• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • oOOo  oOOo
    Abegayle70 skrev 2018-02-10 15:41:30 följande:
    Jag vet inte vad som är dummast, Jimmie Åkesson, eller de som tar upp det här tramset. Låt det självdö i tysthet istället.
    Trams kan vara lite skoj ibland. Ganska harlöst skämt om någon nu skickat in en namnändring i Jimmies namn :D

Men visst är det fånigt att göra det till en nyhet.
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2018-02-10 15:39:57 följande:

Då får du väl kolla upp vad det kan vara för inbetalningskort Jimmie fått eller inte fått. Sedan kan du börja påstå saker. Det är så det funkar när man normalt påstår saker.. Men du är ju i fake news businessen så där funkar det väl annorlunda.

Jag förstår inte hur spridande av något som Jimmie Åkesson säger i en video kan vara fake news och jag tycker att man blr rikta kritik mot den som har publicerat intervjun där Jimmie Åkesson påstår någon som uppenbart inte är sant.

Ett barn förstår att myndigheter inte skickar ut den typen av inbetalningskort och det är häpnadsväckande att inte Jimmie Åkesson eller SVDs ansvarige utgivare förstår detta.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2018-02-10 15:50:16 följande:
    Jag förstår inte hur spridande av något som Jimmie Åkesson säger i en video kan vara fake news 
    Jag förstår att du inte förstår det är därför jag försöker hjälpa dig lite på traven. 
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-02-10 15:41:30 följande:

Jag vet inte vad som är dummast, Jimmie Åkesson, eller de som tar upp det här tramset. Låt det självdö i tysthet istället.

Ska politiker som Jimmie Åkesson få säga vad som helst om myndigheter utan att det granskas? Det tycker inte jag. Media bör gå till botten med den här historien så att vi får klarhet i om det är Jimmie som ljuger eller om han har blivit utsatt för ett prank utan att förstå det. Jag vet faktiskt inte vad som är värst..
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2018-02-10 15:50:16 följande:
    rikta kritik mot den som har publicerat intervjun där Jimmie Åkesson påstår någon som uppenbart inte är sant. 
    Du har inte lyckats övertyga mig på något sätt att det inte skulle kunna vara sant.
    Du kan mycket väl ha rätt men det verkar väl än mer konstigt att Jimmie skulle påstå något sådant än att KillBill på Fl har fel ännu en gång.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-02-10 15:55:14 följande:
    Ska politiker som Jimmie Åkesson få säga vad som helst om myndigheter utan att det granskas? Det tycker inte jag. Media bör gå till botten med den här historien så att vi får klarhet i om det är Jimmie som ljuger eller om han har blivit utsatt för ett prank utan att förstå det. Jag vet faktiskt inte vad som är värst..
    Jag tycker det finns viktigare skaer för media att ägna sin tid och enerig åt, än om en rasistisk partiledare blivit kallad bajskorv, men det är ju jag det.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • oOOo  oOOo
    Abegayle70 skrev 2018-02-10 15:59:17 följande:
    Jag tycker det finns viktigare skaer för media att ägna sin tid och enerig åt, än om en rasistisk partiledare blivit kallad bajskorv, men det är ju jag det.
    Du är nog lite för vettig för det här forumet {#emotions_dlg.flower}
  • Abegayle70
    oOOo oOOo skrev 2018-02-10 16:03:19 följande:
    Du är nog lite för vettig för det här forumet {#emotions_dlg.flower}
    have a dream for breakfast and another one for life
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-02-10 15:59:17 följande:

Frågan handlar om att en partiledare påstår stt en svensk myndighet har skickat honom ett inbetalningskort för att han enligt myndigheten bett om att få byta namn till bajskorv.. i dessa tider med fake news bör inte påståenden som berör myndigheter lämnas outredda.
  • KillBill
    second test skrev 2018-02-10 17:02:44 följande:

Hur vet du det. Varför skulle ett random FL-nick veta detta bättre än Jimmie själv.

Alla vet att manuell hantering leder till misstag. Och vem som helst kan ha betalat in avgiften. Jag tror Jimiie talar sanning och jag tror att du ljuger. Precis som du ljög om nationalekonomerna som inte ens verkar finnas.

Jag ljuger inte, jag referar bara till vad Jimmie säger om skatteverket och till information från skatteverket. Har det blivit fel så är det väl bra att det kommer fram. Idag kan du läsa hundratals inlägg på Facebook om Åkesson och om RSV. Media blr bringa klarhet i vad som hänt eller inte hänt.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna