• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2019-10-20 13:08:58 följande:
    Inte Apoteksbolaget väl, det är ju resterna av den en gång reglerade apoteksmarknaden och ett statligt bolag.

Men väl Apotekstjänst som är en del i ett kristdemokratiskt familjeföretag.

Nej, jag vet inte vad Lagen om offentlig upphandling säger mer än att man inte måste ta det billigaste anbudet om det är uppenbart att anbudet inte är seriöst.

Men visst - det hade blivit ett jävla liv om man valt bort det kristdemokratiska företaget - men här tycker jag att man borde ha sett till patientsäkerheten och valt en pålitlig leverantör.

Trots allt är sjukvåden till för patienterna, inte för kristdemokratiska familjeföretag.
    Sorry, självklart menade jag bolaget med det snarlika namnet apotektjänst. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-10-20 13:13:05 följande:
    Sorry, självklart menade jag bolaget med det snarlika namnet apotektjänst. 
    Ja, Apotekstjänst är en del av Bonver Entertainment Group.

Så jävla underhållande tror jag inte att de som fått ställa in sina operationer tycker att företaget är. De kan nog hålla sig för skratt.
  • Digestive

Om någonting ska ses som komiskt i den här tragedin så ligger högst upp på min lista offentliga verksamheter som beställer tjänster av företag som har fått 1 av 5 i betygssnitt efter 98 recensioner på Google. Nästan fullständigt ensidigt 1:or i betyg förutom en enda ensam 5:a som någon gav företaget igår...

...vad förväntade man sig egentligen?

Skriver i E-Prime.
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-10-20 16:06:47 följande:

Om någonting ska ses som komiskt i den här tragedin så ligger högst upp på min lista offentliga verksamheter som beställer tjänster av företag som har fått 1 av 5 i betygssnitt efter 98 recensioner på Google. Nästan fullständigt ensidigt 1:or i betyg förutom en enda ensam 5:a som någon gav företaget igår...

...vad förväntade man sig egentligen?

Det är inte lagligt att inkludera omdömen på Google när offentlig verksamhet utvärderar anbud men det antar jag du begriper. 

• Digestive
    KillBill skrev 2019-10-20 19:32:50 följande:

Det är inte lagligt att inkludera omdömen på Google när offentlig verksamhet utvärderar anbud men det antar jag du begriper. 

Och förbannat dumt när offentliga verksamheter gör affärer med UPPENBART undermåliga företag...

...vilket jag antar att du begriper.

För övrigt en superfin halmgubbe. Vad har du tänkt att ge den för namn och hur har du tänkt att klä den? Berätta.
    Skriver i E-Prime.
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-10-20 20:34:00 följande:
    Och förbannat dumt när offentliga verksamheter gör affärer med UPPENBART undermåliga företag...

...vilket jag antar att du begriper.

För övrigt en superfin halmgubbe. Vad har du tänkt att ge den för namn och hur har du tänkt att klä den? Berätta.
    Vad ville du  ha sagt med ditt lilla inlägg? Har du någon erfarenhet av offentlig upphandling? Har du några knep som du kan dela med dig av?
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-10-20 20:41:42 följande:

Vad ville du  ha sagt med ditt lilla inlägg? Har du någon erfarenhet av offentlig upphandling? Har du några knep som du kan dela med dig av?

Att en 8-åring med en mobil som enda resurs skulle kunna komma fram till att det här företaget kan klassas som opålitligt.

Jag förvånas över ditt flexande. Vad tror du att folk tar med sig av det mer än att ett privat företag hade kunnat göra saken betydligt bättre? - som får lov att använda det där underverktyget Google (med mera) innan de förhandlar om livsviktigt sjukhusmaterial.
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-21 00:19:12 följande:

Att en 8-åring med en mobil som enda resurs skulle kunna komma fram till att det här företaget kan klassas som opålitligt.

Jag förvånas över ditt flexande. Vad tror du att folk tar med sig av det mer än att ett privat företag hade kunnat göra saken betydligt bättre? - som får lov att använda det där underverktyget Google (med mera) innan de förhandlar om livsviktigt sjukhusmaterial.

Så ditt förslag till din riksdags representant är att de anlitar en 8-åring meden mobiltelefon? Som sen utifrån uppgifter tillgängliga genom Google ska avgöra om en leverantör är bra eller inte?

Märkligt... Är minsta ordet #sol#
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-10-20 19:32:50 följande:

Fast man kan ju tycka att LOU är en alldeles för fyrkantig lag.

Tyvärr finns det ju företag som satt i system att utnyttja denna fyrkantighet, något som i förlängningen blir kostsamt för oss skattebetalare.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-10-21 00:26:26 följande:

Så ditt förslag till din riksdags representant är att de anlitar en 8-åring meden mobiltelefon? Som sen utifrån uppgifter tillgängliga genom Google ska avgöra om en leverantör är bra eller inte?

Märkligt... Är minsta ordet #sol#

Menar du på fullaste allvar att du inte förstod att jag svarade på den här frågan: >>Vad ville du ha sagt med ditt lilla inlägg?<<?

Aja, då vet du.
    Skriver i E-Prime.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna