• Anonym (Varför?)

Min pojkvän går igenom min telefon?

Vi har varit ihop i cirka 2 månader nu, men på sistone har han börjat kolla igenom min mobiltelefon ganska mycket.

Det är verkligen jätte irriterande !! Telefonen är min privata ägodel.

Jag säger ifrån och ber honom sluta, men inte hjälper det heller.

Jag skulle till affären och handla, och telefonen glömde jag i bilen. 

När jag då kommer tillbaka så ser jag att han sitter och går igenom mina sms.

Det har inte hjälpt att jag säger ifrån. Vad ska man säga så att han slutar? För det är jätte irriterande.

Brukar ni gå igenom er partners telefon? Varför gör ni det? Eller har ni haft någon partner som gått igenom er mobiltelefon?

• Svar på tråden Min pojkvän går igenom min telefon?
  • nordanvinden

Skulle aldrig falla mig in.låter som en svartsjuk man . Sånt brukar inte stanna vid Att kolla telefonen. Det brukar bli värre med tiden och en hel del konflikter uppstår.

• Dawwe1974
    nordanvinden skrev 2015-12-04 10:52:01 följande:

Skulle aldrig falla mig in.låter som en svartsjuk man . Sånt brukar inte stanna vid Att kolla telefonen. Det brukar bli värre med tiden och en hel del konflikter uppstår.

Uppstår inte många konflikter och problem med att man inte är öppen, ärlig och rak?
  • Anonym (Sara)
    Dawwe1974 skrev 2015-12-04 16:30:00 följande:
    Uppstår inte många konflikter och problem med att man inte är öppen, ärlig och rak?
    Man kan vara öppen, ärlig och rak och ändå inte läsa i varandras telefoner.

Klarar du av att din tjej träffar kompisar själv, eller måste du vara med? Följer du henne till jobbet, läser hennes jobbmail?

• Anonym (Sara)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-12-04 10:46:42 följande:

Var tog TS vägen?....

Hon har väl fått mobilförbud av sin kille....
  • Dawwe1974

Det här med att visa vad man har i sin mobiltelefon är visst ett väldigt känsligt ämne. Jag tänker på den tiden man hade dagbok, med hänglås. Det är väl den närmaste man jämföra det med.
    Konstigt, ändå har inte folk vett att skydda den bättre, det är ju hur lätt som helst att både avlyssna den och plocka information ur den utan ens röra telefonen

• Anonym (Sara)
    Dawwe1974 skrev 2015-12-04 17:00:52 följande:

Det här med att visa vad man har i sin mobiltelefon är visst ett väldigt känsligt ämne. Jag tänker på den tiden man hade dagbok, med hänglås. Det är väl den närmaste man jämföra det med.
    Konstigt, ändå har inte folk vett att skydda den bättre, det är ju hur lätt som helst att både avlyssna den och plocka information ur den utan ens röra telefonen

Ja, är man paranoid eller sjukligt svartsjuk kan man ju syssla med sådant. Men det har inget med tillit att göra.

Man väljer sju själv hur man vill behandla andra människor.

• Seven Costanza
    Dawwe1974 skrev 2015-12-04 17:00:52 följande:

Man förutsätter väl att ens partner inte är ett psycho med kontrollbehov. Vore bra om du kunde svara på inlägg 126 så man förstår hur du menar.
  • Fiona M

11 år med maken, och jag har aldrig kommit på tanken att gå igenom mail eller mobil och skulle inte låta honom göra det heller om han fick hjärnsläpp.

• nordanvinden
    Dawwe1974 skrev 2015-12-04 16:30:00 följande:

Jo då klart det gör. (Vad nu det har med mobiltelefoner att göra?). Jag hoppas att du inte menar att det handlar om raket och ärlighet att kolla igenom någons telefon. Det handlar om misstro och förmodligen har man ytterst dålig självkänsla om man måste hålla på på det sättet.
Svar på tråden Min pojkvän går igenom min telefon?