• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Flash Gordon
    oOOo oOOo skrev 2017-09-01 18:38:15 följande:
    Hen efterfrågade ...
    "Han", men annars rätt argumentation.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-09-01 19:09:33 följande:
    Att vårdkrisen i Stockholm, med kötider på upp till 40 timmar på akuten och höggravida kvinnor som flygs till Finland, är värst i Sverige bör vara uppenbart för alla. .
    En källa på det?

En räcker.

Annars är det lätt att tro att det är din egen gissning och personliga uppfattning det handlar om och inte objektiva fakta.
     Därför måste Flash fråga ha gällt huruvida SD stödjer den vårdkris som alliansen har skapat i Stockholm eller ej.
    Jag tror att vi just har sett nytt rekord i hitte-på här på FL.

Utifrån din oförmåga att finna stöd för ditt påstående så anser du alltså att min fråga måste ha handlat om något helt annat?!

Ja jisses ...
  • Flash Gordon

Eller tänker du argumentera för att du inte förstår att det är det som jag strukit under och fetat som jag efterfrågar källa på?

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-09-01 21:45:56 följande:
    En källa på det?

En räcker.

Annars är det lätt att tro att det är din egen gissning och personliga uppfattning det handlar om och inte objektiva fakta.
    KillBill skrev 2017-09-01 19:09:33 följande: Därför måste Flash fråga ha gällt huruvida SD stödjer den vårdkris som alliansen har skapat i Stockholm eller ej.

Utifrån din oförmåga att finna stöd för ditt påstående så anser du alltså att min fråga måste ha handlat om något helt annat?!

Ja jisses ...
    Källa på vad? Kötid på 40 timmar? Jag har tidigare här i tråden länkat till den uppgiften:

Överfullt på Stockholms akutsjukhus ? väntetider på upp till 40 timmar - DN.SE www.dn.se/sthlm/kris-pa-akutsjukhusen-i-stockholm/
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-09-01 21:45:56 följande:
    En källa på det?

En räcker.

Därför måste Flash fråga ha gällt huruvida SD stödjer den vårdkris som alliansen har skapat i Stockholm eller ej.

Ja jisses ...

"Att läget är som mest kritiskt i Stockholmsregionen stod klart efter en mardrömsliknande helg där många förlossningsenheter stod på full kapacitet och födande kvinnor fick hänvisas vidare.  Förra veckan föddes 573 barn i Stockholms län, i 48 fall fick kvinnor föda på en annan enhet i länet än den de först planerat - till och med skickade till andra landsting"

www.expressen.se/nyheter/forlossningskrisen-lan-for-lan-kvinnor-skickas-till-finland/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • oOOo  oOOo
    Flash Gordon skrev 2017-09-01 21:42:29 följande:
    "Han", men annars rätt argumentation.
    Ok
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-09-01 22:07:49 följande:
    Källa på vad? Kötid på 40 timmar? Jag har tidigare här i tråden länkat till den uppgiften:

Överfullt på Stockholms akutsjukhus väntetider på upp till 40 timmar - DN.SE www.dn.se/sthlm/kris-pa-akutsjukhusen-i-stock.../
    Att "vårdkrisen i Stockholm är värst i Sverige".

Det räcker med en källa.

Och för att du inte ska göra jobbet i onödan så kom ihåg att du själv har definierat det som "vårdkrisen" - och det inkluderar en hel del det.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-09-04 07:52:04 följande:
    Att "vårdkrisen i Stockholm är värst i Sverige".

Det räcker med en källa.

Och för att du inte ska göra jobbet i onödan så kom ihåg att du själv har definierat det som "vårdkrisen" - och det inkluderar en hel del det.
    Tycker stt detta är ett ganska bra exempel på alliansens vanstyre av sjukvården i Stockholm:

"Att läget är som mest kritiskt i Stockholmsregionen stod klart efter en mardrömsliknande helg där många förlossningsenheter stod på full kapacitet och födande kvinnor fick hänvisas vidare. Förra veckan föddes 573 barn i Stockholms län, i 48 fall fick kvinnor föda på en annan enhet i länet än den de först planerat - till och med skickade till andra landsting"
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-09-04 07:55:52 följande:
    Tycker stt detta är ett ganska bra exempel på alliansens vanstyre av sjukvården i Stockholm:

"Att läget är som mest kritiskt i Stockholmsregionen stod klart efter en mardrömsliknande helg där många förlossningsenheter stod på full kapacitet och födande kvinnor fick hänvisas vidare. Förra veckan föddes 573 barn i Stockholms län, i 48 fall fick kvinnor föda på en annan enhet i länet än den de först planerat - till och med skickade till andra landsting"
    En källa som bekräftar att "vårdkrisen i Stockholm är värst i Sverige"

Vårdkrisen i sin helhet skall alltså jämföras med vårdkrisen i Västernorrland, Gävleborg, Norrbotten ...
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-09-04 08:08:32 följande:
    En källa som bekräftar att "vårdkrisen i Stockholm är värst i Sverige"

Vårdkrisen i sin helhet skall alltså jämföras med vårdkrisen i Västernorrland, Gävleborg, Norrbotten ...
    Stockholm är Sveriges största sjukhusregion och att man på akutsjukhusen i Stockholm kan få vänta ett och ett halvt dygn på akuten innan man får hjälp (40 timmar) eller att 34 kvinnor i Stockholm i juli månad 2017 var tvungna att föda barn i ett annat län (som jämförelse kan nämnas att när BB i Sollefteå fanns så förlöstes i genomsnitt bara 25 kvinnor i månaden). Detta är två tecken på att vårdkrisen i Stockholm är enorm.

Vad gör då "vårdpartiet" SD? Jo man ger bort allt inflytande över sjukhuspolitiken till den allians som så gravt har misskött vården.

Det är inte konstigt att stödet är för SD är lägre i Stockholm än på andra platser i Sverige..
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna