Inlägg från: primavolta |Visa alla inlägg
  • primavolta

Augustibebis 2016

Ronille skrev 2015-12-09 08:22:45 följande:

Hej hoppas det är okej att jag hoppar in här :)?

Fick missfall den 2 November. Och blev gravid på engång. Så hann inte få någon mens emellan. Så om man räknar från ms som senaste mensen har jag beräknad den 9 augusti. Plussade för nån dag sedan och då stod det gravid 3+

Mår jätte illa och känner mig uppsvälld.

Kan inte riktigt glädjas än för är rädd att det händer något. Så längtar till vecka 12.

Har ett barn sedan tidigare

Grattis och välkommen. Fick också mf 1/11 och är nu gravid igen. Bf enl app 6/8 men skulle på 8-9/8 om jag räknar själv :) vilkrn v var du när du fick mf?
    Jag tog ett digitalt i fredagd och då stod det gravid 1-2, undra om man ska oroa sig om du fick 3+... Får testa igen till helgen!

Mår du som förra gången eller mer symtom?
  • primavolta
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-09 11:50:56 följande:
    Jag har också bf 5-8/8 beroende på app. Jag fick 1-2 i söndags
    Åhh tack för att du säger det, då är jag inte ensam :) vet du när du hade äl?
  • primavolta
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-09 13:03:47 följande:
    Den 17e November hade jag äl enligt temperatur:)
    Och jag nån gång 17-19e tror jag..
  • primavolta
    Ronille skrev 2015-12-09 13:30:46 följande:

[quote=76097946][quote-nick]primavolta skrev 2015-12-09 11:39:12 följande:[/quote-nick]Grattis och välkommen. Fick också mf 1/11 och är nu gravid igen. Bf enl app 6/8 men skulle på 8-9/8 om jag räknar själv :) vilkrn v var du när du fick mf?

Jag tog ett digitalt i fredagd och då stod det gravid 1-2, undra om man ska oroa sig om du fick 3+... Får testa igen till helgen!

Mår du som förra gången eller mer symtom?[/quote

]

Jag var i vecka 7 då. Du då?

Jag mår nog mer illa än förra gången. Och känne mig större. Vet inte om det är för att jag har ätit mer:).

Folk har kommenterat att jag ser gravid ut. Känns alldeles för tidigt för det nu :)

Är nog ingen fara.

V 6+0 skedde mitt mf.

Jag känner också mer (tror jag iaf) än förra. Har en bättre känsla också men man nojar ju sjukt mycket ändå. Brösten ilar, illamående, molvärk, trött..

Nä hoppas inte, men tar ett digitalt till helgen tror jag :)
  • primavolta
    Sally Bally skrev 2015-12-09 20:31:53 följande:

Ok. Men det är ju väldigt konstigt. Hur kan de skilja sej så många dagar? ????

Har alla ringt MVC? Jag har inte ringt än.

Plussade för 10 dagar sedan.

Har ett barn sen innan så tycker inte det är så där jätte akut än.

Sist slängde man sej på luren direkt ju ????

Jag ringde efter en vecka mycket för att vara säker på att få bli inskriven på Södra BB här i Sthlm där det lätt kan bli fullt...
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-09 21:37:57 följande:
    Denna graviditet är som de andra som gått bra. Illamående dagarna igenom men värst på morgonen. Förra grav. Var tvärtom att det smög sig på under dagen och jag kände på mig hela tiden att nåt var annorlunda den gången. Vet inte om kroppen visste... Nu har även brösten börjat ömma! Yippei! Ju fler symptom desto bättre

Tror att jag berättar för barnen snart ändå eftersom jag mår dåligt. Nu vet de ju med att det kan gå fel. Men känner att det kanske skulle vara mysigt att hoppas tillsammans med dem? För de skulle märka på mig ändå om jag fick missfall. Tänkte om jag skulle berätta för mina föräldrar och syskon på julafton. Vi bor 8 mil från varandra så är ju kul att berätta när vi ses. Och att även de vet sen IFALL det blir missfall. Vill ha med familjen liksom.
    Kanske att din 4 åring skulle förstå? Fast där är det kanske svårare att förklara ett ev. Missfall.... Men visst är det svårt! Man vill ju bara berätta på en gång liksom.

Nej jag har inte tagit flera test. Hade nog gjort ifall jag hade hemma men använde mitt sista vid plusset. Har du testat flera? Hormonet finns ju även kvar efter ett missfall så det visar ju inget egentligen.

Jo men jag skulle tro de gör vul. Hur ska de annars kunna avgöra vilken vecka du är i? Vad härligt isåfall! Önskar jag fick göra ett. Men får vänta till kub i vecka 3.

Idag har jag fått dricka kaffe mot min vilja på jobbet bara för att dölja illamående och halsbränna fick jag på köpet hur gör du på jobbet? Lyckas du dölja?
    Åhh vad bra med illamående, ömma bröst och inte minst en bra känsla :) jag välkomnar också mer symtom. Blir typ jätteglad när jag blir illamående haha..

Ja det blir ju svårt att inget säga om du mår dåligt, annars undrar de väl över det?! Vilken fin julklapp till din familj :)
    Jag tror jag väntar med barnen tills vidare och berättar om jag börjar må dåligt eller när jag gjort nåt slags ultraljud!

Jag ska testa digitalt i helgen igen. Fick 1-2 senast och vill se att det blivit nån skillnad. Efter mitt mf blev det helt blankt väldigt snabbt så tänker att det kaaanske skulle kunna visa nåt. Men kanske mest för att ha nåt att göra....

Jag dricker en kopp på morgonen på jobbet. Är sjuksköterska på en avd där vi ger cytostatika till en del patienter. Så det sprider sig rätt fort när de märker att man inte handhar cytostatika längre..då fattar alla direkt. Både pos och neg, inte så kul få jag fick mitt mf att ALLA visste på jobbet, men de är gulliga och stöttande! Vad jobbar du med?

Ja hoppas verkligen på ultraljud!!! :)
  • primavolta
    lenaerik86 skrev 2015-12-10 08:19:57 följande:
    Byt! Man ska gå dit en hel del och då vill man ha någon som man trivs med
    Håller med, låter ju knäppt att prata om sånt på en inskrivning.. Gör vad du känner är bäst för dig!
  • primavolta
    19Jen91 skrev 2015-12-10 08:57:55 följande:
    Känns som man skulle byta mottagning helt då? Alla papper cirkulerar ju på samma ställe om man bara byter personal?
    Ja fast nån annan BM kanske tar det på ett annat sätt och inte fokuserar på det... Som sagt DU ska må bra inte de!
  • primavolta
    Sally Bally skrev 2015-12-10 20:32:06 följande:
    Jag är oxå 6+2 idag :)

När har du fått uträknat BF? Mitt mellan 8-11 Augusti
    Men oj. Jag är 5+4 idag och har bf 6/8?!
  • primavolta
    GrukanGrace skrev 2015-12-11 12:02:15 följande:

Vill bara meddela att vår graviditet är på väg utför. HCG har gått ner så nu väntar vi bara på blödning och MF.

Nu hoppas jag bara att det går bra och att vi slipper komplikationer med utomkvedshavandeskap. Ska på vul på måndag.

Kram och stort lycka till allesammans!

Vad tråkigt för er! :( hoppas att det hår bra för er snart!
Svar på tråden Augustibebis 2016