Sommarmalva skrev 2015-12-09 21:37:57 följande:
Denna graviditet är som de andra som gått bra. Illamående dagarna igenom men värst på morgonen. Förra grav. Var tvärtom att det smög sig på under dagen och jag kände på mig hela tiden att nåt var annorlunda den gången. Vet inte om kroppen visste... Nu har även brösten börjat ömma! Yippei! Ju fler symptom desto bättre
Tror att jag berättar för barnen snart ändå eftersom jag mår dåligt. Nu vet de ju med att det kan gå fel. Men känner att det kanske skulle vara mysigt att hoppas tillsammans med dem? För de skulle märka på mig ändå om jag fick missfall. Tänkte om jag skulle berätta för mina föräldrar och syskon på julafton. Vi bor 8 mil från varandra så är ju kul att berätta när vi ses. Och att även de vet sen IFALL det blir missfall. Vill ha med familjen liksom.
Kanske att din 4 åring skulle förstå? Fast där är det kanske svårare att förklara ett ev. Missfall.... Men visst är det svårt! Man vill ju bara berätta på en gång liksom.
Nej jag har inte tagit flera test. Hade nog gjort ifall jag hade hemma men använde mitt sista vid plusset. Har du testat flera? Hormonet finns ju även kvar efter ett missfall så det visar ju inget egentligen.
Jo men jag skulle tro de gör vul. Hur ska de annars kunna avgöra vilken vecka du är i? Vad härligt isåfall! Önskar jag fick göra ett. Men får vänta till kub i vecka 3.
Idag har jag fått dricka kaffe mot min vilja på jobbet bara för att dölja illamående och halsbränna fick jag på köpet hur gör du på jobbet? Lyckas du dölja?
Åhh vad bra med illamående, ömma bröst och inte minst en bra känsla :) jag välkomnar också mer symtom. Blir typ jätteglad när jag blir illamående haha..
Ja det blir ju svårt att inget säga om du mår dåligt, annars undrar de väl över det?! Vilken fin julklapp till din familj :)
Jag tror jag väntar med barnen tills vidare och berättar om jag börjar må dåligt eller när jag gjort nåt slags ultraljud!
Jag ska testa digitalt i helgen igen. Fick 1-2 senast och vill se att det blivit nån skillnad. Efter mitt mf blev det helt blankt väldigt snabbt så tänker att det kaaanske skulle kunna visa nåt. Men kanske mest för att ha nåt att göra....
Jag dricker en kopp på morgonen på jobbet. Är sjuksköterska på en avd där vi ger cytostatika till en del patienter. Så det sprider sig rätt fort när de märker att man inte handhar cytostatika längre..då fattar alla direkt. Både pos och neg, inte så kul få jag fick mitt mf att ALLA visste på jobbet, men de är gulliga och stöttande! Vad jobbar du med?
Ja hoppas verkligen på ultraljud!!! :)