• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • nattuw
    KillBill skrev 2022-07-08 14:30:28 följande:
    Nej Jag förringar inte mord. Det är däremot ett faktum att sedan 80-talet så har ett 50-tal människor blivit mördade av högerextremister/nazister. det finns ingen annan extremism i Sverige som som resulterat i så många mord. 
    Jo. Du struntar i själva mordet och är bara intresserad av hur det kan användas politiskt.
  • KillBill
    nattuw skrev 2022-07-12 05:15:48 följande:
    Jo. Du struntar i själva mordet och är bara intresserad av hur det kan användas politiskt.
    Du är en stor kålsupare. Om man som du väljer att publicera inlägg om brottslighet som kopplas till utanförskap och gängkriminalitet men inte publicerar inlägg om våldsdåd som utförs av svenska högerextremister så är det också en signal. Du har inte publicerat inlägg  som inte har stött din politiska agenda. Stefan Sauk och Henrik Jönsson som du delat inlägg ifrån uppmärksammar inte exempelvis inte våldsdåd som utförts av högerextremister.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-07-11 22:58:30 följande:
    Offret var en 9-åring och gärningsmannen en 13-åring med flera våldsexuella brott i sitt register. Offret kämpar för sitt liv nedsövd på akuten efter överfallsvåldtäkten som avslutades med ett mordförsök.

Det är smått bisarrt att se hur vår etablerade media och Public Service målar upp den här fruktansvärda händelsen och hur relativt tyst det har varit om den.
    Vad menar du? Dådet skedde i förra veckan och det har skrivits om detta i alla stora medier och nyheten har tom toppat nyheterna. Både brottsoffer och gärningsman barn och det pågår en förundersökning och detta gör att det inte publiceras några detaljer. 

Vad är syftet med ditt inlägg? Det är väl inte som Nattuw kritiserar mig för politiskt?

• Digestive
    KillBill skrev 2022-07-12 08:18:02 följande:
    Vad menar du? Dådet skedde i förra veckan och det har skrivits om detta i alla stora medier och nyheten har tom toppat nyheterna. Både brottsoffer och gärningsman barn och det pågår en förundersökning och detta gör att det inte publiceras några detaljer. 

Vad är syftet med ditt inlägg? Det är väl inte som Nattuw kritiserar mig för politiskt?
    Tyst som att det inte görs till en större händelse.

Självklart är det politiskt. Om det här faktiskt är gärningsmannen - hur kan Skellefteå stå utan svar i så viktiga ärenden?

Jag ser dock försvinnande få partipolitiska poänger kring den här bestialiska händelsen men jag kan bara tala för mig själv.
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-07-12 10:10:14 följande:

Självklart är det politiskt. Om det här faktiskt är gärningsmannen - hur kan Skellefteå stå utan svar i så viktiga ärenden?

Jag ser dock försvinnande få partipolitiska poänger kring den här bestialiska händelsen men jag kan bara tala för mig själv.
    Nyheten toppade flera tidningars förstasidor på nätet i går och gör det även idag. räcker inte det? Det verkar som att du försöker göra politik av något som inte stämmer med verkligheten. 
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-07-11 23:55:38 följande:
    Jag tänker Vad vill han komma fram till? och känner att ditt fokus är märkligt.

Att beskriva offret som en flicka under 15 år känns dock mindre bisarrt än en kvinna om det var vad du ville fokusera på.

Vad tänker du?
    Jag tänker att du vill dra några sorts växlar på en uppebarligen störd pojkes dåd.

Jag tänker att du inte kan skilja på de två olika dåden då det endna var riktitat mot ett litet barn och det andra mot en betydligt äldre person.

Jag tänker att du fortfarande inte kan skilja på flashback och seriös media

Jag tänker att du inte känner till, förstår eller respekterar pressetiska överväganden

Jag tänker att du inte respekterar personlig integritet för offer eller andra närstående
    Digestive skrev 2022-07-12 10:10:14 följande:

Jag tänker att du verkar ha politiska mål med att lyfta en nyhet som det rapporteras om, men du säger att det inte rapporteras om.

Jag tänker att försöken att politisera och polarisera debatten är en del av alternativhögerns metoder och mål

Jag tänker att radikaliseringen tilltar. 
  • KillBill
    Jag antar att du tar avstånd från att KD gör politik av den tragiska händelsen i Skellefteå..

• Flash Gordon
    Digestive skrev 2022-07-11 22:58:30 följande:
    Offret var en 9-åring och gärningsmannen en 13-åring med flera våldsexuella brott i sitt register. Offret kämpar för sitt liv nedsövd på akuten efter överfallsvåldtäkten som avslutades med ett mordförsök.

Det är smått bisarrt att se hur vår etablerade media och Public Service målar upp den här fruktansvärda händelsen och hur relativt tyst det har varit om den.
    Det tragiska är att vi förväntar oss att sådant här händer numer. Det blir bara ett våldsbrott i mängden.

När 15-åringar häktas för mord är en 13-åring som begår ett överfall på en flicka inte särskilt märkvärdigt längre.

Sverige år 2022.
    Blå och gul
  • KillBill

Det är bisarrt att sympatisörer av det högernationalistiska blocket försöker få det till att den tragiska händelsen i Skellefteå inte skapar uppmärksamhet.  Varför hitta på/ljuga om en sådan sak? Det är ju bara att läsa våra tidningar för att se att det inte stämmer.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna