• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Flash Gordon
    Så nästa gång du hör en socialdemokrat påstå att de inte vill införa bussning av elever mellan skolorna, fråga honom eller henne vad de menar med "skolskjutslösning" och "geografiskt baserat urval" 

Försök att få ett svar på den frågan från honom/henne.

Du kan ofta se socialdemokratiska partiaktiva i sociala medier försöka låtsas om att det är lögn att de vill införa bussning, men de vill inte med ett ord förklara vad de egentligen menar med sin lagrådsremiss.
    Blå och gul
  • KillBill

Nästa gång som en sympatisör för brunhögern svamlar om bussning av skolelever så fråga vederbörande om M, SD och KD avser att dra in all skolskjuts i landet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    KillBill skrev 2022-06-26 22:41:06 följande:
    Själv anser jag att det är rimligt att flyktingar som får sin bostad betald av samhället bosätter sig på orter som har förutsättning att integrera flyktingar och att flyktingarna bosätter sig i utanförskapsområden.
    Skall samma sak gälla alla som har försörjningsstöd, att de inte har rätt att bosätta sig var de vill. Eller är det etniciteten som skall avgöra om vuxna människor i Sverige får bestämma var de skall bo?

Och på vilka orter hade du tänkt att det skulle vara tillåtet för invandrare att bosätta sig?
  • KillBill
    KillBill skrev 2022-07-07 00:09:35 följande:
    Tydligen en annan NMR Nazist (inte mördaren från Visby) som figurerat i SDs propagandakanal Riks.
    Här kan man läsa mer om den högerextremistiska mördaren i Visby

expo.se/2022/07/misstankt-knivman-var-aktiv-i-nazistiska-nmr

"Mannen var även i Almedalen 2014 och bar då t-shirt med Sverigedemokraternas partisymbol. Mannen sa vid ett tillfälle till en representant för nazistiska Svenskarnas parti att: ?Jag sympatiserar med Sverigedemokraterna men jag stödjer er också. Ni är spjutspetsen i den nationella rörelsen"
  • RebeckaZ70

Hur känns det att göra sig skyldig till grovt förtal genom att del en skärmdump där fel person utpekas som mördare?

Another wild hearted woman
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-07 11:54:37 följande:

Hur känns det att göra sig skyldig till grovt förtal genom att del en skärmdump där fel person utpekas som mördare?

Det märks att du inte är juridiskt kunnig. Brottet förtal kräver uppsåt och det saknas förstås i det här fallet. Dessutom har jag i ett efterföljande inlägg korrigerat felaktigheten och detta skedde 1/2 dygn innan du uppmärksammade saken. 

FL får förstås gärna ta bort inlägget.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-07 11:54:37 följande:

Det mest anmärkningsvärda tycker jag att Sverigedemokraternas propagandakanal hade med ett inslag där en NMR nazist hetsade mot en religiös grupp och att denna nazist sedan hyllades av de som följer Riks.  Det säger en hel del om Sverigedemokraternas propagandakanal men även om partier som M och KD som kan tänka sig SD som regeringsunderlag trots att detta parti håller på med sådan skit. 

PS. jag har bett FL att plocka bort mitt felaktiga inlägg. 
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2022-07-07 12:13:36 följande:
    Det märks att du inte är juridiskt kunnig. Brottet förtal kräver uppsåt och det saknas förstås i det här fallet. Dessutom har jag i ett efterföljande inlägg korrigerat felaktigheten och detta skedde 1/2 dygn innan du uppmärksammade saken. 

FL får förstås gärna ta bort inlägget.
    Jag är säker på att Ridefixer vet mer om det där än vad du gör

Another wild hearted woman
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna