Padirac skrev 2022-07-13 15:37:03 följande:
Det ser ut som att SD valt samma väg som en del av FLs radikala skribenter: 'Det har mer effekt att anklaga regeringen'
Att förhålla sig till fakta ger tydligen inte rätt eller tillräcklig effekt för alla - det här lös förhållningssättet till fakta och sanningdenlighet har länge hittats bland alternativhögern och extermhögern - jag tror att såväl SDs utspel som en del av de radikaliserade skribenterna befinner sig där.
Utspel och att skjuta skarpt på civilister, andra utspel om att sätta in militär mot medborgare/befolkning och andra galenskaper som EB md förjare kallar retoriska grepp...
I det stora grannlandet har retrorik som är 'effektiv' ersatt fakta och sanningsenliga beskrivningar, att landet gått från kommunism till fascism har inte ändrat saken. De BRUNA måste jubla när effektiv kommunikation ersätter fakta...
Jag bryr mig inte riktigt om färger och vad de håller på med under ett valår. Det är för min del viktigast att Sverige får en majoritetsregering och en tydlig linje i riksdagen.
Ett så effektivt styre som möjligt är önskvärt och sedan kan man bara hålla tummarna för att lösningarna - oavsett vilka det blir - också är effektiva i praktiken.
Att vända den sociala utvecklingstrenden är troligen det viktigaste att göra i nuläget. Vem, vilka eller vad som lyckas med det spelar mindre roll men jag kan tänka mig att en till mandatperiod av misslyckanden - oavsett vilka som regerar - får oroväckande följder.