Utanförskap i vuxenlivet.
Är tjej på 34 år som känner mig så utanför på jobbet och runtomkring. Inga vänner kvar, inga direkta bekantskaper. Inget sånt heller. Och på jobbet är det verkligen grupperingar och jag blir ofta utelämnad, kanske för att jag själv inte är framåt och social? Oxå ofta för att jag ibland kan säga fel saker etc. Jag är inte alltid helt trygg i sociala nätverk och sammanhang, beroende på människorna. Ibland har jag betett mig på nåt vis som gör att folk dömer ut mig. Jag kan vara lite pratig kanske, eller ha fel åsikter? Eller säga saker på fel sätt? Jag vet inte, men nåt är det. Stort utanförskap upplever jag. Särskilt på jobbet! Nu ska dom ha julfest inför julbordet ikväll där jag inte ens är inbjuden. Så jag åker själv till julbordet.. Nu blir jag osäker på om jag ska gå, hur hade ni gjort? Gå själv eller stanna hemma? Fler som upplever utanförskap i vuxenlivet.
Jag har familj som verkligen slukar upp 90% av min tid, och visst det bidrar väl till att inte ha så mycket nätverk utanför det?