• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Intenu67
    KillBill skrev 2019-11-28 06:55:46 följande:

Andelen medborgare som utsatts för våld, stöld eller skadegörelse i Region Syd (Blekinge län, Kalmar län, Kronobergs län och Skåne län) fortsätter att minska, och är nu nere på historiskt låga 14 procent -att jämföra med 15 procent 2018 och 17 procent 2012.

polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/november/farre-medborgare-utsatts-for-brott/

Antal döda genom skjutning

2010-2014 13 st

2015-2019 173st

Jaja man kan ju alltid glädjas åt att cykel-stölder, stöld av bilar och bankrån har minskat.
  • Intenu67

[quote=80042118][quote-nick]FDFMGA skrev 2019-11-17 22:32:14 följande:[/quote-nick]

Ja, det verkar rimligt. Det är väl en uppfattning som delas av de flesta inom S och även en del andra partier.

Hade du fått för dig att jag är av en annan åsikt?

Mitt svar till dig handlade om att man inte kan generalisera utifrån självvalda exempel - och det är något helt annat än straffpåföljder för enskilda gärningsmän.

Vad gäller folk som har för vana att spränga eller skjuta på andra så är det inte svårare än att ett längre straff innebär att de under en längre period inte har möjligheter att spränga eller skjuta.

[/

Är det? Man kan ju fortfarande få 130 Tim samhällstjänst för att gruppvålta en minderårig.

Så när ni sossar går i bräschen och tar bort era värdegrund-nämndemän så kanske vi kan få ordning på detta inom ett par årtionde iaf. Bättre än så blir det inte! Antar att tom du nu har börjat inse att det mesta du har tänkt och trott på i ditt vuxna liv bara har varit fel fel fel

• FDFMGA
    Intenu67 skrev 2020-01-25 17:52:48 följande:

[quote=80042118][quote-nick]FDFMGA skrev 2019-11-17 22:32:14 följande:[/quote-nick]

Ja, det verkar rimligt. Det är väl en uppfattning som delas av de flesta inom S och även en del andra partier.

Hade du fått för dig att jag är av en annan åsikt?

Mitt svar till dig handlade om att man inte kan generalisera utifrån självvalda exempel - och det är något helt annat än straffpåföljder för enskilda gärningsmän.

Vad gäller folk som har för vana att spränga eller skjuta på andra så är det inte svårare än att ett längre straff innebär att de under en längre period inte har möjligheter att spränga eller skjuta.

[/

Är det? Man kan ju fortfarande få 130 Tim samhällstjänst för att gruppvålta en minderårig.

Så när ni sossar går i bräschen och tar bort era värdegrund-nämndemän så kanske vi kan få ordning på detta inom ett par årtionde iaf. Bättre än så blir det inte! Antar att tom du nu har börjat inse att det mesta du har tänkt och trott på i ditt vuxna liv bara har varit fel fel fel

Tok heller.

Jag är mer övertygad idag än för några år sen att skrikhögern i allmänhet appellerar till de klenaste förstånden och att SD-svansen i synnerhet lockar till sig dem. Dessutom uppfattar jag det som mer troligt numer att babblandet mer fungerar som en markering av grupptillhörighet än försök till dialog med folk utanför den infantila åsiktskorrridoren.

Jag är också övertygad om att det finns få sossar, nämndemän eller inte, som anser att samhällstjänst är en lämplig dom för någon som deltagit i en gruppvåldtäkt. Däremot kan jag mycket  väl tänkta mig att babbelhögern mässar om att det förhåller sig så på babbelhögerns interna bönemötenTomte

Jag tror heller inte att en del domar som jag och andra sossar uppfattar som märkliga beror på nämndemänen, utan exempelvis på att kraven på bevisning bland domarna/juristerna är för hög.

Iva Arpi skrev nyligen om en man som gripits med en bomb i sin ryggsäck, att mannen inte kunde dömas i och med att han förnekade kännedom om någon bomb utan påstod att han trodde att det var narkotika han hade i säcken. Enligt Arpi, alltså.

Själv läste jag nyligen en intressant och till domstolarnas bevisvärdering kritisk artikel i Dagens Juridik

Ska se om jag hittar den. Du kan ju gå i polemik med skribenterna och förklara att din forskning ger vid handen att de har fel, att det handlar om värdegrunden hos nämndemän som är sossarSkrattande

https://www.dagensjuridik.se/debatt/felaktig-bevisvardering-gor-att-brottslingar-gar-fria-det-totala-bevisvardet/
  • Intenu67
    FDFMGA skrev 2020-01-25 18:35:53 följande:

Tok heller.

Jag är mer övertygad idag än för några år sen att skrikhögern i allmänhet appellerar till de klenaste förstånden och att SD-svansen i synnerhet lockar till sig dem. Dessutom uppfattar jag det som mer troligt numer att babblandet mer fungerar som en markering av grupptillhörighet än försök till dialog med folk utanför den infantila åsiktskorrridoren.

Jag är också övertygad om att det finns få sossar, nämndemän eller inte, som anser att samhällstjänst är en lämplig dom för någon som deltagit i en gruppvåldtäkt. Däremot kan jag mycket  väl tänkta mig att babbelhögern mässar om att det förhåller sig så på babbelhögerns interna bönemöten

Jag tror heller inte att en del domar som jag och andra sossar uppfattar som märkliga beror på nämndemänen, utan exempelvis på att kraven på bevisning bland domarna/juristerna är för hög.

Iva Arpi skrev nyligen om en man som gripits med en bomb i sin ryggsäck, att mannen inte kunde dömas i och med att han förnekade kännedom om någon bomb utan påstod att han trodde att det var narkotika han hade i säcken. Enligt Arpi, alltså.

Själv läste jag nyligen en intressant och till domstolarnas bevisvärdering kritisk artikel i Dagens Juridik

Ska se om jag hittar den. Du kan ju gå i polemik med skribenterna och förklara att din forskning ger vid handen att de har fel, att det handlar om värdegrunden hos nämndemän som är sossarhttps://www.dagensjuridik.se/debatt/felaktig-bevisvardering-gor-att-brottslingar-gar-fria-det-totala-bevisvardet/

Ajdå! Trodde att du hade vaknat till lite vilket du verkar vilja göra sken av här.

Men tydligen så tillhör du fortfarande fallangen som har varit naiva, vi.såg det inte komma och Sverige har aldrig varit tryggare.

Tur att vi vanliga iaf kan inse att även de partier vi har rösta på har samma problem som ni.

Har man IQ över 80 så vet man att det inte är otur eller några tillfälligheter att det ser ut som det gör i Sverige 2020.

Jaja för mig är det helt obegripligt att man kan titta sig i spegeln och samtidigt låta kvinnor barn och framför allt invandrar vara otroligt utsatts bara för att man ska få behålla sin lön
  • Padirac
    Intenu67 skrev 2020-01-25 19:29:38 följande:
    Ajdå! Trodde att du hade vaknat till lite vilket du verkar vilja göra sken av här.
    Men tydligen så tillhör du fortfarande fallangen som har varit naiva, vi.såg det inte komma och Sverige har aldrig varit tryggare.
    Tur att vi vanliga iaf kan inse att även de partier vi har rösta på har samma problem som ni.
    Har man IQ över 80 så vet man att det inte är otur eller några tillfälligheter att det ser ut som det gör i Sverige 2020.
    Jaja för mig är det helt obegripligt att man kan titta sig i spegeln och samtidigt låta kvinnor barn och framför allt invandrar vara otroligt utsatts bara för att man ska få behålla sin lön
    Så du skänker bort en de av DIN lön? Eller du kanske inte har några speglar?
  • Intenu67
    Padirac skrev 2020-01-25 20:42:21 följande:

Padirac skrev 2020-01-25 20:42:21 följande:

Jag skulle aldrig stå och ljuga folk rakt upp i ansiktet och låta andra bli väldigt utsatta för att behålla en lön . Det fanns något som en ggn i tiden kallades moral, men det vet du nog inget om.

Vad är det för fel på dig?såg du eller kände du att jag skrev till dig ?
  • Padirac
    Intenu67 skrev 2020-01-25 20:54:45 följande:
    Jag skulle aldrig stå och ljuga folk rakt upp i ansiktet och låta andra bli väldigt utsatta för att behålla en lön . Det fanns något som en ggn i tiden kallades moral, men det vet du nog inget om.

Vad är det för fel på dig?såg du eller kände du att jag skrev till dig ?
    Både Moral och Etik finns fortfarande så vitt jag känner till det - och de har funnit med människan, andra primater och alla sociala djur. Tror eller tycker du att det har försvunnit från dagens människor och samhällen?

Allt handlar inte om dig, på ett forum för diskussioner handlar det allt som oftast om vad som uttrycks i olika inlägg.

Påståendet om att det för dig 'är helt obegripligt att man kan titta sig själv i spegeln och samtidigt låta kvinnor, barn och framför allt invandrare vara otroligt utsatta bara för att man ska få behålla sin lön' väckte en fråga i mig, . om det är så att du behåller hela din lön eller ger bort en del till de behövande du nämner i texten- eller om detta obegripliga inte gäller dig - eller om du inte har speglar? 
    ...
    Få väl välkomna dig tillbaks också - det var 'underförstått' som du säkert noterat Solig
  • Intenu67
    Padirac skrev 2020-01-25 21:52:27 följande:

Både Moral och Etik finns fortfarande så vitt jag känner till det - och de har funnit med människan, andra primater och alla sociala djur. Tror eller tycker du att det har försvunnit från dagens människor och samhällen?

Allt handlar inte om dig, på ett forum för diskussioner handlar det allt som oftast om vad som uttrycks i olika inlägg.

Påståendet om att det för dig 'är helt obegripligt att man kan titta sig själv i spegeln och samtidigt låta kvinnor, barn och framför allt invandrare vara otroligt utsatta bara för att man ska få behålla sin lön' väckte en fråga i mig, . om det är så att du behåller hela din lön eller ger bort en del till de behövande du nämner i texten- eller om detta obegripliga inte gäller dig - eller om du inte har speglar? Få väl välkomna dig tillbaks också - det var 'underförstått' som du säkert noterat 

Nej det handlar absolut inte om mig, ångrade att jag skrev övht. Men trodde att människan hade vaknat till 2020 men inte då samma gamla malande . Grymt tröttsamt med politiska-aktivister från alla läger.
  • Padirac
    Intenu67 skrev 2020-01-25 22:05:16 följande:
    Nej det handlar absolut inte om mig, ångrade att jag skrev övht. Men trodde att människan hade vaknat till 2020 men inte då samma gamla malande . Grymt tröttsamt med politiska-aktivister från alla läger.
    De är lätt att känna ånger om man förhastat sig, skriver i affekt eller inte vill/orkar replikera på de kommentarer ens inlägg får. Du har säkert dina alldeles egna skäl till varför du skrev detta om speglar och lön och varför du nu ångrar det.

Men jag måste fråga iom din kommentar om att detta inte handlade om dig - Är det olika moraliska krav på dig och någon du specifikt avsåg?
  • FDFMGA

Tja, jag har utgått från att tutingen som spammat internet och FL i minst 10 år aldrig har haft någon lön. Det är ju iofs en gissning men så gott som allt hen skrivit tyder ju på att hen har vissa likheter med Faster Fantasia, du vet hon som reser i fanatsin.

Åtskilliga av de mest frenetiskt viftande SD-svansarna skulle må bra av att få komma ut i samhället och möta folk och på så sätt verklighetsanpassas.

Det blir ju så mycket tok om man bara sitter på kammaren och delar länkar och annat med andra svansar samtidigt som man kanske ropar på mamma att man vill ha en Risifrutti till.

Min favorit är när hen framträdde som SD-tjejen som lyckats få sin pappa, den blivande nobelpristagaren, att rösta på SD.

Pappan skulle få nobelpris i tåg. Inte utan att man kan tänka sig att tutingen har ett leksakståg med tillhörande räls på kammaren.

Tut, tut.

För övrigt. Om du tänker efter ordentligt så finns det inget parti som borde vara mer angelägna att komma tillrätta med illegala sprängningar och skjutningar än S. Lyckas man inte få till en kraftig minskning är sossarna rökta efetr nästa val. Lyckas man däremot så kan man åter få ett balanserat fokus på invandring, att det finns negativa och positiva effekter med invandring, men att de positiva överväger.

Tänk bara på alla lågavlönade och slitsamma jobb som få om ens någon etnisk svensk skulle kunna tänka sig annat än möjligen som sommarjobb. Jag var nyligen och hälsade på en äldre släkting, först på sjukhuset och när han var medicinskt färdigbehandlad på ett kommunalt korttidsboende. Vad tror du de som jobbade där hade för ursprung?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna