Sommarmalva skrev 2015-12-10 21:32:50 följande:
Jaha ok, så man får inte handha cytostatika som gravid? Då blir det ju ganska tydligt som sagt så nu vet alla på jobbet eller har du inte behövt det än?
Jag jobbar som personlig assistent. Funkar ganska bra då det är i någons vardag som jag är med i. Fast eftersom vi har dubbelbemanning så har de nu börjat undra varför jag är så trött hela tiden t.ex .känner att jag kanske får berätta snart så inte snacket går, att man verkar slö och disträ. Men vill ju helst att mina barn ska få veta först ju. Får se om vi berättar nästa vecka kanske.
Har du fått några cravings eller nåt som du bara inte tål längre? Jag har faktiskt börjat äta yoghurt! Har aldrig tyckt om det! Nu äter jag det varje morgon
Nope, det är ju "cellgift" och kan påverka barnets utveckling. Man använder ju skyddskläder och handskar, men man andas ju in via varma kroppsvätskor så det är reglerna iaf! Bra tycker jag :) nja, alla visste när jag fick mf, tror en del vet nu men låter det sprida sig med djungeltrumman den här gången..
Haha, nä vore synd om kollegorna plötsligt tröttnar på en :) är det tungt arbete?
Inga direkta cravings men är inte så sugen på lagad mat just nu. Växer i munnen på mig! Haha, kul att prova nåt nytt..yoghurt är ju såå gott!!
Har rätt "ont" i nedre regionerna i omgångar. Kommer ofta på kvällarna. Molar till rejält ibland i omgångar.. Har du nåt sånt?