Inlägg från: primavolta |Visa alla inlägg
  • primavolta

Augustibebis 2016

Hörrni, borde jag vara orolig?! Tycker att det verkar som att alla får så många veckor på sina digitala tester.. Tog strax efter att jag plussade och då var det 1-2 vilket kändes rimligt. Är nu v 5+5 enl app (men troligen bara 5+2 enl egen beräkning) och testade imorse 2-3... Stämmer det eller borde det stå 3+?

• primavolta
    Fidelisen skrev 2015-12-11 14:03:25 följande:
    Är du tidigt i vecka 5 kan det vara för tidigt för att slå om. Skulle inte oroa mig.
    Hoppas :) tack för svar!
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-10 21:32:50 följande:
    Jaha ok, så man får inte handha cytostatika som gravid? Då blir det ju ganska tydligt som sagt så nu vet alla på jobbet eller har du inte behövt det än?

Jag jobbar som personlig assistent. Funkar ganska bra då det är i någons vardag som jag är med i. Fast eftersom vi har dubbelbemanning så har de nu börjat undra varför jag är så trött hela tiden t.ex .känner att jag kanske får berätta snart så inte snacket går, att man verkar slö och disträ. Men vill ju helst att mina barn ska få veta först ju. Får se om vi berättar nästa vecka kanske.
    Har du fått några cravings eller nåt som du bara inte tål längre? Jag har faktiskt börjat äta yoghurt! Har aldrig tyckt om det! Nu äter jag det varje morgon
    Nope, det är ju "cellgift" och kan påverka barnets utveckling. Man använder ju skyddskläder och handskar, men man andas ju in via varma kroppsvätskor så det är reglerna iaf! Bra tycker jag :) nja, alla visste när jag fick mf, tror en del vet nu men låter det sprida sig med djungeltrumman den här gången..

Haha, nä vore synd om kollegorna plötsligt tröttnar på en :) är det tungt arbete?

Inga direkta cravings men är inte så sugen på lagad mat just nu. Växer i munnen på mig! Haha, kul att prova nåt nytt..yoghurt är ju såå gott!!

Har rätt "ont" i nedre regionerna i omgångar. Kommer ofta på kvällarna. Molar till rejält ibland i omgångar.. Har du nåt sånt?
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-11 23:08:28 följande:
    Ja eller hur, tydligen så är yoghurt gott jobbet kan vara tungt ibland men mest psykiskt tror jag, och tålamod är ett måste där jag är.... Vilket är sådär nu när man är gravid. Fast ikväll var vi iväg på lussedisco med jobbet, det kunde jag allt stå ut med

Jag har ofta ont långt ner i magen. Ibland molvärk men ibland har det gjort ont på annat sätt, kan inte förklara, en mer skarp känsla. Gör mig lite orolig. Har inte känt såhär med någon annan. Molvärk vet jag är vanligt men det andra vet jag inte. Nojjar som tusan!
    Såg du skrivit att du tagit nytt test, hur precisa brukar de testen vara? Med tanke på att du var orolig över det? Har aldrig tagit sånt digitalt utan bara med streck.
    Hoppas att allt är bra iallafall.
    Hjälp tålamod kan vara nog så ansträngande :)

Håller helt med om det du säger om värken! Inte känt så förut.. Mer lugn och snäll molvärk. Men man får ju bara hoppas på växtvärk, inte mycket annat att göra!

Jag har ingen aning om hur precis de digitala är, har inte använt de såhär tidigt med de andra barnen.. Men ägget kan ju ha fäst sent och det kanske är tidigare än vad jag tror. Eller så hade jag hållt mig för kort tid. Eller ja..inte vet jag :/ verkar vara lite olika vad folk säger när man googlar runt!
  • primavolta

Gaaah! Jag blir tokig! Tog ett nytt digitalt idag som fortfarande visar 2-3 :(. Är enl ungefärlig beräkning nånstans mellan 5+5-6+1. Har fortfarande alla mina symtom och liks mycket: illamående, ilande/känsliga bröst och molvärk.. Usch, orkar inte oroa mig. Hoppas testet har fel eller att ägget fäste vääääldigt sent :) nu mååste man ju liksom ta ett nytt test om några dagar...

• primavolta
    happylife skrev 2015-12-14 18:02:31 följande:

Får se om jag kanske får lämna er :(

Rosa flytningar känns oroande fy fn!

Va neej!! Har det fortsatt? Hoppas det inte är någon fara!!
  • primavolta
    lengon skrev 2015-12-14 14:17:40 följande:
    återigen! CB visar från befruktningstillfället. Alltså stämmer det alldeles utmärkt! Oroa dig inte.
    Guud va snällt att du skriver så men kan ändå inte låta bli att oroa mig. Visst ligger 5 veckor inom 2-3svaret men känns ändå som att 3+ hade känts bättre eftersom jag tror att jag är 5+ ... Men med min första tjej blev jag tillbakaflyttad 2 veckor så man vet ju aldrig :)
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-14 19:26:28 följande:
    Nja, hade en ljust rosa flytning vid 15 tiden å en vid 17, inte mer än så.

Men tror de värsta! =| har en feeling bara..

Har dock grav symtomen kvar
    Håller tummarna! Fy att man ska behöva vara så orolig...
  • primavolta
    annacnummertre skrev 2015-12-14 22:38:32 följande:

Vad kul!
    Är fortfarande så himla rädd att jag inte vågar skriva i denna grupp än...

Vad har alla för symtom? Gravid

happylife skrev 2015-12-14 20:46:36 följande:Å jag :)

Primavolta visst var du också med i BIM-december?
    Japp jag var där :)

Jag mår illa av och till under dagarna, ibland mer ibland mindre..
    Molvärk några gånger om dan
    Känsliga bröst, ilande
    Andfådd och snabb puls

Tycker däremot inte att jag är SÅ trött och kissar kanske liiite oftare :)

Du då? När har du bf? Visst ör det ditt tredje?
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-15 06:34:15 följande:

Kan ju dessutom erkänna att jag hade sån panik efter drömmen att jag va tvungen å ta ett CB plus imorse. Som tur var visade det samma som innan, 2-3 v som borde stämma.

Haha, förstår precis!! Sköönt! Berätta sen hur inskrivningen gick, fick du nåt vul..?
Svar på tråden Augustibebis 2016