort grattis till 3+ !!
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-18 11:57:28 följande:
    I måndags morse slog den över till 2-3

Jag är i v 5+3 idag. Borde kanske hålla mig till test på måndag då. Men lär inte klara mig utan att testa hela helgen!
    Helgen blir säkert jättebra!! Jag håller tummarna :)
  • primavolta
    EmelieB91 skrev 2015-12-18 13:44:22 följande:

Åkte till akuten idag då jag haft buksmärtor sedan en dag tillbaka. Det visade sig att det fanns en större ansamling av blod vid den vänstra äggstocken. Är gravid i V5+1 och gynekologen sa att det inte såg bra ut. Fostret mätte 8+3 och inget hjärta slog. Jag vet när jag hade ägglossning och det är omöjligt att jag har gått så långt. Läkaren menade att den avvikande storleken och blodet utanför livmodern pekade på början av ett möjligt MA eller MF. Jag ska tillbaka på måndag för ny undersökning och har alltså hela helgen på mig att tänka det värsta. Vi som skulle berätta den glada nyheten på julafton för hela släkten. Ska jag nu ligga och blöda ut vårt efterlängtade barn framför Kalle?!

Är det någon som varit med om liknande med blod i buken eller ett foster som mätte större än sin vecka?

Men fy vad jobbigt! Vad hade gynekologen för förklaring till att det var så mkt längre än du trodde?
    Lider med dig, hoppas det ser bättre ut på måndag <3
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-18 20:01:11 följande:

Vad tyst det är här tjejer! Har ni somnat? ;)

Är det alltså ingen här som haft färgade flytningar sen ni plussade?

Hade brun/grå/rosa vid ett tillfälle idag, men inge mer. Googlar fast man inte ska de, hade lovat mig själv, men väljer att lösa att det kan va ofarligt! Jag har i vanliga fall lätt blödande slemhinnor så hoppas att det är de!

Kanske många som hänger på fb?!

Jag har hittills aldrig haft färgade flytningar av något slag. Har du kvar dina symtom? Ring gyn på måndag om det fortsätter och hör om du kan få göra en koll..?
  • primavolta
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-19 07:27:40 följande:

Är det bara jag som inte vill hänga på fb:P?

Jag fick gravid 1-2 på digital (har varit negativa hittils) och en fin ökning på testlsgrets så nu kan jag verkligen tro det. Bf den 29aug, men kommer snittas några veckor tidigare. Ett sommarbarn! Såå spännande. Tror vi berättar för min familj i jul, även om det är tidigt så känns det mer löjligt försöka dölja när jag har läst vad ni skrivit.

Ska inte heller hänga på fb! Skönt att det ökar på sig :)
  • primavolta
    E87 skrev 2015-12-19 13:24:36 följande:
    Jag kan starta en tråd för oss som vill hänga här på fl. Vi kanske kan göra det till en ganska liten grupp så kan man faktiskt ha bättre koll och alla blir sedda. Vad tycker ni?
    Jag är på! :)
  • primavolta
    PD1984 skrev 2015-12-20 14:29:49 följande:

Va på mitt tidiga vul i fredags o det visade ett fint lite embryo med ett fint tickande hjärta <3 imorgon är det inskrivning och hälsosamtal hos barnmorskan :)

Grattis :) va roligt! Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Augustibebis 2016