Digestive skrev 2022-07-11 23:55:38 följande:
Jag tänker Vad vill han komma fram till? och känner att ditt fokus är märkligt.
Att beskriva offret som en flicka under 15 år känns dock mindre bisarrt än en kvinna om det var vad du ville fokusera på.
Vad tänker du?
Jag tänker att du vill dra några sorts växlar på en uppebarligen störd pojkes dåd.
Jag tänker att du inte kan skilja på de två olika dåden då det endna var riktitat mot ett litet barn och det andra mot en betydligt äldre person.
Jag tänker att du fortfarande inte kan skilja på flashback och seriös media
Jag tänker att du inte känner till, förstår eller respekterar pressetiska överväganden
Jag tänker att du inte respekterar personlig integritet för offer eller andra närstående
Digestive skrev 2022-07-12 10:10:14 följande:
Tyst som att det inte görs till en större händelse.
Självklart är det politiskt. Om det här faktiskt är gärningsmannen - hur kan Skellefteå stå utan svar i så viktiga ärenden?
Jag ser dock försvinnande få partipolitiska poänger kring den här bestialiska händelsen men jag kan bara tala för mig själv.
Jag tänker att du verkar ha politiska mål med att lyfta en nyhet som det rapporteras om, men du säger att det inte rapporteras om.
Jag tänker att försöken att politisera och polarisera debatten är en del av alternativhögerns metoder och mål
Jag tänker att radikaliseringen tilltar.